Теребовлянська районна державна адміністрація
48100, м.Теребовля, вул.Кн.Василька, 104-А
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •    

Опитування

.
На головну

Довідка про стан роботи служби у справах дітей райдержадміністрації щодо соціально-правового захисту дітей у Теребовлянському районі станом на квітень 2019 року


       Соціально-правовий захист дітей району здійснюється в умовах децентралізації та де інституалізації.

        Обєднані територіальні громади мають дбати про соціальний захист незахищених категорій осіб, утворюючи відповідні підрозділи чи вводячи до штату уповноважених осіб, в тому числі можуть утворювати служби у справах дітей як окремі юридичні особи зі штатом відповідно до кількості дитячого населення в громаді (відповідно до законодавства на 1 тисячу дитячого населення 1 спеціаліст служби). На даний момент в районі жодна з громад не утворила служб у справах дітей, тому відповідальність за безпеку життя та правовий захист кожної дитини покладено на ссд райдержадміністрації.

         Уряд України вживає заходів щодо реформування системи інституційного догляду та виховання дітей.

       Національна стратегія реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки була схвалена урядом у серпні 2017 року і передбачає три етапи реалізації.

        Перший етап (2017-2018 рр) передбачав аналіз існуючої мережі інтернатних закладів, розробку та прийняття нормативно правової бази, залучення інвестицій для реформування системи інституційного догляду та виховання дітей.

        Другий етап (2019-2024 рр) - виконання регіональних планів реформування інтернатних закладів, припинення практики влаштування дітей віком до трьох років до інтернатів, зменшення кількості дітей, які виховуються в інтернатних закладах, шляхом їх влаштування до сімейних форм виховання, забезпечення доступності послуг для дітей та сімей з дітьми відповідно до їх потреб на рівні територіальної громади, скорочення мережі загальноосвітніх інтернатних закладів для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, шкіл інтернатів для дітей, що потребують соціальної допомоги тощо.

          Тернопільщина увійшла у проект «Розробка та впровадження регіонального плану стосовно збільшення обсягів надання послуг з догляду на сімейній основі (реформування інтернат них закладів у Тернопільській області). Першочергово реформі підлягають 6 інституційних закладів області, серед яких Теребовлянський навчально-виховний комплекс. Відбулася первинна оцінка влаштованих у заклад дітей, сформовано єдину базу та формується єдина структура дозволу на влаштування в ЗІД. В цьому навчальному закладі немає дітей на повному державному забезпеченні, лише 6 дітей з правовим статусом навчаються за заявами опікунів, 2 з них власне у гімназійних класах; 4 з них у випускних класах. Всі ці діти  є під опікою родичів. Отже процес де інституалізації торкнеться їх опосередковано.

 

     Кабінет Міністрів України удосконалив правовий механізм соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах; внесено зміни до законів «Про житловий фонд соціального призначення», про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг, «Про оздоровлення та відпочинок дітей» щодо розширення категорії дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки тощо. "На виконання плану пріоритетних дій уряду 3 жовтня на засіданні уряду прийнято розроблену Міністерством соціальної політики постанову "Деякі питання вдосконалення соціального захисту дітей, які перебувають  у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати життю та здоров’ю дитини".

         Згідно з даними міністерства, смертність дітей віком до 1 року, пов'язана з зовнішніми причинами, посідає третю позицію в структурі смертності дітей такого віку і становить 6% випадків, більшість яких - нещасні випадки з загрозою диханню (63,6%).Більшості цих смертей можна було уникнути за умови належного догляду за дитиною.

           Мінсоцполітики вважає, що забезпечення вчасного реагування на ситуації, що загрожують життю і здоров’ю дітей, і запобігання таким ситуаціям великою мірою залежить від належного виконання посадовими особами своїх обов’язків щодо охорони дитинства, налагодження взаємодії між структурами, органами та закладами, діяльність яких пов’язана з питаннями соціального захисту дітей, надання їм медичних, соціальних, освітніх та інших послуг.

           У зв'язку з цим ухвалений документ передбачає забезпечення реалізації комплексних заходів щодо захисту прав та інтересів дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, зміну підходів до їх виявлення, ведення обліку та організації допомоги, що сприятиме підвищенню оперативності та якості заходів і їх спрямуванню на забезпечення найкращих інтересів дітей.

           Згідно з документом, запроваджено обов’язкове здійснення оцінки безпеки дитини при виявленні таких факторів: незабезпечення дитини необхідним харчуванням, лікуванням, доглядом; залишення дитини віком до 7 років або дитини у безпорадному стані (хворої, з обмеженням життєдіяльності тощо) в приміщенні, громадському або іншому місці без нагляду осіб, які досягли 14 років; залишення дитини віком до 10 років більше ніж на півгодини на вулиці без відповідного до сезону одягу або без дотримання відповідного до віку температурного режиму; залишення дитини під наглядом осіб, які перебувають у стані алкогольного сп’яніння, під дією психоактивних речовин, з ознаками вираженого психічного розладу; обставини стихійного лиха, техногенних аварій, катастроф, воєнних дій, збройних конфліктів тощо.

           Крім того, визначено загальні та окремі обов’язки різних органів та структур щодо виявлення, взаємоінформування та організації надання допомоги дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах, зокрема постраждалим від жорстокого поводження і тим, життю або здоров’ю яких загрожує небезпека.

            Запроваджується також прийняття рішень про негайне відібрання дітей у батьків або осіб, які їх замінюють, на підставі чіткого інструменту – оцінки рівня безпеки дитини.

           Відбулися зміни в адміністративному кодексі – у напрямі збільшення розміру штрафів за неналежне виконання батьківських обов’язків (Ст.184 КУпАП) . Наприклад ч.1 статті передбачає покарання у вигляді попередження або накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян ( від 850 до 1200 гривень). Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення тягнуть за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 5100 гривень).

       Невиконання рішення органу опіки та піклування щодо визначення способів участі у вихованні дитини та спілкуванні з нею того з батьків, хто проживає окремо від дитини тягне за собою накладення штрафу від ста до ста п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Діяння, передбачене частиною п’ятою цієї статті, вчинене повторно протягом року після накладення адміністративного  стягнення, -тягне за собою накладення штрафу від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та тимчасове обмеження того з батьків, з ким проживає дитина, у праві виїзду за межі України та обмеження у праві керування транспортним засобом - до виконання рішення в повному обсязі.

           Умисне порушення встановленого законом обмеження щодо строку перебування дитини за межами України у разі самостійного вирішення питання про тимчасовий виїзд дитини за межі України тим із батьків, з яким рішенням суду визначено або висновком органу опіки та піклування підтверджено місце проживання цієї дитини,

-тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

               Рік тому набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів».        Несплата аліментів, що призвела до виникнення заборгованості понад шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання, тягне за собою накладення адміністративного стягнення у вигляді виконання суспільно корисних робіт на строк від 120 до 240 годин. Таким чином, Закон впровадив новий вид адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, які боржник виконуватиме у вільний від роботи чи навчання час. Вид таких робіт визначають органи місцевого самоврядування. Це дало можливість стягнути аліменти з тих осіб, чиї діти перебувають на повному державному утриманні, а з батьків неможливо стягнути кошти, оскільки вони як правило ніде не працюють.

            У разі ухилення порушника від виконання суспільно корисних робіт постановою суду (судді) за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, строк невиконаних суспільно корисних робіт замінюється адміністративним арештом. Таким чином в районі вже було стягнуто аліменти в користь 1 дитини.

            Згаданим Законом внесені зміни і до Сімейного кодексу України, які передбачають право того із батьків, з ким за рішенням суду проживає дитина, самостійно вирішувати питання щодо тимчасового виїзду дитини за межі України з метою лікування, навчання дитини за кордоном, відпочинку - за наявності довідки, виданої органом державної виконавчої служби, про наявність заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців. Ця норма такою вже працює.

           Внесені зміни до Закону України «Про виконавче провадження» передбачають також, що за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців, державний виконавець виносить вмотивовані постанови про:

·                                 тимчасове обмеження боржника у праві виїзду за межі України;

·                                 тимчасове обмеження боржника у праві керування транспортними засобами;

·                                 тимчасове обмеження боржника у праві користування вогнепальною мисливською, пневматичною та вихолощеною зброєю, пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії;

·                                 тимчасове обмеження боржника у праві полювання.

        На підставі всіх цих змін  розширено і уточнено повноваження органів опіки та піклування, зокрема служб у справах дітей: затверджено нове положення про комісію з питань захисту прав дитини в головному територіальному управлінні юстиції; надається ряд нових соціальних послуг, що стосуються захисту прав дитини.

         До постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 року №886 “Питання діяльності органів опіки та піклування пов'язаної із захистом прав дитини ” внесено численні зміни, в тому числі додано розділ “Особливості провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, переміщеної з тимчасово окупованої території або району проведення антитерористичної операції”.

        Прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 05.04.2017 року №268 “Про затвердження Порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів”. Однак до служби у справах дітей не поступали звернення громадян щодо надання такого статусу.

        Питання розвитку сімейних форм виховання, подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, профілактики негативних явищ у дитячому середовищі визначено пріоритетними завданнями соціально-економічного  розвитку області та району.

        Виконання обласної та районної  програми подолання дитячої безпритульності та бездоглядності дає позитивні результати. Якщо на  початок 2012 року в районі функціонувало 8 прийомних сімей, в якихвиховувалося 8 дітей, то станом на 2018 рік (з 2008 по 2018  15 дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, знайшли родинне тепло і затишок в 13 прийомних сім’ях) .

Влаштування таких дітей до сімейних форм виховання сприяє подоланню  дитячої бездоглядності.  

За останні роки намічається чіткий спад влаштування бездоглядних дітей в центр соціально-психологічної реабілітації для дітей служби у справах дітей облдержадміністрації, що свідчить про суттєве подолання дитячої безпритульності і бездоглядності в районі.

Разом з тим, не вдалося остаточно подолати дану проблему. Служба у справах дітей спільно з іншими суб’єктами профілактичної роботи на місцях щорічно надають соціально-правову допомогу дітям, які опинилися у складних життєвих обставинах (були виявлені та вилучені з громадських місць, об’єктів транспорту, дітям, які зазнали насильства, проживають у сім’ях, де батьки або особи, які їх заміняють, ухиляються від виконання батьківських обов’язків), внаслідок чого такі діти займаються бродяжництвом, жебракуванням, крадіжками, вживають алкогольні напої, виявляють девіантну поведінку, залучаються дорослими до протиправної діяльності.

В районі спостерігається тенденція до зменшення дітей-сиріт та дітей,  позбавлених батьківського піклування, які перебувають в інтернатних закладах на повному державному утриманні, на даний час на повному державному утриманні залишилася 3 дітей з відповідним правовим статусом, всі вони мають затримку розвитку чи є з інвалідністю, ведеться активна робота з метою влаштування їх до сімейних форм виховання. Влаштування таких дітей до сімейних форм виховання сприяє подоланню  дитячої бездоглядності.  

 

1.        Сімейна політика як пріоритет

ний засіб запобігання дитячій безпритульності і бездоглядності

1)      На первинному обліку служби у справах дітей райдержадміністрації станом на 01.04.2019 року перебуває 54 дитини-сиротита дітей, позбавлених батьківського піклування, з них:

39 - проживають у сім’ях опікунів та піклувальників,

6- в прийомних сім’ях,

4- в ДБСТ,                                          

          2 дітей, або 3,7 % перебувають на повному державному забезпеченні (1 дитина з інвалідністю в обласному будинку дитини, 1 – в Теребовлянському навчально-реабілітаційному центрі ( відібрана у матері, з затримкою розвитку).

     Отже в районі  зведено до мінімуму кількість дітей, які передаються на виховання в державні заклади.

Таблиця стану влаштування дітей з правовим статусом,

 в динаміці на кінець року:

 

Рік

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

К-сть дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

 

56

 

63

 

65

 

60

            

54

 

52

 

53

 

54

 

48

 

51

 

54

К-сть усиновлених дітей

0/2 внутрісімейно

0/4 внутрісімейно

1/1 внутрісімейно

1/1 внутрісімейно

0

0/2 внутрісімейних

0/2

внутрісімейно

3/6 внутрісімейно

0/1

внутрісімейн

3/0

5/0

З них:

2 інозем-

цями

К-сть дітей переданих на виховання в прийомні сім»ї, ДБСТ за рік

2

1

1

0

1

3

2

0

2

1

3

К-сть прийомних сімей

4

6

6

7

8

10

11

10

9

7

7

Встановлено опіку і піклування протягом року

9

19

3

8

5

8

5

12

3

0

9

К-сть дітей під опікою-піклуванням всього

39

46

42

46

41

40

39

43

34

35

39

К-сть дітей в державних закладах

11

11

10

9

5

4

4

2

5

6

2

Передано на повне державне утримання

-

4

2

-

1

0

1

0

3

4

0

Повернуто на виховання в біологічні сім’ї

-

1

1

1

-

-

-

       4

 1

0

1

          

        Однак не вдається уникнути влаштування дітей за заявами батьків до закладів інституційного характеру, зокрема будинку дитини. Мають місце особливі випадки.   У  І кварталі 2019 року органом опіки та піклування прийнято рішення про влаштування новонародженого хлопчика на підставі заяви матері до Тернопільського обласного будинку дитини.

       10 дітей з правовим статусом підлягають усиновленню, в районі проживає 16 усиновлених дітей, за утриманням і вихованням яких проводиться належний нагляд.

         Зокрема у 2018 році  в районі осиротіло 13 дітей, з яких 3 дітей-сиріт, 10 є дітьми позбавленими батьківського піклування. 10 з них було влаштовано під опіку, 3 – в ДБСТ. Одночасно 13  дітей  з  первинного обліку знято: 5 – усиновлено (3 – громадянами України, 2 – громадянами Італії), 6 дітей сиріт досягли повноліття, 2 – повернуто в біологічну сім’ю. Жодного з взятих на облік не влаштовано на повне державне утримання (вперше за багато років). Протягом І кварталу 2019 року на первинний облік взято 5 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування – всіх влаштовано під опіку/піклування  родичів.

    На 01.01.2019 року на обліку служби у справах дітей райдержадміністрації перебувало  46 дітей, які потрапили в складні життєві обставини з 29 сімей, з них 5 дітей, щодо яких було скоєно насилля в сім’ї протягом 2018 року. У і кварталі 2019 року на облік взято 1 дитину, яка постраждала від жорстокого поводження в сімї.

    Протягом 2018 року безпосередньо службою у справах дітей ініційовано та подано на розгляд судів 2  позови органу опіки та піклування: 1 - про позбавлення батьківських прав та 1 позов про відібрання дітей. Заходи здійснено з метою соціально-правового захисту 3 дітей. Діти належним чином влаштовані. Ще 2 позови органу опіки та піклування, які подано до судів у 2017 році, протягом 2018 року теж задоволені, захищено права 4 дітей. Протягом І кварталу 2019 року подано ще один позов про позбавлення батьківських прав матері, в якої відібрано дитину, готується ще 2 позовні заяви про позбавлення батьківських прав: 1 - матері та 1 - батька.

2)   Безперебійно функціонує ЄІАС «Діти», у яку систематично вносяться дані  до обліково-статистичних карток підоблікових дітей  та дітей, які  беруться  на профілактичний облік.

На  обліку кандидатів в усиновлювачі перебуває 2 подружні пари, 1 з яких пройшла навчання кандидатів у прийомні батьки. Служба у справах дітей працює з 30 опікунами, з яких 3 виховують дітей, які прибули в район з інших регіонів.

     3) У районній газеті «Воля» станом на 31.12.2018 року службою у справах дітей було надруковано 8 статей в районній газеті «Воля». щодо попередження актуальних питань соціально – правового захисту дітей, реалізації права дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування на сімейне  виховання, пропагування позитивного досвіду їх виховання; популяризації здорового способу життя, запобігання жорстокості, насильства в сім’ї, профілактики правопорушень та злочинності у дитячому середовищі, а також висвітлення діяльності служби у справах дітей. Статті такого ж змісту періодично розміщуються на офіційній веб-сторінці райдержадміністрації, на сайті РДА створено окрему рубрику, яка постійно оновлюється

       Службою у справах дітей  та  ТРЦСССДМ  проводиться інформування населення про нові форми виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в тому числі утворення патронатних сімей, популяризація здорового способу життя, запобігання жорстокості, насильства в сім’ї профілактики правопорушень, та злочинності у дитячому середовищі, сексуальній експлуатації дітей, формування навичок безпечного користування комп’ютерними технологіями та мережею Інтернет. 

          ССД спільно з благодійною організацією «Майбутнє сиріт» проводиться традиційна акція «Візьми з інтернату дитину на свята у родину». Звернулася 1 подружня пара з заявою про участь в цій акції до Великодня 2019 року.

2.                  Система організаційно-профілактичних заходів щодо запобігання дитячій безпритульності і бездоглядності, профілактики правопорушень та злочинності серед дітей.

1)    Станом на  31.12.2018 року проведено 45 рейдів місцями організованого відпочинку молоді і дітей у закладах дозвілля, громадського харчування, комп’ютерних клубах, на вулицях та інших громадських місцях у вечірній час без супроводу батьків або осіб, які їх заміняють (дітей віком до 16 років після 22.00 год. а дітей віком від 16 до 18 років після 23.00 години).

      2) Службою у справах дітей райдержадміністрації спільно з працівниками Теребовлянського відділу поліції ГУНП  в Тернопільській області, Теребовлянським РЦСССДМ впродовж 2018 року проведено такі профілактичні операції:

     З 11.12.2017 року по 31.01.2018 року проведено  районну державно-громадську операцію “Підліток. Зима. Канікули”.

     З 09.02.2018 року по 16.03.2018 року проводився місячник правової освіти.

     З 05.02.2018 року по 05.03.2018 року проведено районну комплексну державно-громадську операцію “Діти вулиці. Вокзал”.

     З 26.03.2018 року до 22.04.2018 року проводилась обласна державно-громадська операція «Діти Тернопільщини проти насильства, бездоглядності, за духовність та сімейну злагоду».

          В період з 07 червня до 01 вересня  2018 року проводилася районна комплексна державно-громадська операція “Літо-2018”.

          У вересні-жовтні 2018 року проведено Всеукраїнський захід Урок.

     3)   Питання попередження правопорушень усунення  причини та обставин, що можуть спонукати дітей  вчиняти протиправні дії, подолання дитячої безпритульності  та бездоглядності розглядається постійно на колегіях, нарадах відділу освіти райдержадміністрації, а також на нарадах заступників директорів з виховної роботи і педагогів-організаторів, на засіданнях районних методичних об’єднань класних керівників. За 2018 рік взято участь у 28 нарадах з проблемних питань захисту дітей.

Усі діти шкільного віку охоплені навчанням. Відповідно до довідок лікарсько-консультаційних комісій та витягів обласної ПМПК 9 дітей не можуть навчатися та перебувають вдома.

Однак у 2018 році в районі спостерігається ріст злочинності в дитячому середовищі на 60% (з 5 до 8 злочинів порівняно з 2017 роком. Неповнолітніми переважно вчинялися злочини проти власності, а також злочини, які підпадають під с.309, 289, 338 КК України. Основними причинами і умовами, які сприяли вчиненню цих злочинів є низький виховний потенціал сімей, де виховуються діти та раннє вживання алкоголю підлітками, упущення батьками та опікунами при здійсненні обов’язків з виховання. Серед осіб, які вчинили злочини є 2 неповнолітніх з правовим статусом дитини-сироти. Свого часу ці діти виховувалися в проблемних родинах, і вже у підлітковому віці були влаштовані у сім’ї піклувальників.

4) В складні життєві обставини потрапляють і діти, батьки яких довготривалий час перебувають за межами України. Число таких дітей, в яких обоє батьків за кордоном становить 230-250 осіб. Однак ця категорія дітей рідко потрапляє у зону ризику, навпаки почастішали випадки виїзду дітей разом з батьками на постійне чи тимчасове проживання за кордон. Права дитини на любов і піклування  часто порушуються в родинах, де батьки розлучені, де діти стають засобом для маніпулювання, з’ясування матеріальних і  побутових конфліктів між батьками. Такі питання є предметом розгляду на засіданнях комісії з питань захисту прав дитини. У 2018 році цим дорадчим органом розглянуто 119 питань з яких 10 стосувалися позбавлення батьківських прав батьків, 1 відібрання дітей у матері, 5 - спорів між батьками щодо права на участь у виховані дітей, 4 – про неналежне виконання батьками їх обов’язків, 45 питань, що стосувалися захисту житлово-майнових прав дітей.

5) Координація роботи органів місцевого самоврядування у вирішенні питань захисту прав, свобод і законних інтересів дітей, запобігання дитячої бездоглядності з наданням їм методичної допомоги, консультацій з питань соціально-правового захисту дітей  є постійною. До вирішення конкретних проблем постійно та на засіданнях комісії з питань захисту прав дитини залучаються посадові особи місцевого самоврядування.

6) Протягом 2018 року службою у справах дітей райдержадміністрації  виготовлявся  виготовлено буклети Зупинимо боулінг разом, Шукаємо батьків, які будуть так любити, які розповсюджуються в дитячих колективах під час проведення в них заходів.

        Службою у справах дітей реалізувалася районна програма запобігання соціальному сирітству, подолання дитячої безпритульності і бездоглядності на 2016 - 2018 роки, затверджена рішенням сесії районної ради від 30.12.2015 року №40, спрямована на розв’язання проблеми дитячої безпритульності та бездоглядності, попередження правопорушень, усунення причин та обставин, що можуть спонукати дітей вчиняти протиправні дії, забезпечення зниження рівня дитячої злочинності, розроблення та запровадження ефективних форм роботи з профілактики дитячої безпритульності і бездоглядності, запобігання соціальному сирітству, виявлення на ранній стадії сімей, які  неспроможні або не бажають виконувати виховні функції та забезпечення захисту прав дітей, які виховуються в таких сім’ях, застосування ефективних форм соціальної підтримки дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах, зазнали насильства в сім’ї, активну участь всіх суб’єктів профілактичної правовиховної роботи у створенні умов для всебічного розвитку та виховання дітей, їх соціально-правового захисту. 

         Затверджено рішенням сесії районної ради від 30.12.2015 року №40, районну програму забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2016-2018 роки.

          З районного бюджету на реалізацію програм було виділено 20 тисяч гривень, які  використано повністю. Такі ж районні програми затверджено на 2019-2021 роки.

          З метою вивчення потреб у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа  упорядкованим житлом або соціальним житлом службою у справах дітей кожному органу місцевого самоврядування, де проживають діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування, наголошено на необхідності реалізації власних програм забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та надіслано копії програм. Рекомендовано провести аналіз контингенту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які у наступному році завершують перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї або завершується термін піклування над такими дітьми щодо наявності чи відсутності у них права на житло та визначення потреб у забезпеченні їх соціальним житлом, а також провести аналіз контингенту осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які завершують у наступному році навчання у професійно-технічних, вищих навчальних закладах  І-ІУ рівня акредитації, строкову службу у Збройних Силах України або повертаються з установ, де відбувають покарання у вигляді позбавлення волі, щодо наявності чи відсутності у них права на житло та визначення потреб у забезпеченні їх соціальним житлом.

        Службою у справах дітей ведеться облік нерухомого майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також контроль за призначенням осіб відповідальних за збереженням житла та майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

         При досягненні дітьми вищезазначеної категорії 16 річного віку, які не мають житла на праві власності, службою у справах дітей направляються повідомлення за місцем походження дітей про взяття їх на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов відповідно до п.15 постанови Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2011 року №365 “Про внесення змін до деяких рішень Уряду з питань обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов”.         

         Будівництво соціального житла в Теребовлянському районі не проводиться. Відповідно відсутній фонд соціального житла призначеного для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа. Однак і дітей з правовим статусом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які б зовсім не мали житла, на даний час немає.

 

Начальник служби у справах дітей

райдержадміністрації                                                                  Лідія БОРЕЦЬКА