Про роботу із зверненнями громадян упродовж 9 місяців 2024 року


Упродовж 9 місяців 2024 року до обласної військової адміністрації надійшло 3176 звернень громадян (проти 4924 одиниць за аналогічний період минулого року). Із врахуванням 36 колективних заяв, до керівництва області звернулося 4 087 громадян. Із загальної кількості звернень 746 листів від жителів області отримано поштою та 2071 звернення адресовано на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. Електронною поштою на розгляд до обласної військової адміністрації за звітний період надійшло 154 звернення. Порівняно з аналогічним періодом минулого року ці показники зменшилися на 1748 одиниць або 64 %.

Проведений аналіз за результатами розгляду звернень громадян свідчить, що за січень – вересень 2024 року було позитивно вирішено 332 заяви, надано обґрунтовані роз’яснення на порушені питання у 1162 листах, відмовлено 13 авторам у задоволенні заяв з наданням роз’яснень порядку оскарження прийнятого рішення та переслано за належністю іншим уповноваженим органам 1232 звернення громадян із дотриманням строків, передбаченими чинним законодавством.

За звітний період майже незмінною залишається кількість звернень громадян області до органів влади вищого рівня. Так, до високопосадовців країни написали свої листи 109 жителів краю ( для порівняння з січнем – вереснем 2023 року -112). З числа таких звернень найбільша частка припадає на тернополян – 38 одиниць.

Із числа звернень, розглянутих обласною військовою адміністрацією, громадяни спрямовували до: Президента України – 57 (1,8%); Кабінету Міністрів України – 34 (1,07%); інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств – 80 (2,5 %).

Загалом, упродовж 9 місяців цього року зменшився на 7 одиниць показник колективних звернень – з 43 до 36, а показник повторних звернень навпаки зріс на 3 одиниці з 36 до 39. Найбільше колективних звернень надійшло від жителів Тернопільського району (15 заяв). Проблематика зазначених звернень в основному була пов’язана з питаннями: ремонту місцевих доріг; відновлення курсування окремих автобусних маршрутів та інших питань.

Фахівці відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної військової адміністрації систематично аналізують проблематику та здійснюють моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до обласної військової адміністрації. Отже, проведений моніторинг упродовж 9 місяців 2024 року наступний.

Основні проблеми, з якими громадяни зверталися до органів виконавчої влади всіх рівнів, насамперед стосувались питань соціального захисту населення 1 681 звернень (53%), де висловлювалися прохання про надання матеріальної допомоги на лікування; виплати державної соціальної допомоги та надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам, призначення різних видів соціальних допомог та інше. Ці проблеми найбільше турбували внутрішньо переміщених осіб, малозабезпечених верст населення які проживають на території області та жителів міста Тернополя.

Надалі залишаються для скаржників проблемними питання роботи житлово-комунального господарства області, про що свідчить надходження 527 звернень (16,5%). В основному вони стосуються: перебоїв в електропостачанні житлових будинків; наявних високих тарифів за оплату житлово-комунальних послуг; некоректних нарахувань за наданими показниками лічильників обліку води та газу; благоустрою прибудинкових територій та інше. Найбільше з цієї проблематики надійшло звернень від жителів міста Тернополя.

Оперативного реагування потребували також звернення, спричинені проблемами у сфері охорони здоров’я – 154 одиниць (4,8 %). В основному заявників турбувало проведення госпіталізації (лікування), забезпечення хворих медикаментами, поодинокі скарги на роботу сімейних лікарів і медичного персоналу, встановлення групи інвалідності, подальшої роботи окремих закладів охорони здоров’я та амбулаторій в області, скарги на роботу спеціалістів МСЕК тощо. В більшості випадків такі звернення надходили від мешканців міста Тернополя та Чортківського району.

З питань аграрної політики і земельних відносин за звітний період надійшло 106 заяв і скарг (3,8 %), в яких порушувалися питання виплати коштів за здані в оренду земельні паї, робота та функціонування окремих сільськогосподарських підприємств області, проведення приватизації та подальше користування земельними ділянками, погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення межових знаків. З цієї проблематики переважно домінували звернення від жителів Чортківського району та міста Тернополя.

У період дії правового режиму воєнного стану, набули гостроти питання, пов’язані із забезпеченням дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, а також обороноздатності та суверенітету. З цієї проблематики упродовж звітного періоду отримано по 115 і 131 звернення відповідно. Заявники у своїх листах повідомляли про ймовірні правопорушення окремих посадових та службових осіб органів влади та органів місцевого самоврядування; просили про надання дозволів на проведення різноманітних заходів під час дії воєнного стану, про заміну проходження військової служби на альтернативну та інше. Найбільше таких листів надійшло від жителів міста Тернополя (додаток 1).

У загальному обсязі листів громадян, їх звернень на телефонну ,,гарячу лінію” керівництва обласної військової адміністрації переважають здебільшого листи внутрішньо переміщених осіб, пенсіонерів, осіб з інвалідністю, багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення за звітний період надійшло 757 звернень, що становить 24 % від загальної кількості.

Так, у першому півріччі 2024 року до органів виконавчої влади надійшло 100 звернень від багатодітних родин та жінок, яким присвоєно почесне звання ,,Мати-героїня”. Зокрема, вирішено позитивно 17 звернень багатодітних родин, які переважно звертались стосовно оздоровлення їх дітей за програмою ,,є-Оздоровлення”, щодо призначення та виплати різних видів державних соціальних допомог тощо.

Відповідно до графіка затвердженого розпорядженням начальника військової адміністрації від 28 грудня 2023 року № 763/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року № 103” на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації побувало 20 жителів області. Подані звернення розглянуті у визначені законодавством терміни та вирішені позитивно.

Поряд з тим, на постійній основі в обласній військовій адміністрації для громадян створена і працює телефонна ,,гаряча лінія” 0800335975 з питань здійснення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування заходів правового режиму воєнного стану (розпорядження начальника військової адміністрації від 09 травня 2022 року № 267/ 01.02-01).

З початку 2024 року на телефонну ,,гарячу лінію’’ обласної військової адміністрації надійшло 2 650 дзвінків, із них на 176 звернень було підготовлено відповідні доручення та за результатами опрацювання авторам надано письмові відповіді. На інші дзвінки громадян операторами надано консультації, роз’яснення, довідкову інформацію. Для з’ясування фактичного стану вирішення питань, порушених у телефонних зверненнях невідкладного характеру, працівниками (операторами) регулярно здійснюється зворотний зв’язок із заявниками.

Найбільш характерні питання, з якими в телефонному режимі звертались жителі області переважно стосувались соціального захисту (одержання різних видів державної соціальної допомоги, умов продовження отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам). Неодноразово цікавилися роботою комунального господарства (неналежне надання житлово-комунальних послуг, недотримання графіків погодинних відключень електроенергії тощо).

Робота із зверненнями громадян і надалі залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності обласної військової адміністрації та її структурних підрозділів.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux