Про підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації упродовж першого півріччя 2021 року

У першому півріччі 2021 року органи виконавчої влади області працювали над вдосконаленням роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог Закону України ,,Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Упродовж першого півріччя 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 4630 звернень громадян, що на 14 % або 647 одиниць більше ніж за відповідний період минулого року. На особистому прийомі до керівництва облдержадміністрації було подано лише 1 колективне звернення від жителів Чортківського району. Найбільше за вказаний період облдержадміністрацією отримано звернень від жителів Тернопільського, Чортківського районів та міста Тернополя.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р № 976 ,,Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень” щодо оперативного реагування органами виконавчої влади на звернення, які надходять на урядову телефонну ,,гарячу лінію” та вирішення порушених у них питань, обласною державною адміністрацією було розглянуто значну кількість звернень та надано відповіді їх авторам.

Так, упродовж січня-червня 2021 року на урядову телефонну ,,гарячу лінію” надійшло 2470 дзвінків від жителів області, що в свою чергу на 21% або 505 одиниць більше ніж за відповідний період минулого року. Вагому частину вказаних звернень складають питання соціального захисту, призначення та виплати різних видів соціальних допомог, забезпечення безкоштовними медичними препаратами, допомога у госпіталізації хворих на CoviD, робота комунального господарства, транспорту і зв’язку та інші. Найчастіше на урядову телефонну ,,гарячу лінію” дзвонили жителі з Чортківського та Тернопільського районів.

У першому півріччі поточного року значно менше одержано колективних звернень 63 проти 99 показника відповідного періоду минулого року і питома вага яких становить 1,4 % від загальної кількості. В основному в колективних зверненнях громадяни порушували питання: ремонту доріг місцевого та державного значення; вирішення земельних спорів; щодо недопущення закриття навчальних закладів (ЗОШ); стосовно подальшого функціонування некомерційного підприємства ,,Тернопільський обласний лікарсько-фізкультурний диспансер” та інші.

Серед авторів 1651 звернень (35,6%) переважають найменш захищені категорії населення: ветерани праці, пенсіонери, учасники війни, члени багатодітних сімей, учасники бойових дій. Дану категорію громадян найбільше турбують питання надання грошової допомоги; призначення та виплата державних соціальних допомог; покращення житлових умов, врегулювання земельних відносин тощо.

Cлід зазначити, що за звітний період суттєво знизився показник надходження звернень до органів влади вищого рівня з 129 одиниць до 91, що на 30 % менше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше звернень від жителів області надійшло в Офіс Президента України 70 або 1,5 %.; в Кабінет Міністрів України 12 (0,3%). Найчастіше писали свої листи до високопосадовців жителі Тернопільського району та міста Тернополя.

З числа звернень, які надійшли на розгляд до облдержадміністрації упродовж звітного періоду, а це 748 звернень, скеровані за належністю для організації розгляду відповідно до вимог статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” відповідним органам державної влади та органам місцевого самоврядування .

Слід зауважити, що упродовж півріччя отримано 69 повторних звернень від громадян області (проти 48 в І півріччі 2020). На порушені питання заявниками в цих зверненнях надавались обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства або повідомлення про необхідність вжиття додаткових дій зі сторони заявника для їх позитивного вирішення.

Як і завжди за тематикою, кількістю та гостротою звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації можна виділити наступні напрямки актуальної проблематики:

1. Питання соціального захисту.

Всього отримано 2902 звернення, що на 600 одиниць або 20% більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких звернень надійшло від жителів міста Тернополя. З числа цих звернень – 1443 прохань (32%) поданих до голови облдержадміністрації про надання одноразової грошової допомоги на лікування у зв’язку з скрутним матеріальним становищем.

2. Питання житлово-комунального господарства.

До обласної державної адміністрації надійшло 501 звернення з означеного питання, що на 60 одиниць більше ніж за відповідний період минулого року. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Чортківського району та міста Тернополя.

3. Питання охорони здоров’я

Всього отримано 202 звернення громадян, що лише на 5 одиниць менше ніж за відповідний період минулого року (297). Найбільше зазначених звернень надійшло від жителів Тернопільського районів та міста Тернополя.

4. Питання транспорту та зв’язку.

За звітний період отримано 182 звернення, що на 64 одиниці більше ніж за відповідний період минулого року (118). Найбільше таких заяв надійшло від жителів Кременецького та Тернопільського районів.5. Питання сільського господарства, врегулювання земельних відносин.

Всього за звітний період отримано 85 звернень громадян, що на 33 одиниці менше ніж за І квартал 2020 року. Найбільше ці проблеми турбували жителів Тернопільського району.

Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення показує, що облдержадміністрацією вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення області, реалізацію конституційних прав і свобод громадян. Належна увага зосереджувалась на підвищенні персональної відповідальності посадових осіб обласної державної адміністрації щодо розгляду письмових звернень громадян, звернень на урядову телефонну ,,гарячу лінію” та контакт-центру Міністерства охорони здоров’я України з метою неухильного забезпечення всебічного, своєчасного, об’єктивного розгляду звернень.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux