Про підсумки роботи із зверненнями громадян в обласній військовій адміністрацій упродовж першого півріччя 2022 року

Упродовж першого півріччя 2022 року до обласної державної адміністрації надійшло 3469 звернень громадян, що на 1161 одиниць менше, або на 25 % ніж за відповідний період 2021 року.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. №976 ,,Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень” забезпечено оперативне реагування на 1604 звернення громадян, які надійшли на телефонну ,,гарячу лінію” Урядового контактного центру, і в порівнянні з аналогічний періодом минулого року відбулося зменшення їх кількості на 866 одиниць (або 30%). Переважна більшість таких дзвінків надійшли від мешканців Чортківського та Тернопільського районів.

Майже вдвічі зменшилась кількість звернень громадян області до органів влади вищого рівня. Так на звітний період до високопосадовців країни написали свої листи 82 жителя краю, що на 125 одиниць менше в порівнянні з січнем – червнем 2021 року. З числа таких звернень найбільша частка припадає на тернополян – 25 одиниць.

Зокрема, з числа звернень, розглянутих в обласній військовій адміністрації, громадяни області спрямували до: Офісу Президента України – 30 або 11,8%; Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України по 6 і 8 звернень відповідно або 0,2 %.

Крім того, упродовж першого півріччя цього року, знизилась кількість колективних звернень громадян з 63 до 34 одиниць. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Кременецького району та міста Тернополя. Проблематика цих звернень була пов’язана з питаннями: уникнення закриття Почаївської психоневрологічної лікарні; збереження поштового відділення в с. Устя-Зелене Чортківського району; забезпечення медичними препаратами дітей хворих на цукровий діабет; недопущення ліквідації Педіатричного відділення з організації медичної допомоги дітям в навчальних закладах КНП ,,ТМДКЛ" та інших питань.

Проведений аналіз результатів розгляду звернень громадян свідчить, що питання порушені у 1033 зверненнях (25%) вирішено позитивно. На питання висвітлені у 1748 заявах (50%) надано обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства або повідомлено про вжиття додаткових дій з боку авторів для їх вирішення. Крім, цього 570 листів громадян (16,4%) надіслано за належністю для організації розгляду в межах повноважень іншим органам державної влади, правоохоронним органам області та органам місцевого самоврядування.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату адміністрації систематично аналізує проблематику та здійснює моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до обласної військової адміністрації. Отже, проведений моніторинг звернень громадян у першому півріччі 2022 року наступний.

У зв’язку із впровадженням в Україні та області правового режиму воєнного стану та прийняття низки урядових рішень із соціальних питань найбільш актуальними та важливими для заявників були питання соціального захисту населення (2196 одиниць), зокрема щодо умов отримання державної допомоги внутрішньо переміщеними особами (495 звернень), надання одноразової грошової допомоги для малозабезпеченим верстам населення (633 звернення), надання гуманітарної допомоги (95 звернень), призначення та виплати компенсації на ,,Пакунок малюка" (10 звернень) та інші звернення соціального характеру.

Головними проблемами у зверненнях громадян з питань аграрної політики і земельних відносин (58 звернень) залишаються проблеми із приватизації земельних ділянок, виплати орендної плати за земельні паї, стосовно тарифів за здану сільськогосподарську продукцію та інші.

У численних зверненнях (327 одиниць) відображено виняткову гостроту проблему, пов’язану з функціонуванням комунального господарства: оплати комунальних рахунків за спожиті послуги; відсутність або неякісне надання послуг електропостачання. Найбільше ця проблема турбувала мешканців міста Тернополя.

Пріоритетними у звітному періоді продовжують залишатися питання охорони здоров’я (171 звернення), порівняно з першим півріччям 2021 року відбулося зменшення на 34,5 %. Найбільше ці питання турбували мешканців міста Тернополя.

Особливої актуальності у період дії правового режиму воєнного стану в Україні набули питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (209 звернень), що на 60% більше ніж за відповідний період минулого року. Такі скарги переважно надходили від жителів міста Тернополя та інших областей України.

Крім того, не втрачають гостроти у період воєнного стану питання пов’язані з отриманням дозволу на перетин кордону по програмі ,,Шлях”, можливості пересування по місту в комендантську годину, сприяння у забезпеченні транспортними засобами волонтерів та військовослужбовців, а також матеріально-технічне забезпечення (амуніції) військовослужбовців та інші (144 звернення).

Упродовж січня – червня поточного року на 11 одиниць збільшилося надходження звернень громадян з питань діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин. Із 34 до 45 звернень. В основному тематика таких звернень стосувалась реєстрації Статуту релігійної організації у новій редакції. Найактуальніші вони були для жителів Кременецького та Тернопільського районів.

У загальному обсязі листів громадян, їх дзвінків на урядову та обласну військову телефонні ,,гарячі лінії”, переважають в основному звернення від пенсіонерів, інвалідів, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій та внутрішньо переміщених осіб. Від вищезгаданих категорій громадян надійшло 1302 звернення, що становить 35 % від загальної кількості. Цьому сприяли в основному три чинники, зокрема, підвищення цін, в першу чергу на медикаменти та продукти харчування, збільшення тарифів на житлово-комунальні послуги. Також неодноразово порушувались питання щодо надання матеріальної допомоги на лікування, гуманітарної допомоги, призначення та виплати субсидій, виплати державної соціальної допомоги внутрішньо переміщеним особам, які тимчасово проживають на території області та інші.

Особлива увага з боку керівництва обласної військової адміністрації приділялась зверненням учасників антитерористичної операції та бойових дій, інвалідів, багатодітних сімей, жінок, яким присвоєне почесне звання ,,Мати-героїня”, одиноких матерів та громадян, що потребують соціального захисту й підтримки.

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 30 грудня 2021 року № 1059/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року № 113” затверджені графіки прийому громадян в обласній державній адміністрації; проведення виїзних днів прийому громадян; роботи телефонної ,,гарячої лінії”, склад постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян в обласній державній адміністрації.

Поряд з тим, на постійній основі в обласній військовій адміністрації для громадян створена і працює телефонна ,,гаряча лінія” 0800335975 з питань здійснення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування заходів правового режиму воєнного стану (розпорядження начальника військової адміністрації від 09 травня 2022 року № 267/ 01.02-01). Так, за звітний період до керівництва області надійшло 1057 дзвінків, з них опрацьовано і зареєстровано в системі електронного документообігу АСКОД 472 одиниці, на інші дзвінки громадян оператори надали консультації, роз’яснення і довідкову інформацію .

Також за підсумками розгляду звернень громадян за минулий рік підготовлено аналітичну довідку та видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28 січня 2022 року № 44/01.02-01 ,,Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації упродовж 2021 року”. На виконання зазначеного розпорядження структурними підрозділами адміністрації, районними військовими адміністраціями поінформовано обласну військову адміністрацію про вжиті заходи та усунені недоліки в роботі із зверненнями громадян. Зазначена аналітична довідка розміщена на веб-сайті обласної військової адміністрації.

За звітний період, відповідно до графіку перевірок додержання законодавства про звернення громадян в структурних підрозділах обласної військової адміністрації від 15.12.2021 № 759/01.02-08 проведено вивчення стану роботи із зверненнями громадян у департаменті архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження обласної військової адміністрації, департаменті економічного розвитку і торгівлі обласної військової адміністрації, а також в департаменті агропромислового розвитку обласної військової адміністрації.

Загалом у вищезазначених департаментах забезпечується та проводиться робота із зверненнями громадян відповідно до вимог статті 40 Конституції України, законів України ,,Про місцеві державні адміністрації”, ,,Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”. Про проведену роботу підготовлено та подано для узагальнення в організаційний відділ апарату адміністрації відповідні довідки.

Над вдосконаленням організації розгляду звернень, забезпечення найбільш повного вирішення, порушених у листах і скаргах питань, постійно працює керівництво обласної військової адміністрації.


Про роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації у 2021 році

На виконання вимог Закону України ,,Про звернення громадян” і Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” повідомляємо наступне.

Упродовж 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 7620 звернень та звернулося 13 352 громадянина, з них поштою від жителів області отримано 2253 листи, 3 заяви було подано на особистому прийомі в керівництва облдержадміністрації та 4882 звернення надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. Порівняно з минулим роком ці показники становили 6862, 105 та 4943 одиниці відповідно.

Електронною поштою на розгляд до облдержадміністрації за звітний період надійшло 218 звернень.

Упродовж 2021 року питома вага колективних звернень від загальної кількості становить 1,6 % проти 2,3 % за аналогічний період минулого року, частка повторних звернень – 1,8 %. Позитивно вирішено 1962 заяви, або 25,7 %, що на 0,6 % менше, ніж у 2020 році.

З числа звернень, розглянутих обласною державною адміністрацією, громадяни спрямували до: Офісу Президента України – 140, або 1,8 %; Кабінету Міністрів України – 33, або 0,4 %; Верховної Ради України – 13, або 0,17 %; інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств (у тому числі Державної установи ,,Урядовий контактний центр”) – 5174, або 70 %.

Як завжди, основні проблеми, з якими громадяни області зверталися до органів влади вищого рівня та облдержадміністрації, стосуються тематики:

соціального захисту (надання матеріальної допомоги на лікування; нарахування субсидій на оплату житлово-комунальних послуг; призначення різних видів соціальних допомог) – 4056 звернень, або 53 %;

житлово-комунального господарства (надання якісних послуг постачання води, газу, електрики; правомірності оплати за транспортування газопостачання до домогосподарств, а також благоустрій прибудинкових територій) – 1150 звернень, або 15 %;

охорони здоров’я (проведення лікування і забезпечення хворих медикаментами, скарги на роботу сімейних лікарів і медичного персоналу, проведення вакцинації та отримання сертифікатів про вакцинацію, встановлення групи інвалідності) – 631 звернення, або 8,2 %;

аграрної політики та земельних відносин (виплата компенсації за здану сільськогосподарську продукцію, виплата коштів за здані в оренду земельні паї; розроблення та затвердження проєктів землеустрою) – 439 звернень, або 5,7 %;

транспорту і зв’язку (транспортне сполучення і пасажирські перевезення; надання послуг телефонного, поштового зв’язку й Інтернету) – 326 звернень, або 4,3 %.

У загальному обсязі звернень громадян до керівництва місцевої виконавчої влади й органів місцевого самоврядування переважають листи пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення надійшло 1985 звернень, або 26 % від загальної кількості. Головною причиною надходження таких звернень є соціальна незахищеність і важкий матеріальний стан. Переважно в них порушувались такі питання: призначення субсидій, затримки у виплатах різних видів соціальних допомог; нарахування високих тарифів на житлово-комунальні послуги; забезпечення медикаментами за пільговими цінами, виділення коштів на проведення хірургічних операцій у закладах охорони здоров’я області; надання одноразової матеріальної допомоги тощо. Звернення зазначених категорій громадян розглядались та перебували на постійному контролі в керівництва облдержадміністрації, вживались відповідні заходи щодо їх позитивного вирішення.

У 2021 році до органів державної влади надійшло 675 звернень від учасників війни та бойових дій, 200 – від багатодітних родин і одиноких матерів, із них 10 заяв надіслано від жінок, яким присвоєно почесне звання ,,Мати-героїня”. У цих зверненнях найбільше порушувалися питання надання одноразової грошової допомоги на лікування, виплати державної соціальної допомоги на дітей, покращення житлових умов тощо.

З метою вдосконалення існуючих механізмів державної підтримки багатодітних сімей у 2021 році за кошти державного й місцевих бюджетів та соціального страхування відправлено на оздоровлення 9336 дітей із багатодітних і малозабезпечених сімей області.

Питання роботи із зверненнями громадян в обласній державній адміністрації двічі заслуховувалось на засіданнях колегії облдержадміністрації.

Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28 січня 2021 року № 56/01.02-01 і від 27 жовтня 2021 року № 655/01.02-01 було надіслано головам райдержадміністрацій, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та органам місцевого самоврядування для прийняття рішень, спрямованих на покращення роботи із зверненнями громадян.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації проводить семінари з відповідальними особами, які працюють зі зверненнями громадян. У 2021 році проведено 2 семінари зі спеціалістами з організації роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністраціях та структурних підрозділах облдержадміністрації. Слід зазначити, що питання роботи із зверненнями громадян постійно вносять до порядку денного семінарів, які проводять районні державні адміністрації .

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 02 лютого 2021 року № 64/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року № 103” затверджено графіки особистого, виїзних прийомів громадян, а також проведення телефонних ,,гарячих ліній”. Упродовж 2021 року проведення особистих і виїзних прийомів громадян та засідання постійно діючої комісії проводились частково через обмежені заходи, прийняті постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 ,,Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”, рішенням позачергового засідання регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Тернопільській обласній державній адміністрації (протокол № 9 від 16 березня 2020 року) і розпорядженням голови облдержадміністрації від 02 лютого 2021 року № 64/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року № 103”.

За звітний період відбулися перевірки щодо додержання вимог законодавства про звернення громадян у трьох райдержадміністраціях та вісьмох структурних підрозділах обласної державної адміністрації. Узагальнені матеріали з дорученнями керівництва облдержадміністрації надіслано на місця для вжиття заходів щодо покращення роботи із зверненнями громадян.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації щоквартально проводить аналіз надходжень заяв і скарг від жителів області як до керівництва облдержадміністрації, так і до органів влади вищого рівня.

Доповідні записки за підсумками роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал, упродовж першого півріччя та 9 місяців 2021 року надіслані структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадміністраціям, виконавчим комітетам міських рад міст обласного значення та територіальним органам центральних органів виконавчої влади для реагування і вжиття дієвих заходів. Аналіз підсумків роботи із зверненнями громадян постійно розміщується на вебсайті обласної державної адміністрації.

За звітний період відбулося звітування трьох голів районних державних адміністрацій перед головою облдержадміністрації щодо організації виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Упродовж 2021 року керівництвом обласної державної адміністрації проведено 52 прямі телефонні лінії. Можливістю поспілкуватися з керівництвом області скористалися 62 жителі краю. На поставлені питання від громадян під час телефонних ,,гарячих ліній” у разі потреби готувалися відповідні доручення та за результатами опрацювання їм надавалися письмові відповіді.

За звітний період голова обласної державної адміністрації Володимир Труш щоп’ятниці брав участь у програмі ,,Радіо Roks” в ефірі телеканалу ,,Актуальне”. Також щотижнево був учасником програми ,,Акценти” в ефірі програми ,,TV-4” та програми ,,В об’єктиві” на телеканалі ,,Тернопіль-1”. Здебільшого телепрограми транслювалися у прямому ефірі, під час яких очільник краю відповідав на запитання громадян стосовно основних аспектів життєдіяльності області. Володимир Труш активно брав участь і у програмах на радіо, зокрема в програмі ,,Межа правди” на студії ,,УХ-радіо”.

З метою підвищення правової освіти населення, роз’яснення конституційних прав та свобод людини і громадянина, засобів їх захисту, повноважень органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно ведеться робота щодо надання громадянам правової допомоги. В області функціонують центри надання безоплатної вторинної правової допомоги у містах Тернопіль, Кременець і Чортків та 14 бюро надання безоплатної вторинної правової допомоги, які є структурними підрозділами місцевих центрів.

Увага керівництва органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно акцентується на необхідності підвищення відповідальності посадових осіб за забезпечення на всіх рівнях кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, що дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями області проблеми та задовольняти їхні законні вимоги.

Робота із зверненнями громадян і надалі залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності обласної державної адміністрації, її структурних підрозділів, органів державної влади та органів місцевого самоврядування в районах і містах області, а також важливою складовою заходів із реалізації вимог чинного законодавства України, актів Президента й уряду України.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux