Лановецька районна державна адміністрація
47400, м.Ланівці, вул.Незалежності, 19
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук
На головну / Економіка

ПРОГРАМА РОЗВИТКУ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В ЛАНОВЕЦЬКОМУ РАЙОНІ НА 2017-2018 РОКИ


Додаток

до рішення районної ради

від 26.01.2017 року № 319

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА

РОЗВИТКУ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

В ЛАНОВЕЦЬКОМУ РАЙОНІ

НА 2017-2018 РОКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛАНІВЦІ    2017

 

 

 

З М І С Т

1. Паспорт програми.

2. Головна мета та завдання програми.

3. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання програми

4. Cтан і аналіз проблем малого підприємництва в Лановецькому районі:

4.1. Аналіз розвитку малого підприємництва.

4.2. Реформування агропромислового комплексу та розвиток фермерства.

4.3.Стан ринку праці та зайнятості населення.

4.4. Розвиток ринкової інфраструктури.

4.5. Споживчий ринок району.

4.6. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка .

5. Заходи  Програми.

5.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності.

6. Очікувані результати

7. Організація виконання Програми та контроль за ходом її виконання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Паспорт  Програми

 

1.

Ініціатор розроблення програми

Управління  економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства районної  державної  адміністрації

2.

Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми

Доручення голови районної державної адміністрації від 16.11.2016 року № 84  «Про розроблення проекту районної програми розвитку малого та середнього  підприємництва на 2017- 2018 роки»

3.

Розробник програми

Управління  економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства районної  державної  адміністрації

4.

Співрозробники програми

Районний центр зайнятості, структурні підрозділи райдержадміністрації.

5.

Відповідальний виконавець програми

Управління  економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства районної  державної  адміністрації, районний центр зайнятості, структурні підрозділи райдержадміністрації, виконкоми міської та сільських рад

6.

Учасники програми

Управління  економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства районної  державної  адміністрації, районний центр зайнятості, структурні підрозділи райдержадміністрації виконкоми міської та сільських рад

7.

Термін реалізації програми

                         2017 - 2018  роки

7.1.

Етапи виконання програми

(для довгострокових програм)

                            -    

8.

Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми

(для комплексних програм)

 Районний бюджет

9.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, тис. грн.,всього,

у тому числі:

 - районний

 

 

253,0тис. гривень

 

253,0 тис. гривень

 

 

 

 

2. Головна мета та завдання Програми

 Програма розвитку малого і середнього підприємництва в Лановецькому районі  на 2017 – 2018 роки  (далі – Програма) розроблена відповідно до Законів України “Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні”, “Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні”, “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Стратегії розвитку Тернопільської області на період до 2020 року, Стратегії розвитку малого та середнього підприємництва Тернопільської області на 2016-2020 роки та методичних рекомендацій і визначає сукупність заходів, розроблення і реалізація яких здійснюється на районному рівні.

Головною метою програми є створення цілісної та ефективної системи підтримки малого і середнього бізнесу, формування сприятливих умов для його сталого подальшого розвитку, результатом якого буде зростання зайнятості та збільшення добробуту населення.

 

Основними завданнями Програми є:

– усунення зайвих та удосконалення ефективних регуляторних бар’єрів;

–       насичення товарних ринків, підтримка вітчизняного товаровиробника, забезпечення якості, конкурентоспроможності товарів і послуг, що виробляються суб’єктами малого підприємництва;

–       сприяння розвитку діалогу між бізнесом та владою;

– поглиблення  співробітництва у сфері малого бізнесу, сприяння виходу МСП району на нові ринки інших областей України та експорту продукції закордон;

– створення нових робочих місць, залучення суб’єктів господарювання до зменшення рівня безробіття, залучення окремих верств населення до підприємницької діяльності – інвалідів, жінок, молоді, учасників АТО, внутрішньо переміщених осіб;

– наповнення державного та місцевих бюджетів;

–       активізація фінансово-кредитних та інвестиційних механізмів;

–       організація підготовки та перепідготовки кадрів малого бізнесу для роботи в умовах ринкової економіки;

–       розбудова інфраструктури підтримки підприємництва в районі.

 

3. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми

 

Розв’язання існуючих проблем малого та середнього підприємництва, відповідно до розробленого комплексу взаємопов’язаних та узгоджених заходів, спрямованих на реалізацію державної політики щодо вирішення проблем розвитку малого підприємництва передбачено реалізувати наступними шляхами:

- упорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності шляхом здійснення комплексу заходів щодо реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, участь в семінарах-навчаннях для представників органів влади та суб’єктів господарювання щодо роз’яснення законодавства, яке застосовується у сфері підприємництва, тощо;

- фінансово-кредитна підтримка малого і середнього підприємництва буде здійснюватися шляхом надання фінансової допомоги Державним фондом підтримки фермерських господарств для селянських (фермерських) господарств, компенсації роботодавцям фактичних витрат на створення робочих місць у розмірі єдиного соціального внеску, виплати одноразової допомоги з безробіття з метою залучення безробітних до відкриття власної справи тощо;

- ресурсне та інформаційне забезпечення, формування інфраструктури підприємництва здійснюватиметься шляхом перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва та організації професійного навчання, перенавчання та підвищення кваліфікації безробітних для зайняття підприємницькою діяльністю, проведення конкурсів для суб’єктів підприємницької діяльності, надання їм необхідної інформаційної підтримки, тощо.

Термін реалізації програми - 2017-2018 роки.

Заходи програми передбачено реалізувати за рахунок коштів районного бюджету – 253,0 тис. гривень.

Крім того, окремі заходи програми передбачено здійснити за рахунок коштів Державного фонду підтримки фермерських господарств, коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття,  суб’єктів господарювання, міжнародної технічної допомоги.

 

Ресурсне забезпечення Програми

                                                                                  тис. гривень

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми

2017 рік

2018 рік

Усього витрат на виконання програми

Обсяг ресурсів, усього,    в тому числі:

116,0

137,0

253,0

Районний бюджет

116,0

137,0

253,0

 

 

4. Cтан і аналіз проблем малого підприємництва в Лановецькому районі:

            3.1 Аналіз  розвитку малого  підприємництва

Станом на 01 листопада 2016 року в районі зареєстровано 87 суб’єктів малого та середнього підприємництва  юридичних осіб, в тому числі 6 – суб’єктів середнього підприємництва.

Показником, що характеризує стан розвитку малого та середнього бізнесу, є кількість діючих суб’єктів  підприємництва на 10 тисяч населення . У 2016 році на 10 тисяч населення  діє 28 суб’єктів малого та середнього підприємництва.  Як і в попередні роки значна  частина суб’єктів малого підприємництва  зосереджена в райцентрі.

В структурі малих підприємств, за їх основними видами економічної діяльності переважають сільськогосподарські та промислові підприємства із переробки сільськогосподарської продукції. Чисельність працюючих на малих та середніх підприємствах у 2016 році становить 1360 осіб.

Станом на 01 листопада 2016 року в районі зареєстровано 570 суб’єктів підприємництва – фізичних осіб.

Надходження до бюджетів усіх рівнів у 2016 році становлять 15600,0 тис. гривень.

 

4.2 Реформування агропромислового комплексу та розвиток фермерства

В агропромисловому комплексі району  зареєстровано 17 фермерських господарств які обробляють 2580 га сільськогосподарських угідь.  Найбільше орендують землі ФГ «Агро-Шили» - 801,6 га, ФГ «СМП» - 585 га, ФГ «Айова» - 435 га. Крім того є фермерські підприємства, які використовують землі сільськогосподарського призначення на площі менше 100 га

         Якщо взяти всю посівну площу в районі, то вона складає 31150 га,    фермерські господарства використовують  лише 2580,0  га - це 8 відсотків від всієї посівної площі.  Слід сказати, що  відповідно не велика і частка в валовому виробництві сільськогосподарських культур, так як ці підприємства мають незначну кількість землі. Ведення сільськогосподарського виробництва в цих господарствах не є високорентабельним. Однією із причин такого стану є відсутність підтримки фермерських господарств по державних програмах, недотримання технологій вирощування, висока собівартість сільськогосподарської продукції.

         Позитивним фактором ведення фермерських господарств є зайнятість населення, присутність господаря на селі до якого в будь-який  час можна звернутись з вирішення різних соціальних питань, а також посів різних сільськогосподарських культур, які вже давно не сіють великі агрохолдинги, таких як: гречка, горох, овес, просо, цукрові буряки, дотримання сівозмін, що позитивно впливає на збереження родючості ґрунтів.

       Найкращі результати господарської діяльності в ФГ «Айова», де є виробництво сільськогосподарських культур і переробка (виробництво муки, різних круп).

4.3.Стан ринку праці та зайнятості населення

Протягом  січня-жовтня 2016 року в районному центрі зайнятості отримували послуги 2060 осіб, з них 936 осіб зі статусом безробітного. З метою активізації до праці, професійного самовизначення осіб, виявлення їх здібностей, інтересів, можливостей надавались профорієнтаційні послуги безробітним особам, особам, які перебували на обліку та зайнятому населенню. 99,8% безробітних громадян охоплені профорієнтаційними послугами.

Однією із активних форм реалізації державної політики зайнятості є розвиток підприємницької ініціативи серед безробітних громадян та залучення їх до відкриття власної справи.

В Лановецькому районному центрі зайнятості напрацьовано значний досвід по залученню безробітних до підприємницької діяльності, що включає як профінформаційні так і профконсультаційні заходи. Щомісяця  в центрі зайнятості проходять семінари «Як розпочати свій бізнес», «Від бізнес-ідеї до власної справи», на яких спеціалісти районного зайнятості допомагають безробітним сформувати загальне уявлення про те, як почати власний бізнес та скласти бізнес-план.  У січні-жовтні 2016 року було проведено 10 таких заходів, в них взяли участь 66 безробітних громадян.  У 2015 році було проведено 30 заходів на таку тематику , в яких взяли участь 181 особа.

З метою розширення уявлення щодо самозайнятості у сфері сільського господарства, визначення основних альтернативних напрямів сільськогосподарської діяльності регіону та напрямків розвитку підприємництва на селі районним центром зайнятості проводяться  інформаційні семінари: «Ефективне ведення сільського господарства», «Служба зайнятості-працівникам села», семінар з питань організації зеленого туризму за 10 місяців  2016 року було проведено 10 таких семінарів, в яких взяли участь 86  осіб. У 2015 році таких заходів відбулося 13 , в них взяли участь 108 безробітних громадян.

Спеціалісти центру зайнятості ведуть активну роботу зі спрямування на започаткування власного бізнесу потенційних підприємців.  Допомагають самовизначитися, зорієнтуватись у виборі професій, придатних для підприємницької діяльності. Здійснюється робота щодо організації професійного навчання безробітних основам підприємництва та за професіями і спеціальностями, які   дозволять займатися індивідуальною трудовою діяльністю.

Для тих, хто вирішив відкрити власну справу, організовується навчання за навчальною програмою «Менеджмент малого підприємництва», яке проходить на базі Тернопільських вищих навчальних закладів та Рівненського центру професійно-технічної освіти Держаної служби зайнятості України. Таким чином, безробітні отримують не лише матеріальну допомогу, але і допомогу в складанні бізнес-плану, отримують потрібну інформацію щодо системи оподаткування та звітування.

За 10 місяців 2016 року 7 безробітних осіб започаткували власну справу за сприянням служби зайнятості,  шляхом одержання допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності. З них: 4 молодих осіб, віком до 35 років, 3 - жителів міста, 4 жителі сільської місцевості, 2 осіб, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, 3 – військовослужбовці, учасники АТО.  На одноразову виплату допомоги по безробіттю для організації безробітними підприємницької діяльності використано у 2016 році 113,4тис.гривень коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

У 2015 році – 17 безробітних осіб започаткували власну справу отримавши одноразово виплату допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності.

4.4. Розвиток ринкової інфраструктури

Станом на 01 листопада 2016 року в Лановецькому районі функціонує 3 банки, одна  страхова компанії та дві кредитні спілки.

Тернопільська філія комерційного банку ”Приватбанк”, Райффайзен  банк “Аваль” , відділення державного Ощадного банку України, Національна акціонерна страхова компанія „Оранта” .

 

4.5 Споживчий ринок району

На споживчому ринку району на 01 листопада 2016 року функціонує  220 об’єктів торгівлі з продажу продовольчих і непродовольчих товарів  та  6 закладів ресторанного господарства. Із загальної кількості понад  85% закладів торгівлі та ресторанного господарства загальнодоступної мережі належать фізичним особам-підприємцям.

Наданням послуг  населенню району займається понад 100 суб’єктів підприємницької діяльності  - фізичних осіб..

В районі діє один ринок ( ПП СПД Полєха В.І.) з продажу продовольчих і непродовольчих товарів в місті Ланівці, на якому обладнано 365 торгових місць, в т.ч. окреме капітальне приміщення для торгівлі м”ясом і молоко продукцією на  60 торгових місць.            

                Обсяг роздрібного товарообороту підприємств торгівлі та ресторанного господарства району за  2016 рік  становить 71,0 млн. гривень, темп росту становить 101,4%.  Середньомісячний роздрібний товарооборот на одну особу населення складає 199,20 гривень.

Загальний обсяг нефінансових послуг становить 12,0 млн.гривень,  темп росту до відповідного періоду минулого року в порівняльних цінах  складає 157,9 %. В розрахунку на 1 особу середньомісячний обсяг реалізованих послуг становить 33,70 гривень.

4.6 Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка

Фінансове забезпечення програми здійснюється за рахунок районного бюджету. Суб’єктам малого підприємництва також надається фінансова допомога  за рахунок коштів центру зайнятості, банківських структур.

На виконання Програми  двох років  виділено 9,5 тис. гривень. Дані кошти виділено для:

- представлення Лановецького району  на Міжнародному Інвестиційному форумі в м. Тернопіль, забезпечення зв’язком  та витратними матеріалами.

 


5. Заходи районної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2017 – 2018 роки

 

№ з/п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавці

Джерела фінансування

Вартість  (тис. гривень)

 

1

2

3

4

5

6

 

Упорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності

1.

Розроблення і затвердження плану підготовки проектів регуляторних актів на наступний календарний рік, оприлюднення його на веб-сайті райдержадміністрації

до 15 грудня

щороку

 

 

управління  економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства разом з  структурними підрозділами райдержадміністрації

не потребує

-

2.

Забезпечення погодження проектів нормативно – правових актів з питань регулювання підприємницької діяльності в Державній регуляторній службі України

постійно

структурні підрозділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування

не потребує

-

3.

Проведення базових, повторних і періодичних відстежень результативності діючих регуляторних актів із залученням громадських об’єднань підприємців           

постійно

структурні підрозділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування

не потребує

-

4.

Створення електронної бази чинних регуляторних актів

2017 рік

управління  економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства разом з  структурними підрозділами райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування,

не потребує

-

5.

Здійснення моніторингу реалізації регуляторної політики в сфері господарської діяльності

Постійно

управління  економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації,

не потребує

-

6.

Участь  фахівців місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у семінарах з питань забезпечення реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, в тому числі використання методики М-тесту         

2017-2018 роки

структурні підрозділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, об’єднаннями суб’єктів підприємницької

не потребує

 

-

7.

Участь у  семінарах-практикумах, тренінгах, тематичних зустрічах, навчаннях, конкурсах для адміністраторів центрів надання адміністративних послуг та суб’єктів надання адміністративних послуг за участю вітчизняних та міжнародних експертів 

 

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, територіальні органи центральних органів виконавчої влади в районі, суб’єкти надання адміністративних послуг

не потребує

-

8.

Проведення комплексного соціологічного опитування підприємців з вивчення бізнес-клімату в районі, експертної оцінки відкритості діяльності державних органів та чіткого застосування законодавства

протягом
2017 року

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, громадські об’єднання, експерти (за згодою)

 районний бюджет

1,0

9.

Організаційно-технічне забезпечення ефективної роботи районної ради підприємців при райдержадміністрації з питань розвитку підприємництва, зокрема проведення засідань ради, виготовлення презентаційних і роздаткових матеріалів

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації спільно з районною радою підприємців при райдержадміністрації

районний бюджет

2017 рік - 5,0

2018 рік  - 5,0

10.

Забезпечення діяльності „гарячих ліній”, „телефонів довіри”, як системи зворотного зв’язку між місцевою владою та представниками бізнесу в процесі удосконалення нормативно-правової бази для підприємництва

 

постійно

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, територіальні органи центральних органів виконавчої влади в районі, контролюючі служби (за згодою)

не потребує

-

11.

Організаційно-методичне забезпечення створення центру надання адміністративних послуг/віддалених робочих місць в об’єднаній територіальній громаді

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, Борсуківська об’єднана територіальна громада

   не потребує

-

12.

Запровадження електронного документообігу між центрами надання адміністративних послуг та суб’єктами надання адміністративних послуг

2017-2018 роки

органи, що утворили ЦНАП, суб’єкти надання адміністративних послуг, представники проектів технічної допомоги

районний бюджет, кошти міжнародної технічної допомоги

2017 рік - 10,0

2018 рік - 20,0

13.

Запровадження системи надання електронних послуг для бізнесу

2017-2018 роки

структурні підрозділи райдержадміністрації, територіальні підрозділи центральних органів влади,  органи місцевого самоврядування,  представники проектів технічної допомоги,
ІТ- волонтери

не потребує

-

Фінансово-кредитна підтримка малого і середнього підприємництва

1.

Здешевлення банківських кредитів для суб’єктів господарювання через механізм часткового відшкодування відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, Борсуківська об’єднана територіальна громада

 

місцеві бюджети

2017 рік - 50,0

2018 рік - 50,0

2.

Надання фінансової допомоги для селянських (фермерських) господарств

2017-2018 роки

відділ  агропромислового розвитку райдержадміністрації 

Державний  фонд підтримки фермерських господарств

згідно з прийнятим рішенням

3.

Сприяння матеріальному заохоченню роботодавців у створенні нових робочих місць шляхом компенсації фактичних витрат на їх створення у розмірі єдиного соціального внеску

2017-2018 роки

районний центр зайнятості

кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

у межах кошторису витрат

4.

Залучення безробітних до відкриття власної справи шляхом виплати одноразової допомоги з безробіття

2017-2018 роки

районний центр зайнятості

кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

у межах кошторису витрат

 

5.

Сприяння залученню інвестицій з метою розвитку та підтримки підприємництва в усіх сферах діяльності

 

постійно

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації,  

органи місцевого самоврядування

не потребує

-

6.

Систематичне інформування підприємців про грантові та кредитні програми, в тому числі:

 

- моніторинг грантових та кредитних програм, спрямованих на розвиток бізнесу;

 

- оприлюднення інформації про грантові та кредитні можливості на відповідному веб-ресурсі

 

2017-2018 роки

 

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства спільно з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, територіальними підрозділами центральних органів влади, Борсуківська  об’єднана територіальна громада

  не потребує

-

7.

Участь  в проведенні  тематичних круглих столів (семінарів, навчань, тренінгів, зустрічей) для представників малого та середнього підприємництва з підготовки грантових та кредитних заявок

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, суб’єкти підприємницької діяльності

  не потребує

-

9.

Участь в  проведенні тематичних круглих столів, семінарів, навчань, тренінгів, зустрічей з представниками місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань залучення додаткових фінансових ресурсів для підтримки малого та середнього підприємництва

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування

не потребує

-

10.

Проведення інформаційно-агітаційної кампанії, спрямованої на позиціонування району як інвестиційно - привабливого для малого та середнього підприємництва (виготовлення відео-презентаційних матеріалів, каталогів, буклетів, роздаткових матеріалів з символікою районуі, флеш-пам'ять  та інших презентаційних та рекламних матеріалів)

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства, структурні підрозділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування

районний бюджет

2017 рік - 20,0

2018 рік - 30,0

Ресурсне та інформаційне забезпечення, формування інфраструктури підприємництва

1.

Створення єдиного інформаційного ресурсу для підприємців, який міститиме необхідну інформацію про заснування та ведення бізнесу, оперативну інформацію про зміну відповідних нормативно-правових актів тощо

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства спільно з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації

не потребує

-

2.

Участь у форумі для підприємств малого та середнього бізнесу з актуальних питань розвитку підприємництва

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, суб’єкти підприємництва

не потребує

-

3.

Участь в конференції щодо перспективних напрямків розвитку підприємництва

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, суб’єкти підприємництва

не потребує

-

4.

Участь в  проведенні круглих столів, семінарів, навчань, тренінгів, майстер-класів, обговорень, зустрічей, конкурсів тощо з актуальних питань ведення бізнесу 

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, суб’єкти підприємництва

не потребує

-

5.

Участь в засіданнях  круглих столів, семінарів, навчань, обговорень, тренінгів та зустрічей з питань впровадження інновацій на підприємствах, зокрема у сфері енергозбереження та екологічної безпеки

2017-2018 роки

структурні підрозділи райдержадміністрації, суб’єкти підприємництва

не потребує

-

6.

Участь у  ярмарках ідей та пропозицій для бізнесу

2017-2018 роки

структурні підрозділи райдержадміністрації, суб’єкти підприємництва

не потребує

-

7.

Проведення „Днів відкритих дверей” на успішних підприємствах району

2017-2018 роки

структурні підрозділи райдержадміністрації, суб’єкти підприємництва

не потребує

-

8.

Участь в засіданнях  круглих столів, тренінгах, навчаннях, обговореннях,  семінарах та зустрічах з питань успішних практик участі малих та середніх підприємств у електронних державних закупівлях

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, суб’єкти підприємництва

не потребує

-

9.

Створення системи інформування для проведення інформаційної кампанії з метою заохочення малого та середнього підприємництва до участі в електронних державних закупівлях

2017 рік

структурні підрозділи райдержадміністрації

не потребує

-

10.

Інформування суб’єктів малого та середнього бізнесу району щодо можливостей взаємодії з підприємствами в інших регіонах України

2017-2018 роки

структурні підрозділи райдержадміністрації

не потребує

-

11.

Формування (оновлення) інформаційної бази  товарів (послуг), а також виготовлення уніфікованих бізнес-каталогів та поширення (у друкованому вигляді та на електронних носіях) для промоції товарів (послуг) місцевих суб’єктів господарювання

2017-2018 роки

структурні підрозділи райдержадміністрації

районний бюджет

2017 рік - 5,0

2018 рік – 7,0

12.

Організація та проведення зустрічей представників органів влади та бізнесу з метою налагодження ефективного діалогу

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства спільно з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, територіальними підрозділами центральних органів влади, райдержадміністраціями, суб’єкти господарювання

не потребує

-

13.

Організація та проведення тижня підприємництва, програма якого передбачає організацію круглих столів, тренінгів, семінарів, навчань виставок, конкурсів з питань підприємництва та відзначення кращих підприємців області в рамках урочистих заходів з нагоди святкування Дня підприємця

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства спільно з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації

районний бюджет

2017 рік - 5,0

2018 рік – 5,0

14.

Сприяння створенню ради підприємців при райдержадміністрації та  об’єднаній територіальній громаді

2017 рік

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства спільно з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації

не потребує

-

15.

Поширення інформації про успішні практики молодіжного підприємництва

2017-2018 роки

відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації,

не потребує

-

16.

Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з незайнятим населенням щодо можливостей започаткування власної справи, сприяння в організації підприємницької діяльності

постійно

структурні підрозділи райдержадміністрації, районний центр зайнятості

 

не потребує

-

17.

Проведення семінарів з питань організації зеленого туризму.

2017-2018 роки

районний центр зайнятості

не потребує

-

18.

Проведення семінарів із основ підприємницької діяльності, професійного інформування та тематичних семінарів

2017-2018 роки

районний центр зайнятості

не потребує

-

19.

Організація професійного навчання, перенавчання та підвищення кваліфікації безробітних для зайняття підприємницькою діяльністю

постійно

районний центр зайнятості , навчальні заклади

Фонд загально-обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття

у межах кошторису витрат

 

20.

Здійснення заходів щодо легалізації „тіньової” зайнятості та обов’язкової реєстрації найманих працівників, зайнятих у малому бізнесі шляхом укладання трудових договорів між працівниками та суб’єктами підприєм-ництва

постійно

Лановецьке відділення Кременецької  ОДПІ, інші контролюючі органи, районний центр зайнятості 

не потребує

-

21.

Участь  в  щорічних фестивалів майстер-класів та виставок-ярмарок ремісничих товарів

2017-2018 роки

відділ культури райдержадміністрації

кошти учасників

у межах кошторису витрат

22.

Участь у семінарах, нарадах, форумах та інших заходах пов’язаних з розвитком підприємництва

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства спільно з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, суб’єкти підприємництва

районний бюджет

2017 рік – 10,0

2018 рік – 10,0

23.

Покращення умов співпраці з суб’єктами підприємницької діяльності

2017-2018 роки

управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації

районний бюджет

2017 рік – 10,0

2018 рік – 10,0

 

 

 

 


6. Очікувані результати Програми

Реалізація заходів програми розвитку малого і середнього підприємництва в Лановецькому районі  на 2017-2018 роки дозволить досягти збільшення:

–       кількості малих і середніх підприємств на 10 тис. осіб наявного населення до 31 одиниць;

–       кількості зайнятих на малих і середніх підприємствах до 1,5 тис. осіб;

–       кількості діючих суб’єктів фізичних осіб - підприємців до 0,6 тис. осіб;

–       частка обсягу реалізованої продукції (товарів, послуг) на малих і середніх підприємствах відносно загального обсягу реалізації в області до 100 %;

–       надходжень до усіх рівнів бюджетів від діяльності суб’єктів малого підприємництва до 22,0 млн. гривень;

–       кількості створених нових робочих місць у сфері малого підприємництва до 0,2 тис. місць.

7. Організація виконання Програми

та контроль за ходом її виконання

Забезпечення виконання завдань Програми передбачається шляхом поетапного та якісного виконання заходів усіма виконавцями, підвищення ефективності взаємодії з питань розвитку малого підприємництва органу виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських об'єднань підприємців, об'єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва.

Координацію діяльності місцевого органу виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських об'єднань підприємців щодо виконання основних заходів Програми здійснює управління економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства  райдержадміністрації.

Головним розпорядником коштів є управління   економічного розвитку і торгівлі, інфраструктури та житлово-комунального господарства  райдержадміністрації, яке визначає першочерговість виконання заходів з урахуванням пріоритетних напрямків програми, наявності фінансових та інших ресурсів.

Основні напрямки та окремі заходи програми можуть коригуватися з урахуванням соціально-економічної ситуації в регіоні з відповідним повідомленням у встановленому порядку обласної державної адміністрації та департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації.

Механізм реалiзацiї заходів програми вимагає:

– постійного аналізу за ходом виконання програми;

– вiдповiдальності виконавців, що беруть участь у реалiзацiї заходів програми;

– підготовки i внесення пропозицій щодо коригування програми.

 

 

Заступник голови районної ради                                     В.Л.Гресик