Україна та партнери наполягають, що Північний потік-2 має бути підпорядкований духу і букві Третього енергетичного пакета ЄС попри зусилля російських лобістів та юристів створити виключення для газогону.
Про це Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба заявив в ефірі одного з телеканалів.
«Україна разом з низкою країн ЄС і Єврокомісією наполягає, що Північний потік-2 має бути повністю підпорядкований не лише духу, але і літері Третього енергетичного пакета ЄС. Ми працюємо над тим, щоб Росії не вдалося перетворити Північний потік-2 на північну зброю»,— заявив Дмитро Кулеба.
Міністр наголосив, що одним з факторів тиску, який Росія здійснює на ЄС на декількох фронтах гібридної війни, є сертифікація Північного потоку-2.
«Північний потік-2 давно мав бути запущений і запрацювати, але те, що він досі не працює, і ми з ним боремося, це результат наших спільних зусиль. Ми разом з партнерами суттєво загальмували реалізацію цього проекту і виграли багато часу для кращих умов у протистоянні з Росією».
Міністр наголосив, що міграційна криза, військова ескалація РФ вздовж кордону та на тимчасово окупованих територіях, підвищені рівні пропаганди Росії в ЄС і дії Росії щодо паралізації Нормандського формату і Мінського процесу — це все елементи однієї і тієї ж гри, спрямованої на збільшення тиску на Євросоюз для поступок. Саме таку позицію Україна доносила партнерам, і вони з нею погоджуються.
«Ми бачимо зусилля юристів і лобістів РФ, які намагаються знайти шпарини в європейському законодавстві і створити якісь особливі умови для Північного потоку-2. Але ми наполягаємо, що виключень бути не має», — підкреслив він.
Глава МЗС України нагадав, що Україна запропонувала знижку на транзит російського газу, але для Росії Північний потік-2 є політичним, а не економічним проектом.
«Північний потік-2 ніколи не був економічним проектом. Це безпековий проект з єдиною метою — обійти Україну, прибрати один з факторів стримування агресії РФ», — підсумував він.
Міністр нагадав, що українська газотранспортна система була і залишається найбезпечнішим та найнадійнішим шляхом транспортування газу з Росії до ЄС.