Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації упродовж 9 місяців 2021 року

Упродовж 9 місяців 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 6087 звернень, що на 762 одиниці або 12,5% більше ніж за відповідний період минулого року. З них 2072 листів надійшли поштою, 3624 звернень від жителів області надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію”.

Після внесення відповідних змін до Закону України ,.Про звернення громадян” та у зв’язку з запровадженням карантинних заходів щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції, все більше осіб користуються можливістю надіслати свої заяви, скарги та пропозиції за допомогою електронної пошти. Зокрема, за звітний період надіслано 175 звернень проти 69 за січень-вересень 2020 року.

Аналіз наявних результатів розгляду звернень свідчить, що питання порушені у 1848 (30% ) зверненнях громадян вирішено позитивно, на питання порушені у 2953 (48,5%) зверненнях, заявникам надано роз’яснення норм чинного законодавства або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для їх вирішення. Звернення, що не потребували надання відповіді становили 0,6 % і одному заявнику було відмовлено у задоволенні.

У тому числі, за звітний період надійшли звернення громадян -1080 одиниць (18%), які відповідно до вимог частини 3 статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” скеровувались за належністю. Зокрема, до Тернопільської міської ради надіслано - 185 листів; Бережанської, Кременецької та Чортківської міських рад по 3, 12 та 15 одиниць відповідно; 46 звернень переслані на розгляд до правоохоронних органів області і 36 - до територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інші до міських, селищних та сільських рад (територіальних громад).

З масиву звернень, розглянутих обласною державною адміністрацією, громадяни спрямували до: Офісу Президента України - 105 (1,7 %); Кабінету Міністрів України –24 (0,4 %); Верховної Ради України -11 ( 0,2%); інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ (у тому числі Державної установи ,,Урядовий контактний центр”) - 3786 (62%). За регіональним розподілом найбільше до високопосадовців країни надсилали листи жителі Тернопільського, Чортківського районів та міста Тернополя.

Особисті прийоми громадян в обласній державній адміністрації не проводились через обмежені заходи передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 р. № 1236 ,,Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” та розпорядженням голови облдержадміністрації від 02.02.2021 року № 64/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року №103”.

У загальному масиві звернень тематична структура переважно представлена наступними проблемами:

1. Соціального захисту населення - 3394 звернення (1167 за 9 місяців 2020 року), що на 65% більше. В цих зверненнях висловлювалися невдоволення недостатнім розміром субсидії та відмовою у її наданні, вчасного отримання різних видів соціальних виплат для багатодітних родин та одиноким матерям, отримання пакунка ,,Малюка” тощо.

2. Комплекс питань комунального господарства складає 855 звернень (551 за аналогічний період минулого року, збільшення на 36%). Всі вони стосувались тарифної політики та завищення сум до сплати за спожиті комунальні послуги, оплата за транспортування газу, надання неякісних та відновлення існуючих послуг електропостачання (300 звернень), інші.

3. У галузь охорони здоров’я надійшло 467 звернень, що на 103 одиниці або 22% більше за відповідний минулорічний період. Авторів перш за все непокоїли питання поширення захворюваності на Сovid-19 і впровадження відповідних протиепідеміологічних заходів; вирішення проблем із госпіталізацією, надання різноманітних медичних препаратів за пільговими рецептами; скарги на дії медичного персоналу закладів охорони здоров’я області.

4. Майже удвічі відбулося збільшення звернень стосовно питань аграрної політики і земельних відносин 361 одиниці (проти 186). Першочерговою проблемою яких залишається проведення розрахунку орендної плати за земельну частку (пай); встановлення межових знаків, земельні спори із сусідами; надання земельної ділянки для ведення сільськогосподарських робіт; затвердження проекту землеустрою, тощо.

5. У сфері транспорту та зв’язку теж на 40% спостерігається зростання. За звітний період надійшло 260 одиниць. Пріоритетними питаннями в цих зверненнях залишаються відновлення транспортного сполучення між населеними пунктами області, ремонт доріг місцевого та державного значення; відсутність в окремих випадках роботи стаціонарного телефонного зв’язку тощо..

6. У спектрі питань освіти і науки відбулось незначне збільшення з 88 до 97 одиниць за звітний період. Насамперед авторів цих звернень турбували питання матеріально-технічного забезпечення окремих ЗОШ, невдоволення стосовно впровадження карантинних обмежень, процес реорганізації окремих навчальних закладів, підвезення дітей до школи, відновлення роботи дитячих садочків та інші.

Окремо слід відзначити надходження звернень на урядову телефонну ,,гарячу лінію’’, які у тематичній групі представлені аналогічними питаннями. На першому місці за актуальністю посіли питання соціального захисту населення – 1207 одиниць, на другому - питання житлово-комунального господарства 554 звернення, і на третьому місці перебувають питання охорони здоров’я – 273 звернення.

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. Співставлення таких регіональних показників із середнім по області певною мірою відображає регіональну соціально-економічну напруженість та є підставою для подальшого поглиблення вивчення ситуації на місцях.

З метою посилення координації й організації заходів із протидії поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, Міністерством охорони здоров’я України забезпечено роботу національного контакт-центру. З листопада 2020 року до даного центру надійшло 834 дзвінки, які опрацьовані спеціалістами та відповідальними особами департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації та працівниками медичних закладів області.

У середньому по області на 100 тис. населення у січні-вересні 2021 року припадало 590 звернення громадян проти 512 за підсумками аналогічного періоду попереднього року. Однак в місті Тернополі цей показник перевищує середній по області (858). Отже, найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення надійшло від жителів міста Тернополя, Чортківського району.

У загальному обсязі листів громадян, їх звернень під час усних прийомів до керівництва місцевої виконавчої влади переважають листи пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення надійшло 1086 звернень, що становить 18% від загальної кількості. Вищевказані звернення перебували на постійному контролі в керівництва облдержадміністрації та вживались відповідні заходи щодо їх позитивного вирішення.

Невідкладного реагування керівництва облдержадміністрації потребували колективні звернення громадян (93 одиниці проти 138 за відповідний період минулого року). Найчастіше в цих зверненнях заявники порушували питання: ремонту доріг державного та місцевого значення; відміни оплати за послугу з розподілу природнього газу; перегляду тарифів за оплату житлово-комунальних послуг; припинення роботи цеху для сушіння барди Бучацького ДП ,,Мальтозний завод”; виділення коштів на проведення капітального ремонту будинку народної творчості в с. Колодрібка Чортківського району; збереження будівлі автостанції в с. Товсте Чортківського району та інші питання. На всі вищезгадані запити та проблеми вживались заходи щодо їх позитивного вирішення або надавались обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства.

Стосовно розподілу звернень громадян між структурними підрозділами облдержадміністрації то за звітний період найбільше надійшло звернень до: департаменту соціального захисту населення - 3432 листа (збільшення на 21% в порівнянні з аналогічним періодом 2020 року); департаменту охорони здоров’я - 688 звернень проти 816 за аналогічний період минулого року; департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження - 924 одиниць проти 669 одиниць за 9 місяців 2020 року або на 27 % більше.

Також спостерігається збільшення майже удвічі звернень в управлінні капітального будівництва облдержадміністрації з 96 одиниць до 182 одиниць звітного періоду; на 49 % збільшився приріст звернень до Державного архіву в області з 1413 до 2785 звернень; на 23 % збільшилася кількість надходження звернень до управління регіонального розвитку, інфраструктури та дорожнього господарства облдержадміністрації з 186 до 241 одиниць.

Як і раніше незмінною залишається динаміка надходження звернень до: управління екології та природних ресурсів облдержадміністрації - 74 звернення проти 73; департаменту фінансів – 17 проти 14 звернень за 9 місяців 2020 року. І найменше розглянули листів від жителів області в управлінні міжнародного економічного співробітництва та інвестиційних проектів облдержадміністрації - 2 заяви, які були позитивно вирішені.

Також варто зазначити, що відповідно до графіку перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації в 2021 році затвердженого головою облдержадміністрації від 31.12.2020 № 754/01.02-08 проведено вивчення стану роботи із зверненнями громадян у: департаменті з питань оборонної роботи, цивільного захисту населення та взаємодії з правоохоронними органами облдержадміністрації; управління екології та природних ресурсів, департаменті архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження; управління капітального будівництва облдержадміністрації та департаменті соціального захисту населення облдержадміністрації. За результатами проведеної роботи можна визнати, що упродовж минулого року та звітного періоду поточного року керівництвом та працівниками зазначених структурних підрозділів облдержадміністрації проводилась робота щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення, вживалися заходи щодо поліпшення ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади та забезпечення відкритості їх діяльності.

На виконання вимог Указу Президента України від 07.02. 2008 № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації затверджені графіки особистого прийому громадян та роботи телефонної ,,гарячої лінії”. Але, з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом COVID-19 та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особисті прийоми громадян, на час карантину були обмежені й упродовж звітного періоду робота з цього напрямку послабилися.

З початку року керівництвом облдержадміністрації проведено 25 прямих телефонних ліній. Такою можливістю безпосередньо поспілкуватися із керівництвом області скористались 32 жителі краю. На інформацію, що надійшла від громадян під час дзвінків у разі потреби готувалися відповідні доручення та за результатами опрацювання заявникам надавались письмові відповіді.

Також слід відмітити, що найефективніше провели телефонні ,,гарячі лінії” та надали обґрунтовані відповіді на всі дзвінки жителів області керівництво таких департаментів, як: соціального захисту населення облдержадміністрації – 99 звернень; економічного розвитку та торгівлі облдержадміністрації – 25 звернень та охорони здоров’я облдержадміністрації – 22 звернення.

Крім того, проведений моніторинг за результатами розгляду звернень громадян свідчить, що найвищий показник позитивно вирішених питань громадян переважає у: департаменті соціального захисту населення облдержадміністрації (59%); департаменті культурі та туризму – 62 %, Державному архіві області – 65 %.

Разом з тим, розподіл звернень громадян між районними державними адміністраціями засвідчує, що за звітний період до всіх місцевих органів виконавчої влади області надійшло 9046 звернень, що на 25 % більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше звернень за звітний період надійшло до керівництва Чортківської райдержадміністрації – 476 одиниць проти 156 за відповідний період минулого року, що становить 145 звернень у розрахунку на 100 тис. населення; до Кременецького району – 159 одиниць, що становить 112 звернень на 100 тис. населення, до Тернопільського – 349 одиниць проти 107 за відповідний період минулого року, або 62 звернення на 100 тис. населення.

Слід зауважити, що упродовж 9 місяців поточного року в районних державних адміністраціях знизилась ефективність функціонування телефонних ,,гарячих ліній” для громадян, відповідних населених пунктів. Такі заходи відбулися лише в Чортківській райдержадміністрації, де поступило 16 дзвінків, в інших райдержадміністраціях ,,гарячі лінії’’ не проводилися.

Щодо результатів розгляду звернень, то можна засвідчити, що 50% питань порушених у листах і скаргах громадян вирішені позитивно в Тернопільській райдержадміністрації, 36% і 41% в Кременецькій та Чортківській райдержадміністраціях відповідно.

Отже, за результатами проведеного аналізу стану розгляду звернень громадян структурними підрозділами облдержадміністрації, районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування встановлено, що в цілому робота з опрацювання звернень і вирішення порушених у них питань відповідає вимогам чинного законодавства.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux