Чортківська районна державна адміністрація
48500, м.Чортків, вул.Шевченка, 23
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

.
На головну / Управління соціального захисту населення

Роз’яснення щодо найпоширеніших помилкових суджень (міфів) громадян. Субсидія – це просто


 Після отримання платівок за опалення все більше людей звертається за призначенням житлової субсидії управління соціального захисту населення. Попри те, що процес їх оформлення спрощений, серед громадян все одно ходить багато чуток про те, як правильно користуватися державною допомогою.
Міф №1

Суди відбирають в українців субсидії. Після перевірок де¬кларацій з’ясовується, що деякі люди приховали, що вони володіють декількома квартирами, машинами, будинками. Як наслідок, таким людям доведеться повертати державі тисячі гривень.

Роз’яснення
Володіння другим житловим приміщенням, чи більше як одним, авто¬мобілем, іншим транспортним засобом враховується при призначенні соціаль¬ної допомоги, яка надається відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям».
Для призначення житлової субсидії подібні критерії скасовано з травня 2015 року. А тому вони не можуть бути причиною відмови у наданні субсидії або повернення коштів субсидії, призначеної після 1 травня 2015 року. Форма Декларації про доходи і витрати осіб, які звертаються за призначенням житлової субсидії, не містить графи, в якій громадяни могли б надавати такі відомості.
Наприклад, раніше субсидія не призначалася сім’ї, яка володіла двома житловими приміщеннями. Тепер же на державну допомогу можуть претендувати громадяни, що мають у власності будь-яку кількість квартир. Про¬те субсидію отримають лише на одну з них — по зареєстрованому місцю проживання. Але якщо свою другу або третю квартиру сім’я здає, доходи від здачі в оренду повинні відобразити в декларації.

Міф №2

Необхідно використовувати газ, воду та інші комунальні по¬слуги в повному обсязі, на який призначена житлова субсидія, інакше субсидію перестануть надавати.

Роз’яснення
Це дуже шкідливі чутки, через які наші співгромадяни прагнуть викори¬стовувати більше води, газу або електроенергії, ніж їм потрібно. «Випалюва¬ти» газ до рівня призначеної субсидії не лише безглуздо, але й нерозумно: в результаті економії сім’я має можливість менше платити в подальші місяці.
Згідно з порядком призначення і надання субсидій населенню, субсидія призначається в межах соціальних норм на площу житла і нормативів використання житлово-комунальних послуг. Її розмір не залежить від фактичного споживання. Якщо сім’я споживає газу, води, електроенергії більше норми, субсидія їй буде призначена, проте всі витрати на спожиті послуги понад нормативи вона повинна заплатити самостійно і в повному обсязі.
Наприклад, якщо сім’я з двох осіб використала 5 кубометрів гарячої води при нормі 1,6 кубометра на людину, то для оплати вартості 3,2 кубометра їй буде надана субсидія. А за 1,8 кубометра понад норму сім’ї доведеться платити самій.
Якщо люди користувалися ресурсами дбайливо і не використали всю норму на сім’ю, заощаджені кошти залишаються на рахунках сім’ї і можуть бути використані в подальші місяці, у тому числі і для погашення обов’язкової частки платежу. Або для оплати наднормативного вжитку, якщо внаступному періоді споживання газу, тепла або електроенергії значно зросте. Наприклад, при нормі 3,2 кубометра гарячої води сім’я використовувала лише 2 кубометри. Це означає, що кошти за 1,2 невикористаного кубометра будуть зараховані на наступний період.
Отже, розмови про необхідність споживати газ, воду та інше в повному об’ємі, на який призначена субсидія, - це міф.

Міф №3
Оформлення субсидій в майбутньому може перешкодити продажу квартири або будинку.Всю суму отриманих субсидій доведеться повернути в подвійному розмірі.Або переоформлення нерухомості коштуватиме дорожче. Субсидії перешкодять оформити спадок.

Роз’яснення
Такі чутки поширюються з само¬го початку запровадження субсидій. Проте, не один з авторів цього «міфу» щодо субсидій не зміг навести жодного прикладу, коли субсидія перешкоди¬ла оформити спадок, або при продажу квартири довелося повертати кошти отриманої субсидії, або що субсидія перешкодила продажу квартири чи бу¬динку. Тому що за 21 рік існування цієї державної допомоги такого жодного разу не сталося.
Нормативно-правовими актами зпитань надання населенню житлових субсидій чітко встановлено, що субси¬дія є безповоротною державною допомогою і її отримання не пов’язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.
Міф №4
Клопоту з оформленням суб¬сидії багато, а у реальності субсидія може скласти мізерну суму, а деяким і зовсім відмовлять – не дивлячись на низькі доходи.

Роз’яснення
Звернення за призначенням субсидії стало дуже простим. Необхідно заповнити і подати (або надіслати поштою) до місцевого управління соціального захисту населення ( у сільській місцевості – уповноваженому сільської ради) лише два документи – заяву та декларацію про доходи та витрати. Іншу необхідну інформацію спеціалісти управління збиратимуть самі.
При призначенні субсидії розраховується обов’язкова частка платежу за комунальні послуги, яку має оплачувати домогосподарство. Обов’язкова частка плати розраховується індивідуально для кожного домогосподарства і залежить від його доходів. Чим менше доходи – тим менше сплачує домогосподарство.
Різницю між вартістю послуг (в межах соціальної норми житла і нормативів використання житлово-комунальних послуг) та обов’язковим платежем компенсує держава у вигляді субсидії, яка перераховується щомісячно на рахунки громадян в організації, що надають послуги.
Отже, розмір субсидії залежить не лише від доходів домогосподарства, а і від вартості житлово-комунальних по¬слуг, які йому надаються. Тому у двох сімей з однаковими доходами розмір субсидії може бути різний, якщо є різ¬ниця в переліку житлово-комунальних послуг, якими вони користуються. І на¬впаки, сусіди, які живуть в однакових квартирах, можуть отримувати різну субсидію, оскільки доходи їх різні.
За даними Державної служби статистики середній розмір призначеної субсидії на оплату житлово-комунальних послуг протягом січня – лютого
 2016 року складав близько 1300 грн., при цьому в містах - близько 1100 гривень, а в сільській місцевості - від 1700 до 1800 гривень.
Варто розуміти, що навіть невелику субсидію отримувати вигідно. За новим порядком субсидія призначається на 12 місяців. Якщо протягом цього періоду підвищаться тарифи на комунальні послуги, розмір субсидії буде перераховано і збільшено відповідно до зростання ціни послуг без додаткового звернення громадян. При цьому частина коштів, які сплачує одержувач субсидії, залишиться незмінною.

Міф №5
Субсидії не надаються безробітним.

Роз’яснення
Протягом останнього року до Положення про порядок призначення та надання житлових субсидій внесено ряд змін, які дозволили отримати субсидії багатьом з тих, кому раніше в них відмовляли. Метою цих змін було забезпечити надійний соціальний захист сім’ям, які не зможуть сплачувати зажитлово-комунальні послуги після підвищення тарифів.
Зокрема, з травня 2015 року знято обмеження для призначення субсидії працездатним громадянам, які не працюють, не навчаються і не стоять на обліку у службі зайнятості як безробітні.
Якщо такі громадяни не мають доходів, для розрахунку субсидії, їм буде враховано умовний дохід в розмірі двох прожиткових мінімумумів для працездатної особи.

Міф №6
Субсидії не призначаються за наявності заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг.

Роз’яснення
Така норма була раніше в порядку надання житлових субсидій, але вона відмінена ще у 2011 році.
З того часу наявність заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг не може бути підставою для відмови у призначенні субсидії. Це дозволяє сім’ям вийти із замкнутого кола накопичення нових боргів за ко¬мунальні послуги.
Разом з тим, слід пам’ятати, що одержувач субсидії має щомісячносплачувати свою обов’язкову часткуплати за житлово-комунальні послуги, яка визначена в повідомленні про призначення субсидії. І це зрозуміло: держава допомагає оплатити житлово-комунальні послуги, але і накладає обов’язок - певну частину цих послуг одержувач субсидії повинен оплачувати.
Якщо вартість спожитої послуги менше, ніж встановлена при розрахун¬ку субсидії обов’язкова частка плати за цю послугу, сплачується фактична вартість послуги.
Якщо одержувач субсидії не сплачує обов’язкову плату, організації-надавачі послуг повідомляють про це орган соціального захисту. У такому разі надання субсидії може бути припинено, за виключенням випадків, коли несплата за послуги пов’язана із затрим¬кою у виплаті заробітної плати, пенсії тощо.
У подальшому субсидія може бути призначена лише тоді, коли громадянин сплатить заборгованість, що утворилася через несплату обов’язкової частки плати.

Міф №7
Неминучі помилки при заповненні декларацій, особливо часто помилятимуться літні люди.
А за помилки будуть штрафувати, доведеться повертати субсидію.

Роз’яснення
Форма Декларації про доходи і витрати значно спрощена, заповнити її нескладно. Декларація розміщена на одному аркуші. З 21 липня 2015 року в Декларацію не потрібно вносити суми доходів, лише їх види і джерела отримання.
Допомогу в заповненні документів на субсидію завжди можуть надати спеціалісти управління соціального захисту населення. Інструкція та зразки заповнення Декларації також розміщено на сайті Мінсоцполітики за адресою http://www.mlsp.aov.ua/labour/control/uk/ риblish/саteqory?саt id=160234.
Ніяких штрафів за помилки в деклараціях не буде, якщо тільки громадяни свідомо не приховали частину важливої інформації.
Одержувачі субсидій попереджаються про відповідальність за приховування відомостей про доходи: в разі виявлення такого факту - надання житлової субсидії може бути припинено, а надміру нараховані кошти потрібно буде повернути.
Перш за все, з’ясовується, чи вплине виявлення цих фактів на право отримувати субсидію або на її розмір. Якщо це впливає на право отримання субсидії (тобто з врахуванням прихованих доходів сім’я не мала б права на призначення субсидії), то її надання буде припинено, а кошти нарахованої субсидії підлягають поверненню в повному обсязі. Якщо ж виявлене порушення приведелише до зменшення розміру призначеної субсидії, то потрібно буде повернути надмірно нараховані кошти, і надалі сім’я зможе отримувати субсидію в зменшеному розмірі.

Міф №8
При оформленні субсидії необхідно вказувати відсотки від депозиту, як один з видів доходу. Якщо приховати, то можуть оштрафувати в подвійному розмірі від отриманої субсидії, з іншого боку - якщо вказати відсотки, розмір субсидії значно зменшиться або її не буде взагалі.
Субсидію доведеться повертати тим, у кого є депозити в банках, якщо вони перевищують певну суму.

Роз’яснення
Постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2015 року №475 (набула чинності 21 липня 2015 року) до Положення про порядок призначен¬ня та надання населенню субсидій внесено зміни, якими встановлено: «До сукупного доходу не враховуються ..доходи від розміщення депозитів,.».
Отже, депозити і відсотки по ним не враховуються як доходи і не входять в перелік критеріїв, на підставі яких може бути відмовлено в призначенні житлової субсидії або припинене її надання.


Міф №9
Українці можуть втратити субсидії, якщо купують валюту, адже іноземну валюту в Україні продають за наявності паспорта.

Роз’яснення
Пунктом 5 Положення про порядок призначення та надання житлових субсидій визначено, що субсидія не призначається, якщо домогосподарство протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначен¬ням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв’язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень.
Покупка валюти не входить в перелік вартісних покупок, здійснення яких позбавляє права на субсидію.
Покупка валюти на будь-яку суму не приведе до відмови в призначенні субсидії або її припинення.

Міф №10

Знижені тарифи без субсидій економніші для країни. Справжня ціль субсидій - змусити населення звикнутися з грабіжницькими тарифами.

Роз’яснення
Протягом багатьох років тарифи на житлово-комунальні послуги в Україні штучно утримувалися на необґрунтовано низькому рівні. Держава надавала дотації постачальникам комунальних послуг, завдяки яким послуги за низькими тарифами отримували всі. Причому ті, хто більше споживав і мав більше за площею житло, отримували фактично велику компенсацію від держави: адже у вартості кожного кіловата, кубометра газу, води були закладені дотації з державного бюджету. Такий підхід був несправедливим і потребував змін. Зараз дотації переважно скасовані, а ті, хто не може сплачувати за житлово-комунальні послуги в повному обсязі, звертаються за субсидією.
Субсидії дозволили сім’ям з низькими доходами пережити різке зростання тарифів. Їм не вимикають світло, їм не перекривають посеред опалювального періоду газ - їм держава підставляє плече, надаючи субсидію. На сьогодні вже більше 5 млн. домогосподарств отримують таку державну допомогу.

Міф №11
Мінфін через банки розпочав перевірку доходів одержувачів субсидій.Субсидії позбавлять ті сім’ї, які мають депозити більше 50 тис. гривень або інші приховані доходи.

Роз’яснення
Дійсно, з початку року Міністерство фінансів України оголосило початок процедури верифікації соціальних виплат. Перевірятиметься наявність депозитів, кредитів, рівня доходів у громадян, які звернулися за допомогою до держави. У разі нарахування і отримання соціальних виплат, призначених на сім’ю або домогосподарство, інформація перевірятиметься по кожному з членів сім’ї або домогосподарства.
Що стосується одержувачів субсидій, претензії до них можуть бути лише відповідно до критеріїв, якими визначається право на призначення субсидії.
Згідно з Положенням про порядок призначення і надання населенню субсидій депозити і відсотки по них не враховуються як доходи і не входять у перелік критеріїв, на підставі яких може бути відмовлено в призначенні житлової субсидії або припинено її надання. Те ж саме стосується і купівлі валюти на будь-яку суму. Відкриття банківських даних про депозити і купівлю валюти не приведе ні до перерахунку, ні до припинення раніше призначених житлових субсидій.
Єдиним критерієм майнового стану, за яким може бути відмовлено у призначенні субсидії, є здійснена протягом 12 місяців до звернення купівля земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку, або оплата послуг з будівництва, ремонту квартири (будинку), або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв’язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень.
Проте досить часто така покупка була необхідна і не є свідоцтвом заможності сім’ї. Наприклад, коли через життєві обставини сім’я продала житло в одній місцевості і придбала в іншій, або здійснила продаж квартири на 10-ому поверсі і придбала аналогічну на 1-ому. Обставини можуть бути різними. У таких випадках потрібно в заяві, що подається для призначення субсидії, зробити відмітку про необхідність його розгляду місцевими органами влади або створеною ними комісією. Рішення приймається на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.
Якщо ж така купівля (оплата) не зазначена в декларації, поданій для призначення субсидії, і це виявиться під час перевірки, тоді надання субсидії буде припинено і виплачені кошти мають бути повернуті до бюджету.
Крім того, надання субсидії може бути припинено, а надміру нараховані кошти повернуто до бюджету у разі, коли сім’я при зверненні за субсидією приховала (не зазначила в декларації) якийсь з видів доходу, що враховується при призначенні житлової субсидії.
Коли верстався номер цієї газети, то Кабінет міністрів України постановою №635 від 14 вересня 2016р. вніс зміни щодо  припинення виплати раніше призначеної житлової субсидії при збільшенні кількості зареєстрованих в житло громадян.
Надання раніше призначеної субсидії припиняється в разі отримання управлінням соціального захисту населення за запитом інформації про збільшення чисельності зареєстрованих у житловому приміщенні осіб - з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулися зміни.
Кабмін також змінив порядок розрахунку доходів для обліку при призначенні субсидії для осіб, які протягом року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, перебували на строковій військовій службі, середньомісячний сукупний дохід незалежно від отриманих такою особою доходів визначається на рівні половини розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 31 грудня року, за який враховуються доходи.
У разі якщо на момент звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим пенсіонером, який не має інших доходів, крім пенсії, в його середньомісячний сукупний дохід враховується розмір пенсії за попередній місяць.
Крім того, якщо у особи, яка досягла 18-річного віку за станом на 1 січня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, середньомісячний сукупний дохід менше прожиткового мінімуму, для працездатних осіб станом на 31 грудня цього ж року, або відсутні доходи, але такий громадянин навчався на денній формі навчання в загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні одного прожиткового мінімуму.
Якщо у громадянина, середньомісячний сукупний дохід менше прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня цього ж року, але він протягом зазначеного періоду отримував хоча б один з наступних видів доходу: пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини , допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, допомога по догляду за інвалідом I і II групи внаслідок психічного розладу, допомога особам, які не мають права на пенсію та інвалідам, допомогу з безробіття або будь-які доходи, отримані особою, яка не досягла 18-річного віку за станом на 31 грудня року, за який враховуються такі доходи, то в розрахунок субсидії включаються фактичні розміри отриманих такими особами доходів.
Кабмін встановив, що якщо у громадянина, відсутні доходи, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 31 грудня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії.
У той же час, в окремих випадках за рішенням районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських рад або комісій, які ними утворюються, для осіб, які проживають в сім'ях, що опинилися в складних життєвих обставинах, в розрахунок субсидії може включатися середньомісячний сукупний дохід на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи.


Начальник управління                                                В.Д.ЦВЄТКОВ




 

 

 

                                                                                                                       

                                                                 

                                                               

                                                                                                 

                                                              

                                                               

                                                                                

Інформаційні послуги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 
 
 
 

 

БЕЗКОШТОВНА ДРУГА ВИЩА ОСВІТА ДЛЯ ПІДПРИЄМЦІВ

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Актуальна тема