Щоб допомогти людині, іноді її достатньо просто вислухати. Однак, слухати теж треба правильно. Особливо це важливо, якщо ви спілкуєтесь на відстані, наприклад, телефоном.
📞 Намагайтеся мінімізувати недоліки комунікації. Якщо погано чуєте, одразу повідомте про це. За потреби – перетелефонуйте.
📞 Використовуйте відеозв'язок, якщо є така можливість. Це допомагає краще порозумітись.
📞 Переконайтесь, що людині зручно говорити.
📞 Уточнюйте будь-яке непорозуміння чи помилку комунікації. «Наприклад, чи могли б ви пояснити, що мали на увазі, коли сказали про…?»
📞 Залиште час на паузи, якщо людина мовчить. Підтримайте фразами: «Все добре, не поспішайте», «Я тут».
📞 Якщо спілкуєтесь із людиною у стані сильного стресу, запропонуйте разом виконати дихальні вправи (глибокий вдих носом та довгий видих через рот).
📞 Залишайтеся на лінії, доки людина не заспокоїться або ви зможете зв'язатися зі службою, яка надасть допомогу.
Більше базових правил турботливого спілкування та корисних порад з підтримки інших людей у стресі – у новому розділі «Довідника безбар'єрності» https://bf.in.ua/etyka-vzaiemodii
Його запущено в межах ініціативи першої леді Олена Зеленська зі створення Національної програми ментального здоров’я, яка реалізується за підтримки World Health Organization (WHO) спільно з Міністерство охорони здоров'я України.