Про роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації у 2021 році

На виконання вимог Закону України ,,Про звернення громадян” і Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” повідомляємо наступне.

Упродовж 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 7620 звернень та звернулося 13 352 громадянина, з них поштою від жителів області отримано 2253 листи, 3 заяви було подано на особистому прийомі в керівництва облдержадміністрації та 4882 звернення надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. Порівняно з минулим роком ці показники становили 6862, 105 та 4943 одиниці відповідно.

Електронною поштою на розгляд до облдержадміністрації за звітний період надійшло 218 звернень.

Упродовж 2021 року питома вага колективних звернень від загальної кількості становить 1,6 % проти 2,3 % за аналогічний період минулого року, частка повторних звернень – 1,8 %. Позитивно вирішено 1962 заяви, або 25,7 %, що на 0,6 % менше, ніж у 2020 році.

З числа звернень, розглянутих обласною державною адміністрацією, громадяни спрямували до: Офісу Президента України – 140, або 1,8 %; Кабінету Міністрів України – 33, або 0,4 %; Верховної Ради України – 13, або 0,17 %; інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств (у тому числі Державної установи ,,Урядовий контактний центр”) – 5174, або 70 %.

Як завжди, основні проблеми, з якими громадяни області зверталися до органів влади вищого рівня та облдержадміністрації, стосуються тематики:

соціального захисту (надання матеріальної допомоги на лікування; нарахування субсидій на оплату житлово-комунальних послуг; призначення різних видів соціальних допомог) – 4056 звернень, або 53 %;

житлово-комунального господарства (надання якісних послуг постачання води, газу, електрики; правомірності оплати за транспортування газопостачання до домогосподарств, а також благоустрій прибудинкових територій) – 1150 звернень, або 15 %;

охорони здоров’я (проведення лікування і забезпечення хворих медикаментами, скарги на роботу сімейних лікарів і медичного персоналу, проведення вакцинації та отримання сертифікатів про вакцинацію, встановлення групи інвалідності) – 631 звернення, або 8,2 %;

аграрної політики та земельних відносин (виплата компенсації за здану сільськогосподарську продукцію, виплата коштів за здані в оренду земельні паї; розроблення та затвердження проєктів землеустрою) – 439 звернень, або 5,7 %;

транспорту і зв’язку (транспортне сполучення і пасажирські перевезення; надання послуг телефонного, поштового зв’язку й Інтернету) – 326 звернень, або 4,3 %.

У загальному обсязі звернень громадян до керівництва місцевої виконавчої влади й органів місцевого самоврядування переважають листи пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення надійшло 1985 звернень, або 26 % від загальної кількості. Головною причиною надходження таких звернень є соціальна незахищеність і важкий матеріальний стан. Переважно в них порушувались такі питання: призначення субсидій, затримки у виплатах різних видів соціальних допомог; нарахування високих тарифів на житлово-комунальні послуги; забезпечення медикаментами за пільговими цінами, виділення коштів на проведення хірургічних операцій у закладах охорони здоров’я області; надання одноразової матеріальної допомоги тощо. Звернення зазначених категорій громадян розглядались та перебували на постійному контролі в керівництва облдержадміністрації, вживались відповідні заходи щодо їх позитивного вирішення.

У 2021 році до органів державної влади надійшло 675 звернень від учасників війни та бойових дій, 200 – від багатодітних родин і одиноких матерів, із них 10 заяв надіслано від жінок, яким присвоєно почесне звання ,,Мати-героїня”. У цих зверненнях найбільше порушувалися питання надання одноразової грошової допомоги на лікування, виплати державної соціальної допомоги на дітей, покращення житлових умов тощо.

З метою вдосконалення існуючих механізмів державної підтримки багатодітних сімей у 2021 році за кошти державного й місцевих бюджетів та соціального страхування відправлено на оздоровлення 9336 дітей із багатодітних і малозабезпечених сімей області.

Питання роботи із зверненнями громадян в обласній державній адміністрації двічі заслуховувалось на засіданнях колегії облдержадміністрації.

Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28 січня 2021 року № 56/01.02-01 і від 27 жовтня 2021 року № 655/01.02-01 було надіслано головам райдержадміністрацій, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та органам місцевого самоврядування для прийняття рішень, спрямованих на покращення роботи із зверненнями громадян.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації проводить семінари з відповідальними особами, які працюють зі зверненнями громадян. У 2021 році проведено 2 семінари зі спеціалістами з організації роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністраціях та структурних підрозділах облдержадміністрації. Слід зазначити, що питання роботи із зверненнями громадян постійно вносять до порядку денного семінарів, які проводять районні державні адміністрації .

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 02 лютого 2021 року № 64/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року № 103” затверджено графіки особистого, виїзних прийомів громадян, а також проведення телефонних ,,гарячих ліній”. Упродовж 2021 року проведення особистих і виїзних прийомів громадян та засідання постійно діючої комісії проводились частково через обмежені заходи, прийняті постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 ,,Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”, рішенням позачергового засідання регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Тернопільській обласній державній адміністрації (протокол № 9 від 16 березня 2020 року) і розпорядженням голови облдержадміністрації від 02 лютого 2021 року № 64/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року № 103”.

За звітний період відбулися перевірки щодо додержання вимог законодавства про звернення громадян у трьох райдержадміністраціях та вісьмох структурних підрозділах обласної державної адміністрації. Узагальнені матеріали з дорученнями керівництва облдержадміністрації надіслано на місця для вжиття заходів щодо покращення роботи із зверненнями громадян.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації щоквартально проводить аналіз надходжень заяв і скарг від жителів області як до керівництва облдержадміністрації, так і до органів влади вищого рівня.

Доповідні записки за підсумками роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал, упродовж першого півріччя та 9 місяців 2021 року надіслані структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадміністраціям, виконавчим комітетам міських рад міст обласного значення та територіальним органам центральних органів виконавчої влади для реагування і вжиття дієвих заходів. Аналіз підсумків роботи із зверненнями громадян постійно розміщується на вебсайті обласної державної адміністрації.

За звітний період відбулося звітування трьох голів районних державних адміністрацій перед головою облдержадміністрації щодо організації виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Упродовж 2021 року керівництвом обласної державної адміністрації проведено 52 прямі телефонні лінії. Можливістю поспілкуватися з керівництвом області скористалися 62 жителі краю. На поставлені питання від громадян під час телефонних ,,гарячих ліній” у разі потреби готувалися відповідні доручення та за результатами опрацювання їм надавалися письмові відповіді.

За звітний період голова обласної державної адміністрації Володимир Труш щоп’ятниці брав участь у програмі ,,Радіо Roks” в ефірі телеканалу ,,Актуальне”. Також щотижнево був учасником програми ,,Акценти” в ефірі програми ,,TV-4” та програми ,,В об’єктиві” на телеканалі ,,Тернопіль-1”. Здебільшого телепрограми транслювалися у прямому ефірі, під час яких очільник краю відповідав на запитання громадян стосовно основних аспектів життєдіяльності області. Володимир Труш активно брав участь і у програмах на радіо, зокрема в програмі ,,Межа правди” на студії ,,УХ-радіо”.

З метою підвищення правової освіти населення, роз’яснення конституційних прав та свобод людини і громадянина, засобів їх захисту, повноважень органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно ведеться робота щодо надання громадянам правової допомоги. В області функціонують центри надання безоплатної вторинної правової допомоги у містах Тернопіль, Кременець і Чортків та 14 бюро надання безоплатної вторинної правової допомоги, які є структурними підрозділами місцевих центрів.

Увага керівництва органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно акцентується на необхідності підвищення відповідальності посадових осіб за забезпечення на всіх рівнях кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, що дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями області проблеми та задовольняти їхні законні вимоги.

Робота із зверненнями громадян і надалі залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності обласної державної адміністрації, її структурних підрозділів, органів державної влади та органів місцевого самоврядування в районах і містах області, а також важливою складовою заходів із реалізації вимог чинного законодавства України, актів Президента й уряду України.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux