Монастириська районна державна адміністрація
48300, м.Монастириська, вул.Шевченка, 19
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

.
На головну

Запобігання проявам корупції


З метою забезпечення доступу громадськості до реалізації державної антикорупційної політики, а також своєчасного виявлення та припинення корупційних проявів, у районній державній адміністрації працює телефонна лінія з питань запобігання та протидії корупції за тел. 2-19-46 щоденно з 10.00 до 16.00, крім вихідних.

Громадяни можуть звернутися з повідомленнями про факти вчинення корупційних діянь державними службовцями, їх бездіяльності та халатності, вносити пропозиції щодо покращення діяльності структурних підрозділів райдержадміністрації, викривати недоліки в роботі і оскаржувати дії посадових осіб.

 

АНАЛІТИЧНА ІНФОРМАЦІЯ

про виконання вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією»

у Монастириській районній державній адміністрації

за ІІ півріччя 2010 року

 

 Протягом ІІ півріччя 2010 року районною державною адміністрацією вживалися відповідні заходи щодо дотримання вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією» та інших нормативно-правових актів. Взято під особистий контроль організацію роботи, спрямованої на забезпечення безумовного додержання положень законодавчих актів про державну службу та про боротьбу з корупцією.

Упродовж 2010 року проявів корупції в апараті та структурних підрозділах районної державної адміністрації не зафіксовано, до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності за порушення законодавства про боротьбу з корупцією ніхто з державних службовців не притягувався. За звітний період  до відповідальності за порушення вимог Закону України "Про боротьбу з корупцією" притягнуто двох осіб місцевого самоврядування та одного працівника РВ УМВС України в області (інформація додається). 

У ІІ півріччі 2010 року розглянуто на засіданнях колегії районної державної адміністрації такі питання щодо виконання законодавства про боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання проявам корупції та реагування на них:

- 28 вересня 2010 року - «Про виконання заходів щодо реалізації Концепції подолання корупції в Україні «На шляху до доброчесності» та державної антикорупційної політики на період до 2011 року у районі»;

- 29 жовтня 2010 року - «Про стан фінансово-бюджетної дисципліни в районі».

Крім того, видано такі розпорядження голови районної державної адміністрації: 

- від 30 вересня 2010 року №487 «Про організацію роботи  “гарячої” телефонної лінії районної державної адміністрації на четвертий квартал  2010 року»;

- від 6 грудня 2010 року №633 «Про посилення контролю за дотриманням вимог законодавства про державну службу та боротьбу з корупцією в органах виконавчої влади району»;

- від 8 грудня 2010 року №638 «Про організацію роботи  “гарячої” телефонної лінії районної державної адміністрації на перше півріччя 2011 року».

З метою запобігання проявам корупції серед державних службовців районної державної адміністрації на навчаннях державних службовців апарату, управлінь, відділів та інших структурних підрозділів районної державної адміністрації та осіб, зарахованих до кадрового резерву, у ІІ півріччі 2010 року розглянуто такі питання:

- роз’яснення положень нових антикорупційних Законів України (загальні засади) (08.11.2010);

- Загальні правила поведінки державних службовців, затверджені наказом Головного управління державної служби України від 04.08.2010 №214, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 11 листопада 2010 року за №1089/18384 (13.12.2010); 

-          система органів, що здійснюють заходи щодо запобігання та протидії корупції відповідно до Закону України "Про засади запобігання та протидії корупції" (13.12.2010);

-          суб’єкти відповідальності за корупційні правопорушення (13.12.2010).

17 серпня 2010 року на розширеній нараді при голові районної державної адміністрації заслухано питання «Про стан кадрової роботи, дотримання законодавства про державну службу та боротьбу з корупцією в центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді» (протокол № 19 від 17 серпня  2010 року).

21 вересня 2010 року на засіданні регіональної ради по роботі з кадрами Монастириської районної державної адміністрації розглядалось питання «Про стан кадрової роботи та дотримання законодавства про державну службу у відділі культури і туризму районної державної адміністрації».

Робота районної державної адміністрації та правоохоронних органів району щодо запобігання та протидії корупції постійно висвітлюється на сторінках часопису Монастириського району «Вісті  Придністров'я» під рубриками «В органах влади», «У райдержадміністрації», «Гаряча лінія», «Людина і закон» тощо.  Зокрема, 9 липня 2010 року у № 29 надрукована стаття «Тим, хто дружить із законом, перевірки не страшні», 15 жовтня 2010 року у №44-45 - «Що показали ревізії», 3 грудня 2010 року у №58 - «Нагляд за додержанням законів, які регламентують оплату праці», 24 грудня 2010 року у №61 -  «За підсумками роботи за 2010 рік».

28 вересня 2010 року на засіданні колегії районної державної адміністрації було розглянуто питання про виконання заходів щодо реалізації Концепції подолання корупції в Україні «На шляху до доброчесності» та державної антикорупційної політики на період до 2011 року у районі. Інформацію про це оприлюднено у районному часописі «Вісті Придністров’я» від 15.10.2010 №44-45 та по районному радіомовленні 5 жовтня 2010 року.

 29 жовтня 2010 року на засіданні колегії районної державної адміністрації було розглянуто питання про стан фінансово-бюджетної дисципліни в районі. Інформацію про це оприлюднено у районному часописі «Вісті Придністров’я» від 05.11.2010 №52 та по районному радіомовленні 17 листопада 2010 року.

По районному радіомовленні 30 листопада 2010 року розглянуто роз’яснення нормативних актів з питань обмеження щодо одержання подарунків особами, уповноваженими на виконання функцій держави.

Значну увагу приділено райдержадміністрацією виконанню Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Упродовж 2010 року до районної державної адміністрації надійшло 106 письмових  звернень, на особистому прийомі громадян до керівництва районної державної адміністрації поступило 511 звернень.

Протягом 2010 року проведено 91 виїзний день прийому громадян. На цих прийомах надійшло 179 звернень громадян. Виїзними днями охоплено усі 48 населених пунктів району.

Відповідно до доручення голови районної державної адміністрації від  10 жовтня 2008 року № 73 "Про організацію роботи  телефону довіри районної державної адміністрації» функціонує телефон довіри.


МОНАСТИРИСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

ГОЛОВИ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

 

від  28 січня 2011 року                          м.Монастириська                                  № 48

 

Про посилення контролю за дотриманням вимог законодав-ства про боротьбу з корупцією в органах виконавчої влади району

 

Протягом 2010 року правоохоронними органами району та районною державною адміністрацією вживалися відповідні заходи, спрямовані на дотримання вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією», реалізацію Концепції подолання корупції в Україні «На шляху до доброчесності» та державної антикорупційної політики на період до 2011 року.

Упродовж 2010 року проявів корупції в апараті та структурних підрозділах районної державної адміністрації не зафіксовано, до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності за порушення законодавства про боротьбу з корупцією ніхто з державних службовців не притягувався.

У 2010 році за наслідками проведених перевірок правоохоронними органами району з питань дотримання вимог законодавства України про боротьбу з корупцією порушено, розслідувано та направлено до суду 3 кримінальні справи, складено та направлено до судів 9 протоколів щодо службових осіб про порушення ними вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією».

Суб’єктами встановлених правопорушень є посадові особи органів місцевого самоврядування та один працівник Монастириського РВ УМВС України в області.

Правоохоронними органами району проводиться відповідна робота щодо забезпечення додержання законодавства в бюджетній сфері, протидії незаконному розподілу, розкраданню, нецільовому використанню бюджетних коштів.

На засіданнях колегії районної державної адміністрації періодично розглядаються питання щодо виконання законодавства про боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання проявам корупції та реагування на них, посилення відомчого контролю за відкритістю і прозорістю в роботі органів виконавчої влади, усунення причин і умов, що сприяють вчиненню корупційних діянь, інших правопорушень, пов’язаних з корупцією.

Функціонує „гаряча” телефонна лінія і телефон довіри районної державної адміністрації.

У структурних підрозділах районної державної адміністрації проводяться  перевірки щодо дотримання Законів України «Про державну службу» та «Про боротьбу з корупцією», додержання законодавства з питань правоохоронної роботи. 

Разом з тим, у діяльності правоохоронних органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування району з питань реалізації антикорупційної політики допускаються недоліки і прорахунки. Слід посилити взаємодію райдержадміністрації з правоохоронними, податковими органами, органами контрольно-ревізійної служби з питань боротьби з корупцією. Адже незначний рівень зафіксованих корупційних діянь свідчить, скоріш за все, не про відсутність корупції, а про неефективність заходів, спрямованих на її виявлення.

На виконання доручення голови обласної державної адміністрації від 27 січня 2011 року №5 «Про стан злочинності та протидію злочинним проявам і корупції у 2010 році в області», з метою виконання Заходів щодо реалізації Концепції подолання корупції в Україні «На шляху до доброчесності» та державної антикорупційної політики на період до 2011 року у районі:

 1. Інформацію прокурора району та начальника РВ УМВС України в областіпро посилення контролю за дотриманням вимог законодавства про боротьбу з корупцією в органах виконавчої влади взяти до відома.

2. Структурним підрозділам районної державної адміністрації:

2.1. Посилити взаємодію з прокуратурою району, районним відділом УМВС України в області, Монастириським відділенням Бучацької міжрайонної державної податкової інспекції, міжрайонним контрольно-ревізійним відділом у Бучацькому та Монастириському районах з питань виявлення і запобігання проявам корупції, додержання законодавства в бюджетній сфері, вжиття заходів протидії незаконному розподілу, розкраданню, нецільовому використанню бюджетних коштів.

2.2. Забезпечити здійснення заходів щодо посилення відомчого контролю за відкритістю і прозорістю в роботі органів виконавчої влади, усунення причин і умов, що сприяють вчиненню корупційних діянь, інших правопорушень, пов’язаних з корупцією.

2.3. Звернути увагу на необхідність вжиття відповідних заходів реагування до державних службовців, які здійснили правопорушення, пов’язані з корупцією, відповідно до статті 30 Закону України “Про державну службу”.

2.4. Розглядати на нарадах питання щодо виконання законодавства про державну службу, боротьбу з корупцією, здійснення заходів щодо запобігання проявам корупції та реагування на них, звернути особливу увагу на підвищення рівня кваліфікації та професіоналізму державних службовців у дотриманні положень антикорупційного законодавства.

3. Сектору юридичного забезпечення та взаємодії з правоохоронними органами апарату районної державної адміністрації щомісяця за участю керівників правоохоронних органів району аналізувати стан додержання антикорупційного законодавства.

4. Про стан виконання розпорядження інформувати сектор юридичного забезпечення та взаємодії з правоохоронними органами апарату районної державної адміністрації щокварталу до 1 числа місяця, що настає за звітним періодом. Секторові юридичного забезпечення та взаємодії з правоохоронними органами апарату районної державної адміністрації узагальнену інформацію подавати в обласну державну адміністрацію щокварталу до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом.

5. Визнати такими, що втратили чинність, доручення голови районної державної адміністрації від 6 квітня 2010 року № 15  «Про організаційне забезпечення виконання доручення голови обласної державної адміністрації від 24 березня 2010 року №20», розпорядження голів районної державної адміністрації і районної ради від 28 квітня 2010 року №179/33 «Про хід реалізації районної комплексної програми профілактики злочинності та охорони громадського порядку на 2006 - 2010 роки і ефективність заходів, які вживаються для забезпечення дієвої боротьби із злочинними проявами»

6. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.

 

 

Перший заступник голови районної                                                         

державної адміністрації                                                 В.І. ГРИНИШИН

 

 

Роз'яснення норм антикорупційного законодавства

Дарунок для держслужбовця - це звичайна річ, чи . . . ?

    З 1 липня 2011 року набрав чинності Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції». Однією з вимог нового Закону є запровадження обмежень щодо подарунків особам, уповноважених на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування та прирівняних до них. Адже не секрет, що серед пересічних громадян побутує думка, що дарунок лікарю, вчителю, тому ж таки державному службовцю – це звичайна річ.

    Встановлення обмежень щодо одержання дарунків не є чимось новим, відповідні стандарти закріплені в низці міжнародних документів, виконувати які зобов’язалася наша держава. Світовий досвід вказує на те, що встановлення обмежень для публічних службовців у частині одержання ними дарунків, пов’язаних із виконанням публічних обов’язків, є одним із способів запобігти можливому конфлікту інтересів.

    Статтею 8 вищезазначеного Закону встановлюється обмеження щодо одержання дарунків (пожертв) особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також для осіб прирівняних до них. Це посадові особи юридичних осіб публічного права, які одержують заробітну плату за рахунок державного чи місцевого бюджету; особи, які надають публічні послуги (аудитори, нотаріуси, оцінювачі), а також експерти, арбітражні керуючі, незалежні посередники, члени трудового арбітражу, третейські судді під час виконання ними цих функцій, інші особи в установлених законом випадках.

Зокрема, забороняється безпосередньо або через інших осіб одержувати дарунки (пожертви) від юридичних або фізичних осіб:

-          за рішення, дії чи бездіяльність в інтересах дарувальника, що приймаються, вчиняються як безпосередньо такою особою, так і за її сприяння іншими посадовими особами та органами; 

-          якщо особа, яка дарує (здійснює) дарунок (пожертву), перебуває в підпорядкуванні такої особи.

    Таким чином, для того, щоб встановити законність/незаконність одержання дарунку, публічний службовець повинен, перш за все, визначити для себе, чи пов’язані запропонований дарунок із виконанням ним своїх посадових обов’язків за посадою. Пов’язаними із  виконанням службових обов’язків є дарунки, що надаються як подяка за раніше вчинені службовцем дії (бездіяльність) або прийнятті ним рішення на користь дарувальника або третіх осіб, або дарують в очікуванні заздалегідь необхідного вчинення публічним службовцем дій (бездіяльності) або прийняття ним рішень на користь дарувальника або третіх осіб. До цієї ж категорії належать дарунки, що надаються службовцю особами, які перебувають у його підпорядкуванні. Слід відмітити, що особам, які перебувають у підпорядкуванні взагалі заборонено здійснювати дарунки, навіть такі, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність. Службовцю завжди варто визначитися з мотивами дарувальника. Якщо вбачається, що дарувальник надає дарунок з мотивів перебування такого службовця на державній службі та його абстрактної здатності приймати владні рішення чи вчиняти певні дії, то від дарунку необхідно відмовитись.

    У будь-якому випадку необхідно відмовитися  від прийняття дарунку, якщо це може поставити під сумнів доброчесність службовця чи органу, де він працює, неупередженість  та безсторонність прийнятих ним рішень.

    Водночас, слід мати на увазі, що є ситуації, у яких дарунки, хоча і мотивовані виконанням службових обов’язків, однак не виходять за межі закону. Мова йде про випадки, коли дарунок надається службовцю органом виконавчої влади/органом місцевого самоврядування як відзнака, або стосується офіційних заходів. Такі дарунки не можуть надходити від приватних установ чи осіб або ж бути профінансованими такими особами.

    Допускається одержання особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та особами прирівняних до них дарунків, які відповідають загально визначеним уявленням про гостинність. Вартість такого дарунка не повинна перевищувати 50 відсотків мінімальної заробітної плати, встановленої на день прийняття дарунка одноразово, а сукупна вартість таких дарунків, отриманих з одного джерел протягом року – однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року. Наприклад,  до зазначених дарунків можуть належати дарунки до дня народження, ювілею або загально визначеного свята. Ці обмеження щодо вартості дарунків не поширюються на дарунки від близьких родичів та які одержуються як загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси. 

    На завершення хочу звернути увагу службовців на наслідки порушення вимог Закону, що встановлюють обмеження щодо одержання дарунків. Так, відповідно до ст. 172-5  Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення встановлених законом обмежень щодо одержання дарунка (пожертви)  тягне за собою накладення штрафу від 25-ти до 50-ти неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією такого дарунка (пожертви), а порушення встановленої законом заборони щодо одержання дарунку (пожертви)  тягне за собою накладення штрафу від 50-ти до 100  неоподаткованих мінімумів доходів громадян з  конфіскацією такого  дарунка (пожертви). 

    Крім того, особи, які притягнуті до  адміністративної відповідальності  за корупційні правопорушення, пов’язані з порушенням обмежень щодо одержання дарунків (пожертв) підлягають звільненню з відповідних посад у триденний строк з дня отримання копії відповідного судового рішення.

    Відомості про таких осіб, які вчинили правопорушення заносяться до  Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення.




УВАГА! З метою поширення позитивного досвіду щорічного Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець» створено веб-сайт «Спільнота кращих державних службовців» - www.kds.org.ua, який є корпоративною соціальною мережею учасників, організаторів та партнерів Конкурсу. Сайт дозволяє спілкуватися групі професійних користувачів, об’єднаних спільними інтересами

Інформаційні послуги

 

 

Актуальна тема