МОН презентує модельну дорожню карту просування гендерної рівності в системі професійної освіти. Вона сприятиме досягненню принципів гендерної рівності в профтехах та допоможе створити сучасне рівне освітнє середовище для професійного розвитку та самореалізації учнів незалежно від статі та гендеру. Вперше карту презентували на Форумі
«Розбудова гендерної рівності у профтехосвіті» , який відбувся у грудні 2022 року в межах проекту «Підтримка пілотних регіонів щодо просування гендерної рівності».
«Сучасна випускниця профтеху може бути столяркою, поліцейською і навіть зварницею, а випускник – професійним кухарем або кравцем. Якщо учні все більше розуміють, що значення у виборі професії має лише любов до майбутнього фаху, то серед менеджменту та педагогів профтехів ми зустрічаємо ще досить багато людей, яким притаманні гендерні стереотипи. Саме для того щоб позбутися упереджень, ми створили Модельну дорожню карту гендерної рівності, яка допоможе кожному профтеху створити гендерно толерантне та рівне середовище», – зазначила генеральна директорка директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.
Документ визначає такі пріоритети просування гендерної рівності:
На форумі також представили результати пілотного комплексного гендерного аудиту, проведеного у Чернівецькому вищому професійному училищі радіоелектроніки. У подальшому планують підготувати навчальний онлайн-курс та рекомендації щодо специфіки проведення комплексного гендерного аудиту закладів профтехосвіти.
Проект «Підтримка пілотних регіонів щодо просування гендерної рівності» реалізується в межах Програми ЄС «EU4Skills: найкращі навички для сучасної України».
Нагадаємо, що Колегія МОН схвалила концептуальні засади розвитку людського капіталу у сфері професійної освіти і навчання.