Гусятинська районна державна адміністрація
48201, смт.Гусятин, провулок Героїв Майдану, 1
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

.
На головну

Про внесення змін в додаток № 1 « Положення про земельний податок» до рішення Майданської сільської ради від 30.06. 2016 року № 29


 

 

МАЙДАНСЬКА СІЛЬСЬКА  РАДА

ГУСЯТИНСЬКИЙ  РАЙОН      ТЕРНОПІЛЬСЬКА   ОБЛАСТЬ

СЬОМЕ   СКЛИКАННЯ

ШОСТА  СЕСІЯ

РІШЕННЯ 

від  30 грудня    2016  року                             №  62                                                с. Майдан

Про внесення змін в додаток № 1

« Положення про земельний податок» до рішення

Майданської  сільської ради від 30.06. 2016 року № 29

 

          З метою забезпечення надходжень до сільського бюджету, керуючись Бюджетним кодексом України,   Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших  законодавчих актів України, щодо  спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності» №71-УІІ, від 28.12.2014 року, розділом ХІІІ « Плата за землю» Податкового кодексу України,  п.п. 24, 28, 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи виготовлені технічні документації з нормативно-грошової оцінки земель с.Майдан, які вступили в дію з 01.01.2014 року, проіндексовані  на коефіцієнт, який буде встановлено законодавством України на початок наступного року,

Майданська сільська рада

ВИРІШИЛА:

1. Внести зміни в додаток № 1 «Положення про земельний податок» до     

    рішення Майданської сільської ради від 30.06.2016 року № 29 «Про   

    внесення змін в додаток № 1 «Положення про земельний податок» до 

    рішення Майданської  сільської ради від 11.06. 2015 року № 146

    «Про втановлення на території Майданської сільської ради

    плати за  землю в частині земельного податку та затвердження Положення  

    про земельний податок».

2. Секретарю сільської ради Міщанчук М.С. оприлюднити дане рішення.

3. Копію даного рішення направити в Гусятинське відділення Чортківської  

    ОДПІ ГУДФС у Тернопільській області.

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійнікомісії

    сільської  ради з питань соціально-економічного розвитку, фінансів та  

    бюджету і комісію з питань агропромислового розвитку та земельних 

    відносин.

 

 

     Сільський голова                                         В.П.Наконічевський

                                                 

 

                          

                 Додаток №1(зі змінами)

 

Положення про земельний податок

                   1. Загальні положення.

Земельний податок встановлюється на підставі розділу ХІІІ Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

2. Платники  земельного податку.

2.1.Платниками  податкує:

2.1.1.  власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

2.1.2.  землекористувачі. 

3. Об'єкти оподаткування земельним податком.

3.1. Об'єктами оподаткування земельним податкомє:

3.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;

3.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності. 

4. База оподаткування земельним податком.

4.1. Базою оподаткування є:

4.1.1. нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;

5. Оподаткування земельних ділянок, наданих на землях лісогосподарського призначення (незалежно від місцезнаходження) земельним податком

5.1. Податок за лісові землі справляється як складова рентної плати, що визначається податковим законодавством.

6.Ставка земельного податку за земельні ділянки:

6.1. Для юридичних осіб:

       6.1.1. За земельні ділянки, незалежно від місця розташування, грошову оцінку яких       

проведено – 1 %;

       6.1.2. Для сільськогосподарських угідь і земель загального користування – 1 % від їх 

нормативної грошової оцінки;

       6.1.3. За земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів

господарювання (крім державної та комунальної форми власності) – 5 % від їх 

нормативної грошової оцінки.

6.2. Для фізичних осіб:

       6.2.1. За земельні ділянки, незалежно від місця розташування, грошову оцінку яких       

проведено:

                  а) під житловою забудовою – 0,05 % від їх нормативної грошової оцінки;

                  б) для ведення особистого селянського господарства – 0,3 % від їх нормативної         

                      грошової оцінки;

                  в) для садівництва – 0,3 % від їх нормативної грошової оцінки;

                  г) інші землі – 1 % ;                 

       6.2.2. За земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів

господарювання (крім державної та комунальної форми власності) – 3 % від їх

нормативної грошової оцінки.

6.3. За земельні ділянки, які розташовані за межами населеного пункту, нормативно грошову оцінку яких не проведено – 5 % від нормативної грошової оцінки по області, а для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (паї) та для  сільськогосподарських угідь для фізичних осіб – 0,3 % від їх нормативної грошової оцінки.

7.Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб.

7.1. Від сплати податку звільняються ( відповідно до ст..281 Податкового         кодексу України):

7.1.1. інваліди першої і другої групи; 

7.1.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

7.1.3. пенсіонери (за віком);

7.1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

7.1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

7.2. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачені  для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 281.1 статті 281 ПКУ, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

7.2.1. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більше   2 гектари;

7.2.2. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка в селах - не більш 0,25 гектара; в містах- не більш 0,10 гектара ; в селищах- не більше 0.15 гектара).

7.2.3. для індивідуального дачного будівництва - не більш 0,10 гектара;

7.2.4. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш 0,01 гектара;

7.2.5. для ведення садівництва - не більш 0,12 гектара. 

8. Особливості оподаткування платою за землю.

8.1.  Відповідно до пункту 284.1 статті 284 ПКУ Майданськасільська рада встановлює ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Звільняються від сплати земельного податку  юридичні та/або фізичні особи, а саме:

- підприємства, установи і організації державної та комунальної форми власності, які розміщені на території Майданськоїсільської ради мають: технічну документацію на майно, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або свідоцтво про право власності, які утримуються за рахунок коштів державних або місцевих бюджетів,  релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку;

- фізичні особи, згідно підпунктів 7.1.1.- 7.1.5. пункту 7.1. даного Положення;

- згідно статей 282, 283 ПКУ. 

8.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року, податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

8.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.

9. Податковий період для плати за землю.

9.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

9.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців). 

10. Строк сплати плати за землю

10.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

10.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня.

10.3. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

10.4. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за ново відведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

10.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичними особами у сільській  місцевості земельний податок може сплачуватися за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, або  через відділення зв’язку.

10.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.

10.7. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

10.8. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. 

11. Орендна плата

11.1. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Сільська  рада, як орган місцевого самоврядування, яка укладає договір оренди землі, повинна до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.

11.2. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

11.3. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

11.4. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

11.5. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

11.5.1. Не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на території Майданської сільської ради.

11.5.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

11.6. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

11.7. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 розділу ХІІІ  ПКУ.                  

 

 

 

              Секретар сільської ради                                             М.С. Міщанчук

 

 

 

 

Герб України

 

МАЙДАНСЬКА СІЛЬСЬКА  РАДА

ГУСЯТИНСЬКИЙ  РАЙОН      ТЕРНОПІЛЬСЬКА   ОБЛАСТЬ

 

СЬОМЕ   СКЛИКАННЯ

ШОСТА  СЕСІЯ

 

РІШЕННЯ 

 

від  30 грудня    2016  року                             №  63                                               с. Майдан

 

Про  встановлення ставок податку  на

нерухоме майно, відмінне від земельної

ділянки,  на території Майданської сільської 

ради на 2017 рік  та затвердження Положення

про податок на нерухоме майно, відмінне

від земельної ділянки

 

 Керуючись пунктом 24 частини 1 статті 26, статті 69 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетним кодексом України із врахуванням змін, внесених  Законом  України  «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин»  від 28.12.2014р.  №79- VІІІ, у зв’язку із набранням чинності з 1 січня 2015 року Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», відповідно до п. 4 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року № 71 - VІІІ  та розглянувши  лист Гусятинської ОДПІ ДФС у Тернопільській області № 195/1904/17-022 від 14.01.2015 р., Майданська сільська  рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Встановити  ставки  податку  на  нерухоме  майно, відмінне від земельної   

    ділянки :

 - для об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних

   та юридичних осіб у розмірі 0,2 відсотків від розміру мінімальної заробіт-

   ної плати встановленої законом на 1 січня звітного ( податкового ) року,

    за 1 кв. м. бази оподаткування;

 - для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних

   осіб, а саме: господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові)  

   приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні,   

   вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції   

   тощо, у розмірі  0 % від розміру мінімальної заробітної плати встановленої

   законом на 1 січня звітного ( податкового ) року за 1 кв. м. бази

   оподаткування;

 

- для інших об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності 

  фізичних осіб, у  розмірі  0,1  відсоток від розміру мінімальної заробітної  

  плати встановленої   законом на 1 січня звітного ( податкового ) року

  за 1кв.  м. бази оподаткування;

 

- для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності юридичних осіб, у  розмірі  0,1  відсоток від розміру мінімальної заробітної плати встановленої   законом на 1 січня звітного ( податкового ) року за 1 кв. м. бази оподаткування;

 

2. Затвердити Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від

     земельної ділянки на території Майданської сільської  ради  в редакції, що

     додається.

 

3. Дане рішення оприлюднити.

 

4.  Рішення  набирає  чинності  з 01.01.2017 року.

 

5.  Контроль  за  виконанням  рішення  покласти  на  постійну  комісію  з 

     питань  бюджету  та  фінансів.

 

 

 

 

 

 

  Сільський  голова                                                     В.П. Наконічевський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Додаток 1

                     до рішення 

    Майданської  сільської ради

    «30» грудня 2016  року 63

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ПОДАТОК  НА НЕРУХОМЕ  МАЙНО,

ВІДМІННЕ  ВІД  ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

1.     Платники податку

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

            Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

            якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

             якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.         

2. Об’єкт оподаткування

Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Об’єкти житлової нерухомості - будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки.

1. Будівлі, віднесені до житлового фонду, поділяються на такі типи:

а) житловий будинок - будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного у ній проживання. Житлові будинки поділяються на житлові будинки садибного типу та житлові будинки квартирного типу різної поверховості. Житловий будинок садибного типу - житловий будинок, розташований на окремій земельній ділянці, який складається із житлових та допоміжних (нежитлових) приміщень;

б) прибудова до житлового будинку - частина будинку, розташована поза контуром його капітальних зовнішніх стін, і яка має з основною частиною будинку одну (або більше) спільну капітальну стіну;

в) квартира - ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання;

г) котедж - одно-, півтораповерховий будинок невеликої житлової площі для постійного чи тимчасового проживання з присадибною ділянкою;

ґ) кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах - ізольовані помешкання в квартирі, в якій мешкають двоє чи більше квартиронаймачів.

2. Садовий будинок - будинок для літнього (сезонного) використання, який в питаннях нормування площі забудови, зовнішніх конструкцій та інженерного обладнання не відповідає нормативам, установленим для житлових будинків.

3. Дачний будинок - житловий будинок для використання протягом року з метою позаміського відпочинку».

            Об’єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють:

а) будівлі готельні - готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку;

б) будівлі офісні - будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей;

в) будівлі торговельні - торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування;

г) гаражі - гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;

ґ) будівлі промислові та склади;

д) будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки);

е) господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо;

є) інші будівлі.

 2.2. Не є об’єктом оподаткування:

             об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади,  органів  місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);

 будівлі дитячих будинків сімейного типу;

 гуртожитки;

 житлова нерухомість, не придатна для проживання, в тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням   сільської ради;

 об’єкти житлової  нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та  особам  з їх  числа,  визнаним    такими    відповідно    до    закону,   дітям – інвалідам,  які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;

            об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать інвалідам  першої  і другої  групи;

            об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать фізичним особам, які виховують  трьох і більше  дітей  віком до 18 років;

            об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості  що перебувають  у власності  релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями), а також благодійні організації, створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків;

об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;

будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;

об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств.

 Звільнення від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від  земельного податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб визначених абзацами 6, 7 підпункта 2.2 пункта 2 додатка 1 до  рішення, поширюється на один  об’єктжитлової  нерухомості, в тому числі  його частки.

 

3. База оподаткування

            3.1. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

3.2. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

3.3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

 

4. Пільги із сплати податку

         4.1. База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на  80 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх   кількості -  на   150 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх  часток), -  на  230 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб  надаються на:

          об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать інвалідам  першої  і другої  групи;

            об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать фізичним особам, які виховують  трьох і більше  дітей  віком до 18 років;

            об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості  що перебувають  у власності  релігійних організацій України,

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:

об’єкт/об’єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої даним рішенням  Майданської сільської  ради;

об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

5. Ставка податку

            5.1. Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються  у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування

            6. Податковий період

6.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.       

7. Порядок обчислення суми податку

7.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» підпункту  4.1 пункту  4 додатка 1 до рішення та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» підпункту 4.1 пункту 4  додатка 1 до рішення та  відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпункту «в» підпункту 4.1 пункту 4  додатка 1 до рішення  та відповідної ставки податку;

г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів  «б» та «в»  цього підпункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості.

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають  у  власності  фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

            7.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку,   обчисленого   згідно  з  підпунктом   7.1  пункту  7  додатка 1   до рішення, та відповідні платіжні реквізити, зокрема,  Оришківської сільської ради за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 01 липня  року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митнуполітику.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

            7.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних

документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

            7.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи,

 

що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

7.5. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому  Податковим кодексом України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

 

 8. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування податком

            8.1. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

            8.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

 9. Порядок сплати податку

 9.1. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до  міського бюджету   згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

 

 10. Строки сплати податку

 10.1. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

 а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

 б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

           Інші питання щодо адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які не врегульовані даним рішенням, вирішуються відповідно до норм встановлених Податковим кодексом України.

 

 

 

 

 

 

 

 

Секретар сільської ради                                             М.С. Міщанчук

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

Інформаційні послуги