У напрямку удосконалення системи управління житловим фондом в області станом на 01.08.2021 року визначено 45 управителів та зареєстровано 1386 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
На даний час співвласники мають право обирати з поміж трьох форм управління будинком:
1) здійснення самостійного управління шляхом прийняття всіх рішень на загальних зборах;
2) створення ОСББ;
3) передання всіх або частини функцій з управління відповідному суб’єкту господарювання – управителю.
Зважаючи на вищенаведене можливі, такі механізми управління спільним майном:
- якщо в будинку створено ОСББ, порядок користування спільним майном здійснюється відповідно до статуту об’єднання (ч. 1 ст. 16 Закону України № 2866-ІІІ „Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку”);
- у разі здійснення управління будинком управителем (суб’єктом господарювання – юридичною чи фізичною особою) порядок управління спільним майном визначається на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (ст. 11 Закону № 417-VIII „Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку” );
- у випадку здійснення безпосереднього управління будинком співвласниками повноваження щодо розпорядження спільним майном багатоквартирного будинку, установлення, зміни та скасування обмежень щодо користування спільним майном мають відповідні збори співвласників (ст. 10 Закону України № 417 – VIII „Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”).
Сьогодні в області гостро стоїть питання модернізації житлового фонду.
Відповідно до Урядової програми підтримки населення із впровадження заходів з енергоефективності (з жовтня 2014 року), яка забезпечує відшкодування частини суми кредитів залучених на придбання енергоефективного обладнання та матеріалів фізичними та юридичними особами у багатоквартирних та одноквартирних будинках станом на 01.08.2021, в області банками „Державний ощадний банк України”, „Укргазбанк” „Приватбанк” видано 12713 кредитів на суму 270,3 млн гривень, з них:
- у 2015 році - 2635 кредитів на суму 47,3 млн гривень;
- у 2016 році - 4564 кредити на суму 72,7 млн гривень;
- у 2017 році - 3426 кредитів на суму 75,2 млн гривень;
- у 2018 році - 691 кредит на суму 23,5 млн гривень;
- у 2019 році - 591 кредит на суму 20,6 млн гривень;
- у 2020 році - 473 кредити на суму 18,0 млн гривень;
- у 2021 році - 333 кредити на суму 13,0 млн гривень.
Станом на 1 серпня 2021 року в області подано 19 заявок на суму 98,5 млн гривень за програмою „Енергодімˮ.
Продовжується робота щодо забезпечення конституційних прав на житло громадян, які проживають у гуртожитках, станом на 1 серпня 2021 року у гуртожитках комунальної власності приватизовано 4679 житлових приміщень (70,6%), в тому числі 41 приміщення у 2021 році.
Зокрема, у 2020 – 67 приміщень; у 2019 – 102 приміщення; 2018 – 197 приміщень; 2017 – 296 приміщень, 2016 – 232 приміщення, 2015 – 313 приміщень.