Про роботу із зверненнями громадян у І півріччі 2024 року

Упродовж першого півріччя 2024 року до обласної військової адміністрації надійшло 2080 звернень громадян (проти 3793 одиниць за аналогічний період минулого року). Із врахуванням 25 колективних заяв, до керівництва області звернулося 2 555 громадян. Із загальної кількості звернень 322 листи від жителів області отримано поштою, 10 заяв було подано на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації та 1520 звернень адресовано на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. Порівняно з аналогічним періодом минулого року ці показники зменшилися на 1713 одиниць або 45 %. Електронною поштою на розгляд до обласної військової адміністрації за звітний період надійшло 154 звернення.

Проведений аналіз за результатами розгляду звернень громадян свідчить, що за січень – червень 2024 року було позитивно вирішено 232 заяви, надано обґрунтовані роз’яснення на порушені питання у 834 листах, відмовлено у задоволенні 7 авторам заяв з наданням заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятого рішення та переслано за належністю іншим уповноваженим органам 820 звернень громадян з дотриманням строків, передбаченими чинним законодавством.

Майже вдвічі збільшилась кількість звернень громадян області до органів влади вищого рівня. Так, за звітний період до високопосадовців країни написали свої листи 84 жителя краю, що на 40 одиниць більше в порівнянні з січнем – червнем 2023 року. З числа таких звернень найбільша частка припадає на тернополян – 28 одиниць.

Із числа звернень, розглянутих обласною військовою адміністрацією, громадяни спрямовували до: Президента України – 44 (2 %); Кабінету Міністрів України – 28 (1,3 %); інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств – 50 (2,4 %).

Загалом, упродовж першого півріччя цього року зменшився на 3 одиниці показник колективних звернень – з 28 до 25, показник повторних звернень за цей період залишився незмінним – 28 .

Найбільше колективних звернень надійшло від жителів Тернопільського району. Проблематика цих звернень в основному була пов’язана з питаннями: ремонту місцевих доріг; дотримання перевізниками графіків курсування автобусних маршрутів; надання належної послуги водопостачання до житлового будинку та інших питань.

Фахівці відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної військової адміністрації систематично аналізують проблематику та здійснюють моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до обласної військової адміністрації. Отже, проведений моніторинг звернень громадян у першому півріччі 2024 року наступний .

Основні проблеми, з якими громадяни зверталися до органів виконавчої влади, насамперед стосувались питань соціального захисту населення – 1 059 звернень (49 %), де висловлювалися прохання про надання матеріальної допомоги на лікування; виплати державної соціальної допомоги та надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам, призначення різних видів соціальних допомог та інше. Ці проблеми найбільше турбували внутрішньо переміщених осіб, які проживають на території області та жителів Чортківського району.

Надалі залишаються для скаржників проблемними питання роботи житлово-комунального господарства області, про що свідчить надходження 338 звернень (16%). В основному вони стосуються: перебоїв в електропостачанні житлових будинків; надання неякісних послуг постачання води та газу; наявних високих тарифів за оплату житлово-комунальних послуг; невчасних виплат грошової компенсації за прихисток внутрішньо переміщених осіб; благоустрою прибудинкових територій та інше. Найбільше надійшло звернень з цієї проблематики від жителів міста Тернополя.

Оперативного реагування потребували також звернення, спричинені проблемами у сфері охорони здоров’я – 110 одиниць (5,3 %). В основному заявників турбувало проведення госпіталізації (лікування), забезпечення хворих медикаментами, поодинокі скарги на роботу сімейних лікарів і медичного персоналу, встановлення групи інвалідності, подальшої роботи окремих закладів охорони здоров’я та амбулаторій в області тощо. В більшості випадків такі звернення надходили від мешканців міста Тернополя та Чортківського району.

З питань аграрної політики і земельних відносин за звітний період надійшло 80 заяв і скарг (3,8 %), в яких порушувалися питання виплати коштів за здані в оренду земельні паї, роботи окремих сільськогосподарських підприємств області, проведення приватизації та подальше користування земельними ділянками, погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення межових знаків. З цієї проблематики домінували звернення від жителів Тернопільського району.

У період дії правового режиму воєнного стану, набули гостроти питання, пов’язані із забезпеченням дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, а також обороноздатності та суверенітету. З цієї проблематики упродовж звітного періоду отримано по 79 і 94 звернення відповідно. Заявники у своїх листах повідомляли про ймовірні правопорушення окремих посадових та службових осіб органів влади та органів місцевого самоврядування, просили про надання дозволів на проведення різноманітних заходів під час дії воєнного стану, допомоги у розшуку зниклих родичів військовослужбовців, заборону перебування на вулицях у комендантську годину, заміну проходження військової служби на альтернативну та інше. Найбільше таких листів надійшло від жителів міста Тернополя .

У загальному обсязі листів громадян, їх звернень на телефонну ,,гарячу лінію” керівництва обласної військової адміністрації переважають здебільшого листи пенсіонерів, інвалідів, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення за звітний період надійшло 390 звернень, що становить 19 % від загальної кількості.

Так, у першому півріччі 2024 року до органів виконавчої влади надійшло 66 звернень від багатодітних родин та жінок, яким присвоєно почесне звання ,,Мати-героїня”.

Відповідно до графіка затвердженого розпорядженням начальника військової адміністрації від 28 грудня 2023 року № 763/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року № 103” на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації побувало 10 жителів області. Подані звернення розглянуті у визначені законодавством терміни.

Поряд з тим, на постійній основі в обласній військовій адміністрації для громадян створена і працює телефонна ,,гаряча лінія” 0800335975 з питань здійснення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування заходів правового режиму воєнного стану (розпорядження начальника військової адміністрації від 09 травня 2022 року № 267/ 01.02-01).

З початку 2024 року на телефонну ,,гарячу лінію’’ обласної військової адміністрації надійшло 1 698 дзвінків, із них на 107 звернень було підготовлено відповідні доручення та за результатами опрацювання авторам надано письмові відповіді. На інші дзвінки громадян операторами надано консультації, роз’яснення і довідкову інформацію. Для з’ясування фактичного стану вирішення питань, порушених у телефонних зверненнях невідкладного характеру, працівниками (операторами) регулярно здійснюється зворотний зв’язок із заявниками.

Найбільш характерні питання, з якими в телефонному режимі звертались жителі області упродовж січня – червня 2024 року переважно стосувались соціального захисту (одержання різних видів державної соціальної допомоги, умов продовження отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам). Неодноразово цікавилися роботою комунального господарства (неналежне надання житлово-комунальних послуг, недотримання графіків погодинних відключень електроенергії тощо). В окремих випадках під час телефонних дзвінків порушувались питання щодо забезпечення дотримання законності та правопорядку в області, а також питання обороноздатності та суверенітету (забезпечення військовою амуніцією військовослужбовців, порядком проведення мобілізації до Збройних Сил України).

Робота із зверненнями громадян і надалі залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності обласної військової адміністрації та її структурних підрозділів.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux