Про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до обласної військової адміністрації упродовж 9 місяців 2023 року

Упродовж 9 місяців 2023 року до обласної державної адміністрації надійшло 4924 звернень, що на 269 одиниць або 6% менше ніж за відповідний період минулого року. З них 1504 листів надійшли поштою, 3054 (62%) звернення від жителів області та України надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. За допомогою електронної пошти за звітний період надіслано 282 звернення проти 233 за січень-вересень 2022 року. На особистому прийомі до керівництва області було подано 27 заяв від жителів краю.

З початку року до керівництва обласної військової адміністрації на телефонну ,,гарячу лінію’’ надійшло 4440 дзвінків від громадян. На інформацію, що надходила від жителів краю у разі потреби готувалися відповідні доручення та за результатами опрацювання звернень заявникам надавались письмові відповіді (285 звернень).

Аналіз наявних результатів розгляду звернень свідчить, що питання порушені у 1057 (21% ) зверненнях громадян вирішено позитивно, на питання порушені у 1870 (38%) заявах, заявникам надано роз’яснення норм чинного законодавства або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для їх вирішення, авторам 11 звернень було відмовлено у задоволенні, решта заяв і скарг перебувають на розгляді.

Також, за звітний період надходили звернення від громадян (1848 одиниць), які відповідно до вимог частини 3 статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян” скеровувались за належністю для відповідного розгляду до органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, територіальних органів центральних органів виконавчої влади. Зокрема, до Тернопільської міської ради надіслано - 433 звернення; до Кременецької та Чортківської міських рад по 38 та 34 заяви відповідно; 64 звернення переслані на розгляд до правоохоронних органів області, інші до територіальних органів центральних органів виконавчої влади, а також до міських, селищних та сільських рад (територіальних громад).

З масиву звернень, розглянутих обласною військовою адміністрацією, громадяни спрямували до: Офісу Президента України - 53 (1,07 %); Кабінету Міністрів України 47 (0,9 %); Верховної Ради України -12 ( 0,2%); інших органів державної влади, місцевого самоврядування, установ та організацій - 66 (1,3%). За регіональним розподілом найбільше до високопосадовців країни надсилали свої листи жителі Чортківського (42), Тернопільського (36) районів та міста Тернополя (61).

У загальному масиві звернень тематична структура переважно представлена наступними проблемами:

1. Соціального захисту населення - 2496 звернень (3175 за 9 місяців 2022 року), що на 22% менше. В цих зверненнях висловлювалися прохання про надання матеріальної допомоги на лікування; виплату державної соціальної допомоги та надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам, призначення різних видів соціальних допомог та інше .

2. Комплекс питань комунального господарства складає 1148 звернень (480 одиниць за аналогічний період минулого року). Всі вони переважно стосувалися перебоїв в електропостачанні житлових будинків, надання послуг постачання води та газу; наявних високих тарифів на житлово-комунальні послуги; невчасних виплат грошової компенсації за прихисток внутрішньо переміщених осіб; благоустрою прибудинкових територій та інше.

3. На галузь охорони здоров’я припадає 137 звернень, що на 98 одиниць або 58% менше за відповідний минулорічний період. В основному питання заявників стосувались проведення лікування і забезпечення хворих медикаментами; скарг на роботу сімейних лікарів, медичного персоналу окремих закладів охорони здоров’я області; перегляд або встановлення групи інвалідності тощо.

4. Удвічі зменшилася кількість звернень з питань пов’язаних із забезпеченням дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, які у період дії правового режиму воєнного стану в країні та області зокрема, набули своєї гостроти. З цієї проблематики отримано 196 звернень ( 395 – за аналогічний період 2022 року).

5. З питань аграрної політики і земельних відносин за звітний період надійшло 131 заяви (проти 87 за 9 місяців 2022 року), в яких порушувалися питання виплати коштів за здані в оренду земельні паї; погодження технічної документації із землеустрою; щодо встановлення межових знаків та інші.

6. У сфері транспорту та зв’язку спостерігається незначне зростання (на 17%). За звітний період надійшло 138 одиниць. Пріоритетними питаннями в цих зверненнях залишаються відновлення транспортного сполучення між населеними пунктами області, поодинокі скарги на водіїв маршрутних автобусів; відсутність в окремих випадках роботи дротового радіо та Інтернет зв’язку тощо..

7. У спектрі питань освіти і науки теж відбулось незначне збільшення з 69 до 105 одиниць за звітний період. Насамперед авторів цих звернень турбували питання щодо організації навчально-виховного процесу в окремих закладах освіти області; процес реорганізації деяких навчальних закладів, підвезення дітей до школи, відновлення роботи дитячих садочків; поодинокі скарги на директорів закладів освіти та інші.

Окремо слід відзначити надходження звернень від громадян на урядову телефонну ,,гарячу лінію’’, які у тематичній групі представлені аналогічними питаннями.

На першому місці за актуальністю посіли питання соціального захисту населення – 1399 одиниць; на другому - житлово-комунального господарства 905 звернень, і на третьому - питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 122 звернення.

Проте більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення відповідного регіону. Співставлення таких регіональних показників із середнім по області певною мірою відображає регіональну соціально-економічну напруженість та є підставою для подальшого поглиблення вивчення ситуації на місцях.

У середньому по області на 100 тис. населення у січні-вересні 2023 року припадало 478 звернень громадян проти 503 за підсумками аналогічного періоду попереднього року. Однак в місті Тернополі цей показник перевищує середній по області (727). Отже, найбільше звернень громадян у розрахунку на 100 тис. населення надійшло від жителів міста Тернополя та Чортківського району.

У загальному обсязі листів громадян, їх звернень під час усних прийомів до керівництва місцевої виконавчої влади переважають листи пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення надійшло 1060 звернень, що становить 21,5% від загальної кількості. Вищевказані звернення перебували на постійному контролі в керівництва обласної військової адміністрації та вживались відповідні заходи щодо їх позитивного вирішення.

Невідкладного реагування від керівництва області також потребували колективні звернення громадян (43 одиниці проти 51 за відповідний період минулого року). Найчастіше в цих зверненнях заявники порушували питання: ремонту доріг державного та місцевого значення; відміни оплати за послугу з розподілу природнього газу; перегляду тарифів за оплату житлово-комунальних послуг; надання дозволу на проведення різноманітних заходів на території області; інші питання.

На всі вищезгадані запити та проблеми авторів вживались заходи щодо їх позитивного вирішення або надавались обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства.


Про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до обласної військової адміністрації у першому півріччі 2023 року

Упродовж першого півріччя 2023 року до обласної військової адміністрації надійшло 3793 звернення громадян, що на 415 одиниць більше, або на 11,5 % ніж за відповідний період 2022 року.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 р. № 976 ,,Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень” забезпечено оперативне реагування на 2262 звернення громадян, які надійшли на телефонну ,,гарячу лінію” Урядового контактного центру, і в порівнянні з аналогічний періодом минулого року відбулося збільшення їх кількості на 658 одиниць (або 30%). Переважна більшість таких дзвінків надійшли від мешканців Чортківського та Тернопільського районів.

Майже вдвічі зменшилась кількість звернень громадян області до органів влади вищого рівня. Так, за звітний період до високопосадовців країни написали свої листи 44 жителя краю, що на 38 одиниць менше в порівнянні з січнем – червнем 2022 року. З числа таких звернень найбільша частка припадає на тернополян – 25 одиниць.

Із числа звернень, розглянутих обласною військовою адміністрацією, громадяни спрямували до: Президента України – 32 (1%); Кабінету Міністрів України –38 (1,2 %); інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств – 44 (1,5%).

Загалом упродовж першого півріччя цього року зменшився на 6 одиниць показник колективних звернень – з 34 до 28, а також спостерігається тенденція до зменшення показника повторних звернень – з 40 до 28 одиниць. Найбільше колективних звернень надійшло від жителів міста Тернополя. Проблематика цих звернень в основному була пов’язана з питаннями: ремонту місцевих доріг; відновлення роботи сільськогосподарських ярмарок; щодо подальшого курсування дизель-потяга за вказаним маршрутом та інших питань.

Проведений аналіз результатів розгляду звернень громадян свідчить, що питання порушені у 944 зверненнях (25%) вирішено позитивно. На питання висвітлені у 1193 заявах (32%) надано обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства або повідомлено про вжиття додаткових дій з боку авторів для їх вирішення. Крім, цього 1449 листів громадян (38%) надіслано за належністю для організації розгляду в межах повноважень іншим органам державної влади, правоохоронним органам області та органам місцевого самоврядування.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату обласної військової адміністрації систематично аналізує проблематику та здійснює моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до обласної військової адміністрації. Отже, проведений моніторинг звернень громадян у першому півріччі 2023 року наступний.

У зв’язку із впровадженням в Україні та області правового режиму воєнного стану та прийняття низки урядових рішень із соціальних питань найбільш актуальними та важливими для заявників залишаються питання соціального захисту населення - 2007 звернень (зменшення на 187 одиниць), зокрема вони стосуються умов отримання державної допомоги внутрішньо переміщеними особами (451 звернень), надання одноразової грошової допомоги для малозабезпеченим верстам населення та учасникам бойових дій (841 звернення), надання гуманітарної допомоги (99 звернень), призначення та виплати компенсації на ,,Пакунок малюка" (5 звернень) та інші звернення соціального характеру.

Головними проблемами у зверненнях громадян з питань аграрної політики і земельних відносин (87 звернень) залишаються проблеми виплати коштів за здані в оренду земельні паї; погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення межових знаків та інші.

У численних зверненнях, а це 928 одиниць відображено виняткову гостроту проблему, пов’язану із перебоями в електропостачанні житлових будинків, надання неякісних послуг постачання води та газу; наявних високих тарифів на житлово-комунальні послуги; невчасних виплат грошової компенсації за прихисток внутрішньо переміщених осіб; благоустрою прибудинкових територій та інше. Найбільше ця проблема турбувала мешканців Тернопільського району міста Тернополя.

Пріоритетними у звітному періоді продовжують залишатися питання охорони здоров’я (84 звернення), порівняно з першим півріччям 2022 року відбулося вдвічі їх зменшення. Найбільше ці питання турбували мешканців міста Тернополя.

Особливої актуальності у період дії правового режиму воєнного стану в Україні набули питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (131 звернення), що на 78 одиниць менше ніж за відповідний період минулого року. Такі скарги переважно надходили від жителів міста Тернополя та інших областей України.

Крім того, не втрачають гостроти у період воєнного стану”, можливості пересування по місту в комендантську годину, сприяння у забезпеченні транспортними засобами волонтерів та військовослужбовців, надання дозволу на проведення різноманітних масових заходів, а також матеріально-технічне забезпечення (амуніції) військовослужбовців та інші (56 звернень).

Упродовж січня – червня поточного року на 17 одиниць збільшилося надходження звернень громадян з питань транспорту та зв’язку. Із 84 одиниць до 101. В основному тематика таких звернень стосувалась: відновлення роботи проводового радіо; пропозиції територіальним громадам області щодо транспортного обслуговування за проїзд пасажирів; відновлення автобусного сполучення між населеними пунктами області та інші. Найактуальніші вони були для жителів Тернопільського району та для жителів з інших областей України та які тимчасово проживають на території Тернопільської області.

У загальному обсязі листів громадян, їх дзвінків на урядову та обласну військову телефонні ,,гарячі лінії”, переважають в основному звернення від пенсіонерів, інвалідів, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій та внутрішньо переміщених осіб. Від вищезгаданих категорій громадян надійшло 843 звернення, що становить 22,5% від загальної кількості. Цьому сприяли в основному три чинники, зокрема, підвищення цін, в першу чергу на медикаменти та продукти харчування, збільшення тарифів на житлово-комунальні послуги. Також неодноразово порушувались питання щодо надання матеріальної допомоги на лікування, гуманітарної допомоги, призначення та виплати субсидій, виплати державної соціальної допомоги внутрішньо переміщеним особам, які тимчасово проживають на території області та інші.

Особлива увага з боку керівництва обласної військової адміністрації приділялась зверненням учасників антитерористичної операції та бойових дій, інвалідів, багатодітних сімей, жінок, яким присвоєне почесне звання ,,Мати-героїня”, одиноких матерів та громадян, що потребують соціального захисту й підтримки. Від цієї категорії надійшло 59 звернень.

Відповідно до графіка затвердженого розпорядженням начальника військової адміністрації від 30 грудня 2022 року № 957/01.02-01 ,,Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2008 року № 103” на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації побувало 20 жителів області. Подані звернення розглянуті у визначені законодавством терміни та вирішені позитивно.

Поряд з тим, на постійній основі в обласній військовій адміністрації для громадян створена і працює телефонна ,,гаряча лінія” 0800335975 з питань здійснення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування заходів правового режиму воєнного стану (розпорядження начальника військової адміністрації від 09 травня 2022 року № 267/ 01.02-01).

Так, за звітний період до керівництва області надійшло 3346 дзвінків, з них опрацьовано і зареєстровано в системі електронного документообігу АСКОД 204 одиниці, на інші дзвінки громадян оператори надали консультації, роз’яснення і довідкову інформацію.

Також за підсумками розгляду звернень громадян за минулий рік підготовлено аналітичну довідку та видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 26 січня 2023 року № № 24/01.02-01,,Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної військової адміністрації упродовж 2022 року”. На виконання зазначеного розпорядження структурними підрозділами обласної військової адміністрації, районними військовими адміністраціями поінформовано обласне керівництво про вжиті заходи та усунені недоліків в роботі із зверненнями громадян. Зазначена аналітична довідка розміщена на веб-сайті обласної військової адміністрації.

За звітний період, відповідно до графіку перевірок додержання законодавства про звернення громадян в структурних підрозділах обласної військової адміністрації від 21.12.2022 № 731/01.02-08 проведено вивчення стану роботи із зверненнями громадян у Кременецькій районній військовій адміністрації, департаменті цифрової трансформації обласної військової адміністрації, службі у справах дітей обласної військової адміністрації, державному архіві Тернопільської області та управлінні екології та природних ресурсів обласної військової адміністрації. Загалом у вищезазначених структурних підрозділах забезпечується та проводиться робота із зверненнями громадян відповідно до вимог статті 40 Конституції України, законів України ,,Про місцеві державні адміністрації”, ,,Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”. Про проведену роботу підготовлені та подані для узагальнення в організаційний відділ апарату обласної військової адміністрації відповідні довідки, які надіслані керівникам зазначених підрозділів для вжиття заходів.

З початку цього року начальнику обласної військової адміністрації надіслано особисту доповідь начальника Кременецької районної військової адміністрацій щодо організації роботи із зверненнями громадян. В загальному робота в цьому напрямку визнана такою, що відповідає вимогам чинного законодавства. На друге півріччя поточного року згідно із затвердженим графіком (26.12.2023 за № 760/01.02-08) заплановано звітування начальників Тернопільської та Чортківської районних військових адміністрацій.

Для підвищення правової освіти населення, роз’яснення конституційних прав та свобод людини і громадянина, засобів їх захисту, повноважень органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування постійно ведеться робота щодо надання громадянам правової допомоги. В області функціонують центри надання безоплатної вторинної правової допомоги у містах Тернопіль, Кременець і Чортків та 14 бюро з надання безоплатної вторинної правової допомоги, які є структурними підрозділами місцевих центрів.


Про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до обласної військової адміністрації у І кварталі 2023 року

У першому кварталі 2023 року органи виконавчої влади області працювали над вдосконаленням роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог Закону України ,,Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

Упродовж звітного періоду до обласної військової адміністрації надійшло 2498 звернень, що на 20 % або 522 одиниці більше ніж за відповідний період минулого року, та з урахуванням колективних звернень звернулося 2637 жителів області. З них поштою отримано 883 листи, 1387 звернень поступило на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. Електронною поштою на розгляд до обласної військової адміністрації за звітний період надійшло 87 звернень. Найбільше за вказаний період отримано звернень від жителів міста Тернополя та Тернопільського району.

Згідно з розпорядженням начальника обласної військової адміністрації від 09 травня 2022 року № 267/01.02-01,,Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 13 лютого 2008 року’’ на період дії правового режиму воєнного стану в обласній військовій адміністрації створена та постійно працює телефонна ,,гаряча лінія” для невідкладного розгляду звернень громадян з питань здійснення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування заходів правового режиму воєнного стану. Так, за звітний період на телефонну ,,гарячу лінію’’ обласної військової адміністрації надійшло 1919 дзвінків, з них на 150 готувалися відповідні доручення та за результатами опрацювання надавалися письмові відповіді авторам, на інші дзвінки громадян оператори надали консультації, роз’яснення та довідкову інформацію.

Водночас майже на 32% збільшилась кількість звернень громадян області до органів влади вищого рівня. Так на звітний період до високопосадовців країни написали свої листи 47 жителів краю, що на 15 одиниць більше в порівнянні з січнем – березнем 2022 року. З числа таких звернень найбільша частка припадає на тернополян – 22 одиниці.

Зокрема, з числа звернень, розглянутих в обласній військовій адміністрації, громадяни області спрямували до: Офісу Президента України – 21; Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України по 23 і 3 звернення відповідно.

Крім того, упродовж першого кварталу цього року дещо збільшилась кількість колективних звернень з 9 до 16 одиниць. Найбільше таких звернень надійшло від жителів міста Тернополя. Проблематика цих звернень була пов’язана в основному з відновленням курсування приміського дизель потягу; ймовірне перепрофілювання Глибочинецької ЗОШ І-ІІІ ст., відновлення подачі електропостачання до житлових будинків та закладу освіти та інші.

Проведений аналіз результатів розгляду звернень громадян свідчить, що питання порушені у 766 зверненнях (30 %) вирішено позитивно. На проблеми висвітлені у 608 заявах (24 %) надано обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства або повідомлено про вжиття додаткових дій з боку авторів для їх вирішення. Крім, цього значно збільшилась кількість звернень з 277 до 1012 листів громадян (40%),які було надіслано за належністю для організації розгляду в межах повноважень іншим органам влади, правоохоронним органам області та органам місцевого самоврядування.

Відділ роботи із зверненнями громадян апарату адміністрації систематично аналізує проблематику та здійснює моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до обласної військової адміністрації. Отже, проведений моніторинг звернень громадян у першому кварталі 2023 року наступний.

У зв’язку із впровадженням в Україні та області правового режиму воєнного стану , прийняття низки урядових рішень із соціальних питань, найбільш актуальними та важливими для громадян були питання соціального захисту населення - 1325 звернень. Зокрема вони стосувались виплати державної допомоги внутрішньо переміщеними особами (257 звернень); надання одноразової грошової допомоги на лікування з фонду обласної комплексної програми соціальної підтримки малозахищених верств населення „Турбота” (731 звернення, з них 154 учасники бойових дій), надання гуманітарної допомоги (48 листів) та інші звернення соціального характеру.

З числа звернень житлово-комунального господарства (773 одиниці), особливої уваги потребували повідомлення невідкладного характеру, а саме відновлення послуги електропостачання в житлових будинках заявників (561 звернення); оплати комунальних рахунків за спожиті послуги, та інші. Найбільше ця проблема турбувала мешканців Кременецького району та міста Тернополя.

Головними проблемами у зверненнях з питань аграрної політики і земельних відносин (25 одиниць) залишаються справи із приватизації земельних ділянок, виплати орендної плати за земельні паї, погодження документації проєкту землеустрою та інші. З цієї проблематики найчастіше зверталися жителі Тернопільського району.

Пріоритетними у звітному періоді продовжують залишатися питання охорони здоров’я (50 звернень проти 95 за І квартал 2022). Найбільше домінували питання щодо подальшого лікування заявників, встановлення групи інвалідності, поодинокі скарги на медичний персонал закладів охорони здоров’я області .Ці проблеми в основному турбували мешканців Тернопільського району та міста Тернополя.

Особливої актуальності у період дії правового режиму воєнного стану в Україні, набули питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (66 звернень проти 75 за І квартал 2022), а саме, щодо можливості пересування по місту в комендантську годину, надання дозволу на проведення різноманітних масових заходів, сприяння у поверненні транспортних засобів, які були вилучені; інші. Такі заяви переважно надходили від жителів міста Тернополя.

У загальному обсязі листів громадян, їх дзвінків на урядову та обласну військову телефонні ,,гарячі лінії”, переважають в основному звернення від пенсіонерів, інвалідів, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій та внутрішньо переміщених осіб. Від вищезгаданих категорій громадян надійшло 578 звернень, що становить 24% від загальної кількості. Цією категорією громадян неодноразово порушувались питання щодо надання матеріальної допомоги на лікування, гуманітарної допомоги, призначення та виплати субсидій, виплати державної соціальної допомоги внутрішньо переміщеним особам, які тимчасово проживають на території області та інші.

Особлива увага з боку керівництва обласної військової адміністрації приділялась зверненням учасників антитерористичної операції та бойових дій, інвалідів, багатодітних сімей, жінок, яким присвоєне почесне звання ,,Мати-героїня”, одиноких матерів та громадян, що потребують соціального захисту й підтримки.

За звітний період, відповідно до графіку перевірок додержання законодавства про звернення громадян в структурних підрозділах обласної військової адміністрації від 21.12.2022 № 731/01.02-08 проведено вивчення стану роботи із зверненнями громадян у департаменті цифрової трансформації та в службі у справах дітей обласної військової адміністрації.

Загалом у зазначених структурних підрозділах адміністрації забезпечується та проводиться робота із зверненнями громадян відповідно до вимог статті 40 Конституції України, законів України ,,Про місцеві державні адміністрації”, ,,Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”. Про проведену роботу підготовлено та подано для узагальнення в організаційний відділ апарату адміністрації відповідні довідки.

З метою покращення стану роботи, підвищення її ефективності щодо забезпечення прав громадян на звернення, керівництвом обласної військової адміністрації, керівниками структурних підрозділів обласної військової адміністрації, начальниками районних військових адміністрацій проводиться робота щодо своєчасного розгляду звернень громадян та недопущення порушення термінів їх виконання.


Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної військової адміністрації упродовж 2022 року

Аналіз роботи з розгляду звернень громадян, свідчить, що обласна військова адміністрація, її структурні підрозділи, районні військові адміністрації та органи місцевого самоврядування забезпечували реалізацію конституційного права громадян на звернення.

За звітний період до органів виконавчої влади всіх рівнів та органів місцевого самоврядування області надійшло 117324 звернень громадян, що на 11 % менше ніж за 2021 рік. У тому числі 66414 листів надійшли поштою та 50910 звернень подано на особистих прийомах. Позитивно вирішено 71630 звернень, або 78%. Зокрема на розгляд до районних військових адміністрацій поступило 1409 звернень, що практично відповідає показнику (1421 одиниць) за попередній рік .

Упродовж 2022 року до обласної військової адміністрації надійшло 7108 звернень і з урахуванням колективних звернень (67 одиниць) звернулося 9 323 громадяни. Поштою отримано 1793 звернення, 68 заяв було подано на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації та 4263 звернення надійшло на урядову телефонну ,,гарячу лінію” від жителів області.

У порівнянні з минулим роком ці показники становили 7620, 3 та 4882 одиниці відповідно. Отже, в загальному кількість звернень зменшилася на 7%. Найбільше звернень надійшло від мешканців Тернопільського, Чортківського районів та міста Тернополя.

Відповідно до вимог Закону України ,,Про звернення громадян’’ щодо можливості подачі до органу державної влади електронного звернення, на головній сторінці вебсайту адміністрації розміщена рубрика ,,Електронне звернення”, де заповнивши її, громадяни можуть відправити свій лист. Так, електронною поштою надійшло 314 звернень проти 218 за 2021 рік.

Упродовж 2022 року питома вага колективних звернень від загальної кількості становить 0,9 % проти 1,9 % за аналогічний період минулого року, частка повторних звернень – 1,0 %. Позитивно вирішено 1189 заяв, або 17 %, що на 8 % менше, ніж у 2021 році.

З числа звернень, розглянутих обласною військовою адміністрацією, громадяни спрямували до: Офісу Президента України – 59, або 0,8 %; Кабінету Міністрів України – 27, або 0,3 %; Верховної Ради України – 14, або 0,17 %; інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств (у тому числі Державної установи ,,Урядовий контактний центр”) – 5327, або 75 %.

Упродовж всього року під час дії правового режиму воєнного стану, основні проблеми, з якими громадяни області зверталися до органів влади вищого рівня та обласної військової адміністрації, стосуються тематики:

соціального захисту (надання матеріальної допомоги на лікування; нарахування субсидій на оплату житлово-комунальних послуг; виплата державної соціальної допомоги та надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам, тимчасове поселення, призначення різних видів соціальних допомог) – 3831 звернення або 54 %;

житлово-комунального господарства (з питання дотримання графіків при відключенні електропостачання в житлових будинках; надання якісних послуг постачання води та газу; виплати грошової компенсації за прихисток внутрішньо переміщених осіб; благоустрій прибудинкових територій та інше) – 1413 звернень, або 19,8 %;

охорони здоров’я (проведення лікування і забезпечення хворих медикаментами, скарги на роботу сімейних лікарів і медичного персоналу, встановлення групи інвалідності, щодо подальшої роботи окремих закладів охорони здоров’я області ) – 281 звернення, або 4,0 %;

аграрної політики та земельних відносин (виплата компенсації за здану сільськогосподарську продукцію, виплата коштів за здані в оренду земельні паї; погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж) – 136 звернень, або 1,9 %;

транспорту і зв’язку (транспортне сполучення і пасажирські перевезення; надання послуг телефонного, поштового зв’язку й Інтернету) – 142 звернення, або 2 %.

Згідно розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 09.05.2022 № 267/01.02-01 на період дії правового режиму воєнного стану в обласній воєнній адміністрації створена та постійно працює телефонна. ,,гаряча лінія” для невідкладного розгляду звернень громадян з питань здійснення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування заходів правового режиму воєнного стану. Так, від травня місяця поточного року на телефонну ,,гарячу лінію’’ обласної військової адміністрації надійшло 4212 дзвінків, з них на 984 готувалися відповідні доручення та за результатами опрацювання надавалися письмові відповіді авторам, на інші дзвінки громадян оператори надали консультації, роз’яснення і довідкову інформацію.

Моніторинг звернень (дзвінків) громадян, які дзвонили до урядової та обласної військової телефонної ,,гарячих ліній”, представлений аналогічними питаннями :

1) соціального захисту населення – 2644 звернення проти 2244 за 2021 рік, в яких висловлювалося невдоволення своєчасного отримання різних видів державних соціальних допомог для внутрішньо переміщеннях осіб, призначення соціального працівника по догляду, виплата грошової компенсації за ,,Пакунок малюка” тощо;

2) комплекс питань комунального господарства – 1285 дзвінків проти 961 за 2021 рік, стосувались недотримання ВАТ ,,Тернопільобленерго” графіків відключення електропостачання житлових будинків, тарифної політики та завищення сум до сплати за спожиті комунальні послуги, плати за транспортування газу до домогосподарств, благоустрій прибудинкових територій;

3) питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку - 364 звернення проти – 180 одиниць за 2021 рік. Приріст звернень з даного питання обумовлюється введенням в Україні та в області зокрема, правового режиму воєнного стану. Авторів цих звернень найбільше турбували питання: можливість пересування вулицями міста під час дії комендантської години; отримання дозволу на перетин кордону по програмі ,,Шлях”, сприяння у забезпеченні транспортними засобами волонтерів та військовослужбовців, матеріально-технічне забезпечення військовослужбовців та інші.

4) галузь охорони здоров’я – 218 звернення проти 464 звернень за 2021 рік., автори яких непокоїлись питаннями забезпечення медичними препаратами за пільговими рецептами, скарги на дії медичного персоналу закладів охорони здоров’я, проведення госпіталізації. У зв’язку із спадом поширення епідемії коронавірусної інфекції, відбулося майже вдвічі зменшення надходження звернень з даної тематики.

5) аграрна політика і земельні відносини – 92 звернень проти 290 одиниць за 2021 рік. Найбільшою проблемою в яких залишається проведення розрахунку орендної плати за земельну частку (пай), виготовлення технічної документації на земельні ділянки, різноманітні межові спори.

6) сфера транспорту та зв’язку – 111 звернень проти 275 за 2021 рік, де пріоритетними залишаються питання відновлення транспортного сполучення між населеними пунктами області, відсутності в окремих випадках якісної роботи стаціонарного телефонного зв’язку та Інтернету, поодинокі скарги на водіїв маршрутних автобусів.

У загальному обсязі звернень громадян до керівництва місцевої виконавчої влади й органів місцевого самоврядування переважають листи внутрішньо переміщених осіб, пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни та праці, багатодітних сімей, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення надійшло 2613 звернень, або 36,8% від загальної кількості. Головною причиною надходження таких звернень є розпочата збройна агресія росії проти України, соціальна незахищеність і важкий матеріальний стан. Переважно в них порушувались такі питання: затримки у виплатах різних видів соціальних допомог; надання гуманітарної допомоги, покращення житлових умов для подальшого проживання внутрішньо переміщених осіб, нарахування високих тарифів на житлово-комунальні послуги; забезпечення медикаментами за пільговими цінами, виділення коштів на проведення хірургічних операцій у закладах охорони здоров’я області; надання одноразової матеріальної допомоги тощо. Звернення зазначених категорій громадян розглядались та перебували на постійному контролі в керівництва обласної військової адміністрації, вживались відповідні заходи щодо їх позитивного вирішення.

У 2022 році до органів державної влади надійшло 293 звернення від учасників війни та бойових дій, 90 – від багатодітних родин і одиноких матерів, із них 3 заяви надіслано від жінок, яким присвоєно почесне звання ,,Мати-героїня”. У цих зверненнях в основному порушувалися питання щодо надання матеріальної допомоги, виплати різних видів державних соціальних допомог, тощо.

Упродовж 2022 року начальником обласної військової адміністрації надано одноразову грошову допомогу малозабезпеченим категоріям населення на загальну суму 256 350 гривень, її отримали 676 жителів області, а також 310 учасників бойових дій отримали 373 000 гривень.

У травні 2022 року надано грошову допомогу 3 427 інвалідам І-ІІІ групи, учасникам бойових дій, членам сімей загиблих під час Великої Вітчизняної війни на суму 5 081 038 гривень.

Також упродовж 2022 року була виплачена одноразова грошова допомога 259 особам на суму 6 475 000 гривень на поховання загиблих жителів області, які брали безпосередню участь в здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, відповідно до обласної програми.

Як і раніше, невідкладного реагування керівництва обласної військової адміністрації потребували колективні звернення громадян – 67 одиниць (122 одиниці в 2021 році), в яких заявники повідомляли найгостріші свої проблеми.

Упродовж звітного періоду до обласної військової адміністрації надходили також й звернення 2063 одиниці (29,0%), які відповідно до вимог законодавства скеровувались за належністю для організації розгляду в межах наданих повноважень до територіальних органів центральних органів виконавчої влади або до органів місцевого самоврядування, а також звернення, в яких порушувалися питання ймовірних корупційних діянь і протиправних дій - 77 звернень або 1,2%, були надіслані на розгляд до правоохоронних органів області для відповідного реагування.

На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації проведено вивчення роботи зі зверненнями громадян, організації особистого прийому, стану виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян в управліннях соціального захисту населення Кременецькій, Тернопільській та Чортківській районних військових адміністраціях, а також в дев’яти структурних підрозділах обласної військової адміністрації. Зокрема, у департаментах: з питань оборонної роботи, цивільного захисту населення та взаємодії з правоохоронними органами; архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження; соціального захисту населення; агропромислового розвитку; культури та туризму; економічного розвитку та торгівлі; фінансів; освіти і науки та в управлінні молоді, спорту та іміджевих проєктів обласної військової адміністрації. Узагальнені матеріали про проведену роботу за дорученнями керівництва обласної військової адміністрації надіслані на місця для вжиття заходів реагування щодо покращення роботи зі зверненнями громадян.

Відділом роботи із зверненнями громадян щоквартально проводиться аналіз надходжень заяв і скарг від жителів області як до керівництва області, так і через органи влади вищого рівня. Також у 2022 році проведено семінар за участю спеціалістів з організації роботи зі зверненнями громадян в районних військових адміністраціях, структурних підрозділах обласної військової адміністрації та посадових осіб органів місцевого самоврядування.

Також, слід зазначити, що на 45% зменшився показник надходження повторних звернень, яких за звітний період отримано 74 звернення проти 138 за 2021 рік, з них вагома частка надійшла на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. Найбільше повторних звернень подано від жителів міста Тернополя. На більшість повторних звернень громадян надавались роз’яснення з посиланням на правові норми (оскільки вирішення порушених питань не передбачено чинним законодавством) чи вказувалась необхідність вжиття додаткових дій з боку заявників.

Стосовно статистичного розподілу звернень, які упродовж 2022 року надійшли на розгляд до структурних підрозділів адміністрації, то їх кількість зменшилась на 20% в порівнянні з 2021 роком (8954 одиниці проти 11188), з них 5235 одиниць надійшло від обласної військової адміністрації. Найбільше листів від жителів області надійшло на розгляд до департаментів: соціального захисту населення - 3448 листів (- 14% в порівнянні з 2021 роком); архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження – 1550 заяв і скарг (+21%); охорони здоров’я 605 звернень (-38%) та до Державного архіву в області - 2140 заяв (-41%). Не відбулось суттєвих змін із зверненнями в департаментах: агропромислового розвитку 70 одиниць проти 72 за 2021 рік; економічного розвитку і торгівлі 65 одиниць проти 58, культури та туризму – 149 звернень проти 133. Найменше розглянули заяв від громадян в департаменті фінансів та в управлінні молоді, спорту та іміджевих проєктів обласної військової адміністрації по 7 і 19 звернень відповідно.

Статистичний розподіл звернень громадян в розрізі районних військових адміністрацій показує, що динаміка надходжень листів в 2022 році в порівнянні із 2021 роком не змінилася - 1409 та 1421 одиниць відповідно. Найбільше за звітний період отримали для розгляду звернень громадян керівництво Чортківської районної військової адміністрації 647 одиниці проти 679 за минулий рік; Тернопільської - 579 одиниці проти 541 та Кременецькою – 183 звернення проти 201 в 2021 році.

На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” керівниками структурних підрозділів обласної військової адміністрації та начальниками районних військових адміністрацій затверджені графіки особистого прийому громадян та роботи телефонної ,,гарячої лінії”.

Однак, упродовж 2022 року проведення особистих прийомів громадян, як в структурних підрозділах адміністрації так і в районних військових адміністраціях проводились частково, через дію правового режиму воєнногго стану в країні (укази Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 ,,Про введення воєнного стану в Україні” і № 68/2022 ,,Про утворення військових адміністрацій”, від 07 листопада 2022 року № 757/2022 ,,Про продовження строку дії воєнного стану в Україні). Проте, незважаючи на ці обставини, за звітний період керівництвом структурних підрозділів військової адміністрації і районних військових адміністрацій прийнято на особистих прийомах по 914 та 44 громадянина відповідно, що на 76 звернень більше ніж за відповідний період минулого року.

Проте, значно більше приділялась увага проведенню телефонних ,,гарячих ліній” на місцях, під час яких надавались обґрунтовані відповіді (роз’яснення) на всі дзвінки від жителів області. Цей показник від 2021 року зріс на 18% . Найчастіше телефонували до керівництва: служби у справах дітей -159 дзвінків, департаменту соціального захисту населення 42 дзвінки, департаменту агропромислового розвитку 70 дзвінків.

Робота із розгляду звернень громадян, організації особистого прийому, забезпечення оперативного реагування на дзвінки, які надходять на телефонні ,,гарячі лінії”, дотримання термінів розгляду звернень громадян перебуває на постійному контролі в керівництва Тернопільської обласної військової адміністрації.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux