Про роботу із зверненнями громадян, що надійшли
до обласної військової адміністрації упродовж І півріччя 2025 року
Упродовж першого півріччя 2025 року до обласної військової адміністрації надійшло 4058 звернень громадян (проти 2080 одиниць за аналогічний період минулого року). Із врахуванням 27 колективних заяв до керівництва області звернулося 4 800 громадян. Із загальної кількості звернень 2781 листів від жителів області отримано поштою, 31 заява була подана на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації та 1061 звернення адресовано на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. Порівняно з аналогічним періодом минулого року ці показники збільшилися на 1947 одиниць або 49 %. Електронною поштою на розгляд до обласної військової адміністрації за звітний період надійшло 154 звернення.
Проведений аналіз за результатами розгляду звернень громадян свідчить, що за січень-червень 2025 року було позитивно вирішено 2056 заяв, надано обґрунтовані роз’яснення на порушені питання у 590 листах, відмовлено у задоволенні 283 авторам заяв з наданням заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятого рішення та переслано за належністю іншим уповноваженим органам 633 звернень громадян з дотриманням строків, передбачених чинним законодавством, решта звернень перебувають у стадії розгляду.
На 29 % зменшилась кількість звернень громадян області до органів влади вищого рівня. Так, за звітний період до високопосадовців країни написали свої листи 60 жителів краю, що на 24 одиниці менше в порівнянні з січнем – червнем 2024 року. З числа таких звернень найбільша частка припадає на тернополян – 37 одиниць.
Із числа звернень, розглянутих обласною військовою адміністрацією, громадяни спрямовували до: Президента України – 30 листів; Кабінету Міністрів України – 21; інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств – 45 одиниць.
Загалом, упродовж першого півріччя цього року збільшився лише на 2 одиниці показник колективних звернень – з 25 до 27, та показник повторних звернень з 28 до 30 одиниць. На всі порушені питання заявниками в повторних зверненнях надавались обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства або ж повідомлялось про необхідність вжиття додаткових дій для їх позитивного вирішення.
Найбільше колективних звернень надійшло від жителів міста Тернополя. Проблематика цих звернень в основному була пов’язана з питаннями: ремонту місцевих доріг; дотримання перевізниками графіків курсування автобусних маршрутів; щодо протиправних дій забудовника (на думку авторів) при здійснення забудови вказаних у зверненнях земельних ділянок та інших питань.
Фахівці відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної військової адміністрації систематично аналізують проблематику та здійснюють моніторинг розгляду звернень громадян, що надходять до обласної військової адміністрації.
Основні проблеми, з якими громадяни зверталися до органів виконавчої влади, насамперед стосувались питань:
Соціального захисту населення – 3 079 звернень (76 %), де висловлювалися прохання про надання матеріальної допомоги на лікування; виплати державної соціальної допомоги та надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам, призначення різних видів соціальних допомог та інше.
Надалі залишаються для скаржників проблемними питання роботи житлово-комунального господарства області, про що свідчить надходження 311 звернень (8 %). В основному вони стосувались: надання неякісних послуг постачання води та газу; оплати за надані комунальні послуги та здійснення перерахунку; благоустрою прибудинкових територій; в окремих випадках перебоїв в електропостачанні житлових будинків та інше.
Оперативного реагування потребували також звернення, спричинені проблемами у сфері охорони здоров’я – 102 одиниці (2,5 %). В основному заявників турбували питання проведення лікування, забезпечення хворих медикаментами, надходили поодинокі скарги на роботу сімейних лікарів і медичного персоналу, встановлення групи інвалідності, подальшої роботи окремих закладів охорони здоров’я та амбулаторій в області тощо.
З питання роботи транспорту і зв’язку отримано 53 звернення (1,3 %) в яких автори просили покращити транспортне сполучення між визначеними населеними пунктами; писали поодинокі скарги на перевізників маршрутних автобусів; скаржилися на надання неякісних послуг поштового зв’язку й Інтернету.
З питань аграрної політики і земельних відносин за звітний період надійшло 48 заяв і скарг (1,2 %), в яких порушувалися питання виплати коштів за здані в оренду земельні паї, роботи окремих сільськогосподарських підприємств області, проведення приватизації та подальше користування земельними ділянками, погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення межових знаків.
У період дії правового режиму воєнного стану набули гостроти питання, пов’язані із забезпеченням дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, а також обороноздатності та суверенітету. З цієї проблематики упродовж звітного періоду отримано по 166 і 79 звернень відповідно. Заявники у своїх листах повідомляли про ймовірні правопорушення окремих посадових та службових осіб органів влади та органів місцевого самоврядування, просили про надання дозволів на проведення різноманітних заходів під час дії воєнного стану, заміну проходження військової служби на альтернативну та інше.
У керівництва обласної військової адміністрації перебувають на постійному контролі звернення від жінок, яким присвоєно почесне звання ,,Мати-героїня”, багатодітних родин, інвалідів війни та Героїв України. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються учасники бойових дій, родини загиблих військовослужбовців, ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Не залишаються поза увагою керівництва обласної військової адміністрації й колективні звернення громадян, особливо ті, що можуть викликати негативний суспільний резонанс, дестабілізувати загальну ситуацію в області.
Так, у першому півріччі 2025 року до обласної військової адміністрації надійшло 32 звернення від багатодітних родин, зокрема, вирішено позитивно з них 12 звернень.
У загальному обсязі листів громадян, їх звернень на телефонну ,,гарячу лінію” керівництва обласної військової адміністрації переважають здебільшого листи пенсіонерів, осіб з інвалідністю, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення за звітний період надійшло 1553 звернень, що становить 39 % від загальної кількості
Відповідно до розпорядження начальника військової адміністрації від 31 грудня 2024 року № 870/01.02-01 ,,Про організацію прийому громадян в обласній військовій адміністрації у 2025 році” затверджені графіки особистого прийому громадян. Так на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації побувало 31 житель області. Подані звернення розглянуті у визначені законодавством терміни та надані письмові відповіді їх авторам.
Поряд з тим, на постійній основі в обласній військовій адміністрації для громадян створена і працює телефонна ,,гаряча лінія” 0800335975 з питань здійснення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування заходів правового режиму воєнного стану (розпорядження начальника військової адміністрації від 09 травня 2022 року № 267/ 01.02-01).
З початку 2025 року на телефонну ,,гарячу лінію’’ обласної військової адміністрації надійшло 1 545 дзвінків ( на 153 одиниці менше до показника за перше півріччя 2024 року), із них на 92 звернення було підготовлено відповідні доручення та за результатами опрацювання авторам надано письмові відповіді. На інші дзвінки громадян операторами надано консультації, роз’яснення і довідкову інформацію. Для з’ясування фактичного стану вирішення питань, порушених у телефонних зверненнях невідкладного характеру, працівниками (операторами) регулярно здійснюється зворотний зв’язок із заявниками.
Найбільш характерні питання, з якими в телефонному режимі звертались жителі області упродовж січня – червня 2025 року переважно стосувались соціального захисту (одержання різних видів державної соціальної допомоги, умов продовження отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам). Неодноразово скаржилися на роботу комунального господарства (неналежне надання житлово-комунальних послуг, здійснення перерахунку оплати за надані послуги, проведення благоустрою прибудинкової території тощо). В окремих випадках під час телефонних дзвінків порушувались питання щодо проведення мобілізації до Збройних Сил України та роботи територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
У січні 2025 року питання ,,Про роботу із зверненнями громадян в обласній військовій адміністрації” розглянуто на засіданні колегії обласної військової адміністрації, за результатами якого видано розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 30 січня 2025 року № 50/01.02-01. На виконання зазначеного розпорядження начальниками районних військових адміністрацій, керівниками структурних підрозділів обласної військової адміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування проведено низку заходів щодо покращення роботи зі зверненнями громадян.
За звітний період проведено перевірки додержання законодавства з питань розгляду звернень громадян в семи структурних підрозділах обласної військової адміністрації, у районних військових адміністраціях (Кременецькій, Тернопільській, Чортківській) заплановано на друге півріччя поточного року.
Вивчення діяльності структурних підрозділів обласної військової адміністрації відповідно до вимог Конституції України, Закону України ,,Про звернення громадян” та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів місцевого самоврядування” свідчить що, в цілому в них проводиться робота щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення, вживаються заходи щодо поліпшення ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади та забезпечуються відкритість діяльності місцевих органів влади. Робота зі зверненнями громадян ведеться з дотриманням порядку реєстрації, формування справ та строків розгляду звернень громадян, а також наявності затверджених графіків проведення особистого прийому громадян. Офіційні матеріали з питань розгляду звернень громадян постійно оприлюднюються на вебсайтах структурних підрозділів обласної адміністрації.
Робота із зверненнями громадян і надалі залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності обласної військової адміністрації та її структурних підрозділів.
Про роботу із зверненнями громадян, що надійшли
до обласної військової адміністрації упродовж І кварталу 2025 року
Упродовж І кварталу 2025 року до обласної військової адміністрації надійшло 2631 звернення громадян, що на 66 % більше за аналогічний період минулого року. Із врахуванням 8 колективних заяв, до керівництва області звернулося 2 846 громадян. Із загальної кількості звернень 2057 листів від жителів області отримано поштою, 12 заяв було подано на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації та 562 звернення адресовано на урядову телефонну ,,гарячу лінію”. Електронною поштою за звітний період надійшло 77 звернень.
Проведений аналіз за результатами розгляду звернень громадян свідчить, що за січень – березень 2025 року було позитивно вирішено 127 заяв, надано обґрунтовані роз’яснення на порушені питання у 2089 листах, відмовлено у задоволенні 2 авторам заяв з наданням заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятого рішення та переслано за належністю іншим уповноваженим органам 314 звернень громадян з дотриманням строків, передбаченими чинним законодавством.
За звітний період спостерігається незначне зменшення (на 15 одиниць) звернень громадян області до органів влади вищого рівня. Так, до високопосадовців країни написали свої листи 21 жителя краю, і з числа таких звернень найбільша частка припадає на тернополян – 13 одиниць.
Із числа звернень, розглянутих обласною військовою адміністрацією, громадяни спрямовували до: Президента України – 16 листів; Кабінету Міністрів України – 4 та 1 звернення до Верховної Ради України.
Основні проблеми, з якими громадяни зверталися до органів виконавчої влади, насамперед стосувались соціального захисту населення - 2150 звернень (80%), де висловлювалися прохання про надання матеріальної допомоги на лікування (1832 заяви); виплати та призначення різних видів соціальних допомог та інше. Ці проблеми найбільше турбували жителів міста Тернополя, Тернопільського району та внутрішньо переміщених осіб, які проживають на території області.
На рівні показника за І квартал минулого року залишається питання роботи житлово-комунального господарства області (144 скарги або 6%). В основному вони стосувались: перебоїв в електропостачанні житлових будинків; надання неякісних послуг постачання води та газу; здійснення перерахунку за оплату житлово-комунальних послуг; благоустрою прибудинкових територій та інше. Найбільше надійшло звернень з цієї проблематики від жителів міста Тернополя.
Оперативного реагування потребували звернення у сфері охорони здоров’я – 54 одиниці (2,0 %). В основному заявників турбували питання проведення госпіталізації (лікування), встановлення групи інвалідності, подальшої роботи окремих закладів охорони здоров’я та амбулаторій в області тощо. В більшості випадків такі звернення надходили від мешканців міста Тернополя та Чортківського району.
Звернення з питань аграрної політики і земельних відносин зменшились на 14 одиниць, і надійшло лише 23 заяви (0,8 %) в яких порушувалися питання виплати коштів за здані в оренду земельні паї, надання можливості користування пасовищем, проведення приватизації та подальше користування земельними ділянками, погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення межових знаків. З цієї проблематики домінували звернення від жителів Тернопільського району.
У період дії правового режиму воєнного стану, набули гостроти питання, пов’язані із забезпеченням дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, а також обороноздатності. З цієї проблематики упродовж звітного періоду отримано по 85 і 46 звернень відповідно. В основному у своїх листах автори повідомляли про ймовірні правопорушення окремих посадових та службових осіб органів влади та органів місцевого самоврядування, просили про надання дозволів на проведення різноманітних заходів під час дії воєнного стану, заміну проходження військової служби на альтернативну та інше. Найбільше таких листів надійшло від жителів міста Тернополя.
У загальному обсязі листів громадян, їх звернень на телефонну ,,гарячу лінію” керівництва обласної військової адміністрації переважають здебільшого листи пенсіонерів, осіб з інвалідністю, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій. Від цієї категорії населення за звітний період надійшло 790 звернень, що становить 30 % від загальної кількості.
Відповідно до графіка затвердженого розпорядженням начальника обласної військової адміністрації від 31 грудня 2024 року № 870/01.02-01 ,,Про організацію прийому громадян в обласній військовій адміністрації у 2025 році” на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації побувало 12 жителів області. Подані звернення розглянуті у визначені законодавством терміни.
Поряд з тим, на постійній основі в обласній військовій адміністрації для громадян створена і працює телефонна ,,гаряча лінія” 0800335975 з питань здійснення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування заходів правового режиму воєнного стану (розпорядження начальника військової адміністрації від 09 травня 2022 року № 267/ 01.02-01).
З початку 2025 року на телефонну ,,гарячу лінію’’ обласної військової адміністрації надійшло 802 дзвінки, із них на 58 звернень було підготовлено відповідні доручення та за результатами опрацювання авторам надано письмові відповіді. На інші дзвінки громадян операторами надано консультації, роз’яснення і довідкову інформацію. Для з’ясування фактичного стану вирішення питань, порушених у телефонних зверненнях невідкладного характеру, працівниками (операторами) регулярно здійснюється зворотний зв’язок із заявниками.
Найбільш характерні питання, з якими в телефонному режимі звертались жителі області упродовж січня – березня 2025 року переважно стосувались соціального захисту - одержання різних видів державних соціальних допомог, призначення соціальної виплати ВПО, неодноразово цікавилися роботою комунального господарства (неналежне надання житлово-комунальних послуг), благоустрою території; отримання інформації щодо наявних пільг на оплату комунальних послуг тощо.
У січні 2025 року питання про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до обласної військової адміністрації у 2024 році розглянуто на засіданні колегії обласної військової адміністрації, за результатами якого видано розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 30 січня 2025 року № 50/01.02-01. На виконання зазначеного розпорядження начальниками районних військових адміністрацій, керівниками структурних підрозділів обласної військової адміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування проведено низку заходів щодо покращення роботи зі зверненнями громадян.
За звітний період проведено перевірку додержання законодавства з питань розгляду звернень громадян у департаменті агропромислового розвитку обласної військової адміністрації. За результатами перевірки підготовлено та направлено довідку керівнику структурного підрозділу, в який відображено, що робота зі зверненнями громадян ведеться з дотриманням порядку реєстрації, формування справ та строків розгляду звернень громадян, а також наявності затверджених графіків проведення особистого прийому громадян.
З початку цього року начальнику обласної військової адміністрації надіслано особисту доповідь начальника Тернопільської районної військової адміністрацій щодо організації роботи із зверненнями громадян. В загальному робота в цьому напрямку визнана такою, що відповідає вимогам чинного законодавства. На друге півріччя поточного року згідно із затвердженим графіком (18.12.2024 № 760/09) заплановано звітування начальників Кременецької та Чортківської районних військових адміністрацій.
Робота із зверненнями громадян і надалі залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності обласної військової адміністрації та її структурних підрозділів.
Про роботу із зверненнями громадян, що надійшли
до обласної військової адміністрації, упродовж 2024 року
Проведений аналіз роботи у 2024 році з розгляду звернень громадян, свідчить, що обласна військова адміністрація, її структурні підрозділи, районні військові адміністрації забезпечували реалізацію конституційного права громадян на звернення.
За звітний період до органів виконавчої влади всіх рівнів та органів місцевого самоврядування області надійшло 158551 звернень громадян, що на 8 % менше ніж за 2023 рік. У тому числі 72288 листів надійшли поштою та 86263 звернень було подано на особистих прийомах. Позитивно вирішено 112158 звернень, або 70 %. Зокрема на розгляд до районних військових адміністрацій поступило 891 звернення, що на 198 одиниць менше від показника за попередній рік (додаток 1).
Упродовж 2024 року до обласної військової адміністрації надійшло 4162 звернення громадян (проти 6091 одиниць за 2023 рік). Із врахуванням 52 колективних заяв, до керівництва області звернулося 5 200 громадян. Із загальної кількості звернень 1179 листів від жителів області отримано поштою, 42 заяви було подано на особистому прийомі в керівництва обласної військової адміністрації, 2 697 звернень адресовано на урядову телефонну ,,гарячу лінію” та 244 звернення та телефонну ,,гарячу лінію” обласної військової адміністрації. Порівняно з аналогічним періодом минулого року ці показники зменшилися на 1929 одиниць або 32 %. Найбільше звернень надійшло від мешканців Тернопільського району та міста Тернополя.
Загалом упродовж 2024 року показник колективних звернень залишився незмінним – 52 проти 53 за 2023 рік, а показник повторних звернень зменшився – з 76 до 55.
Проведений аналіз за результатами розгляду звернень громадян свідчить, що упродовж 2024 року було позитивно вирішено 890 заяв, надано обґрунтовані роз’яснення порушених питань у 1467 листах, відмовлено у задоволенні 47 авторам заяв з наданням заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятого рішення та переслано за належністю іншим уповноваженим органам 1618 звернень громадян з дотриманням строків, передбачених чинним законодавством.
Відповідно до вимог Закону України ,,Про звернення громадян’’ щодо можливості подачі до органу державної влади електронного звернення, на головній сторінці вебсайту обласної військової адміністрації розміщена рубрика ,,Електронне звернення”, де заповнивши її, громадяни можуть відправити свій лист. Так, електронною поштою до обласної військової адміністрації надійшло 271 звернення проти 324 за 2023 рік. Також, слід відзначити, що за звітний період отримано 8 подяк від жителів області, які були адресовані переважно медичним працівникам закладів охорони здоров’я області.
Із числа звернень, розглянутих обласною військовою адміністрацією, громадяни спрямовували до: Президента України – 72 (1,7%); Кабінету Міністрів України – 40 (1,2 %); інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств – 72 (1,7 %).
Переважно основні проблеми, з якими громадяни зверталися до органів влади вищого рівня та обласної військової адміністрації, стосувалися тематики: соціального захисту населення – 2 195 звернень (52 %), де висловлювалися прохання про надання матеріальної допомоги на лікування; виплати державної соціальної допомоги та надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам, призначення різних видів соціальних допомог та інше.
Надалі залишаються для скаржників проблемними питання роботи житлово-комунального господарства області, про що свідчить надходження 759 звернень (18 %). Здебільшого вони стосуються: перебоїв електропостачання житлових будинків; надання неякісних послуг постачання води та газу; наявних високих тарифів за оплату житлово-комунальних послуг; невчасних виплат грошової компенсації за прихисток внутрішньо переміщених осіб; благоустрою прибудинкових територій та іншого.
Оперативного реагування потребували також звернення, спричинені проблемами у сфері охорони здоров’я – 204 одиниці (4,9%). Переважно заявників турбувало проведення госпіталізації (лікування), забезпечення хворих медикаментами, поодинокі скарги на роботу сімейних лікарів і медичного персоналу, встановлення групи інвалідності, подальшої роботи окремих закладів охорони здоров’я та амбулаторій в області тощо.
З питань аграрної політики і земельних відносин за звітний період надійшло 134 заяви і скарги (3,2 %), в яких порушувалися питання виплати коштів за здані в оренду земельні паї, роботи окремих сільськогосподарських підприємств області, проведення приватизації та подальше користування земельними ділянками, погодження технічної документації із землеустрою щодо встановлення межових знаків.
У період дії правового режиму воєнного стану, набули гостроти питання, пов’язані із забезпеченням дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, а також обороноздатності та суверенітету. З цієї проблематики упродовж звітного періоду отримано 151 і 159 звернень відповідно. Заявники у своїх листах повідомляли про ймовірні правопорушення окремих посадових та службових осіб органів влади та органів місцевого самоврядування, просили про надання дозволів на проведення різноманітних заходів під час дії воєнного стану, допомоги у розшуку зниклих родичів військовослужбовців, про заборону перебування на вулицях у комендантську годину, заміну проходження військової служби на альтернативну та інше.
З питання роботи транспорту і зв’язку (транспортне сполучення, пасажирські перевезення; окремі скарги на перевізників маршрутних автобусів; надання послуг телефонного, поштового зв’язку й Інтернету) – 97 звернень, або 2,3 %.
Галузь освіти і науки в основному представлена питаннями (проведення навчально-виховного процесу в загально-освітніх закладах області; діяльність загальноосвітніх навчальних закладів, поодинокі скарги на керівників навчальних закладів ) – 99 звернень, або 2,3% (додаток 2).
Згідно розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 09.05.2022 № 267/01.02-01 на період дії правового режиму воєнного стану в обласній військовій адміністрації створена та постійно працює телефонна ,,гаряча лінія” для невідкладного розгляду звернень громадян з питань здійснення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування заходів правового режиму воєнного стану. Так, упродовж 2024 року на телефонну ,,гарячу лінію’’ обласної військової адміністрації надійшло 3440 дзвінків, що на 1737 звернень менше ніж за 2023 рік, з них на 244 готувалися відповідні доручення та за результатами опрацювання надавалися письмові відповіді авторам, на інші дзвінки громадян оператори надали консультації, роз’яснення або ж довідкову інформацію. Найчастіше у тематиці дзвінків порушувалися питання виплати державної соціальної допомоги, роботи житлово-комунального господарства тощо.
Проведений моніторинг звернень (дзвінків) громадян, на урядову телефонну ,,гарячу лінію”, представлений практично аналогічними питаннями:
1) соціального захисту населення – 1513 звернень проти 1747 за 2023 рік, в яких висловлювалося невдоволення своєчасним отримання різних видів державних соціальних допомог для внутрішньо переміщеннях осіб, призначення соціального працівника по догляду, виплата грошової компенсації за ,,Пакунок малюка” тощо;
2) комплекс питань комунального господарства – 587 дзвінків проти 1126 звернень за 2023 рік, стосувались в окремих випадках недотримання ВАТ ,,Тернопільобленерго” графіків відключення електропостачання житлових будинків, тарифної політики та завищення сум до сплати за спожиті комунальні послуги, плати за транспортування газу до домогосподарств, благоустрій прибудинкових територій;
3) питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку - 59 звернень проти – 147 одиниць за 2023 рік. Авторів цих звернень найбільше турбували питання: ймовірні факти правопорушення законодавства, невиконання рішення суду, невдоволення отриманою відповіддю від органу державної влади або органів місцевого самоврядування на попереднє звернення та інші;
4) галузь охорони здоров’я – 117 звернень проти 113 звернень за 2023 рік, автори яких непокоїлись питаннями забезпечення медичними препаратами за пільговими рецептами, скарги на дії медичного персоналу закладів охорони здоров’я, проведення госпіталізації;
5) аграрна політика і земельні відносини – 64 звернення проти 103 одиниці за 2023 рік. Найбільшою проблемою в яких залишається проведення розрахунку орендної плати за земельну частку (пай), межові спори із сусідами;
6) сфера транспорту та зв’язку – 73 звернення проти 140 одиниць за 2023 рік, де пріоритетними залишаються питання відновлення транспортного сполучення між населеними пунктами області, дотримання водіями графіку автобусних маршрутів, поодинокі скарги на водіїв маршрутних автобусів (додаток 3).
У загальному обсязі листів громадян, їх звернень на телефонну ,,гарячу лінію” обласної військової адміністрації переважають здебільшого листи пенсіонерів, інвалідів, одиноких і багатодітних родин, ветеранів праці, дітей війни, учасників бойових дій. Від цих категорій населення за звітний період надійшло 526 звернень, що становить 12,6 % від загальної кількості.
Основною причиною надходження таких звернень є розпочата збройна агресія росії проти України, соціальна незахищеність і важкий матеріальний стан. Переважно в них порушувались такі питання: затримки у виплатах різних видів соціальних допомог; надання гуманітарної допомоги, покращення житлових умов для подальшого проживання внутрішньо переміщених осіб, нарахування високих тарифів на житлово-комунальні послуги; забезпечення медикаментами за пільговими цінами, виділення коштів на проведення хірургічних операцій у закладах охорони здоров’я області; надання одноразової матеріальної допомоги тощо. Звернення зазначених категорій громадян розглядались та перебували на постійному контролі в керівництва обласної військової адміністрації, вживались відповідні заходи щодо їх позитивного вирішення.
Упродовж 2024 року надійшло 309 звернень від учасників війни та бойових дій, 427 – від внутрішньо переміщених осіб. У цих зверненнях в основному порушувалися питання щодо надання матеріальної допомоги, виплати різних видів державних соціальних допомог, надання гуманітарної допомоги, призначення пільг на оплату житлово-комунальних послуг тощо.
Невідкладного реагування керівництва обласної військової адміністрації потребували колективні листи громадян 52 звернення, в яких заявники повідомляли найгостріші свої проблеми. Зокрема, ці проблеми пов’язані з ремонтом дорожнього покриття, облаштування тротуарів, ремонту місцевих доріг, відновлення автобусних маршрутів та в окремих випадках недотримання графіків руху автобусних маршрутів, неякісне надання послуг водопостачання тощо. На всі ці та інші питання порушені у колективних зверненнях, вживались заходи щодо їх позитивного вирішення або надавались обґрунтовані роз’яснення відповідно до вимог чинного законодавства.
За звітний період також надійшло 1618 звернення (38%), які скеровувались за належністю для розгляду в межах повноважень до територіальних органів центральних органів виконавчої влади, до органів місцевого самоврядування, а також до правоохоронних органів області. Зокрема, до правоохоронних органів області для відповідного реагування було надіслано 73 скарги громадян, автори яких повідомляли про ймовірні правопорушення.
На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та відповідно до затвердженого графіку від 27.12.2023 року № 814/01.02-09 упродовж 2024 року відбулися перевірки щодо додержання вимог законодавства про звернення громадян у районних військових адміністраціях та семи структурних підрозділах обласної військової адміністрації.
Під час проведення перевірок та надання методичної допомоги структурним підрозділам обласної військової адміністрації, районним військовим адміністраціям зверталася увага на забезпечення ефективного і відповідального розгляду звернень громадян, не допущення порушення термінів їх розгляду, на оперативність вирішення питань, порушених у зверненнях громадян, які не потребують додаткового вивчення, з дотриманням терміну 15 днів, а також дотримання вимоги частини 3 статті 7 Закону України ,,Про звернення громадян’’ при пересиланні звернень за належністю.
Відділом роботи із зверненнями громадян щокварталу проводиться аналіз надходжень заяв і скарг від жителів області як до керівництва області, так і через органи влади вищого рівня.
Стосовно статистичного розподілу звернень, які упродовж 2024 року надійшли на розгляд до структурних підрозділів адміністрації, то їх кількість зменшилась на 18% в порівнянні з 2023 роком (3921 одиниці проти 4734). У тому числі від обласної військової адміністрації надіслано на розгляд структурним підрозділам - 3920 звернень. Найбільше звернень від громадян надійшло на розгляд до департаментів: соціального захисту населення 2893 листи (3425 за 2023 рік); архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження 828 заяв і скарг (1573 за 2023 рік); охорони здоров’я 596 звернень (729 за 2023 рік), до Державного архіву в області 3530 заяв (2983 за 2023 рік). Не відбулось суттєвих змін із статистикою звернень в департаментах: агропромислового розвитку 64 одиниці проти 65 за 2023 рік; з питань оборонної роботи, цивільного захисту населення та взаємодії з правоохоронними органами 268 одиниць проти 283. І найменше розглянули заяв в управлінні молоді, спорту та іміджевих проєктів 13 та в управлінні міжнародного економічного співробітництва та інвестиційних проєктів 7.
Статистичний розподіл звернень в розрізі районних військових адміністрацій показує, що надходження листів та скарг в 2024 році в порівнянні із 2023 роком зменшилась на 198 одиниць або 18 % (891 та 1089 звернень відповідно). Найбільше за звітний період отримали на розгляд звернень від громадян керівництво Тернопільської районної військової адміністрації 495 одиниць проти 494 за минулий рік; Чортківської 269 одиниць проти 448 та найменше розглянуто звернень Кременецькою районної військової адміністрацією 127 проти 183 в 2023 році.
На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” керівниками структурних підрозділів обласної військової адміністрації та начальниками районних військових адміністрацій затверджені графіки особистого прийому громадян та роботи телефонної ,,гарячої лінії”. Слід зазначити, що упродовж 2024 року з боку зазначених керівників переважно приділялась належна увага щодо проведення особистих прийомів громадян так і роботи телефонних ,,гарячих ліній” на місцях.
Робота із зверненнями громадян і надалі залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності обласної військової адміністрації та її структурних підрозділів.