Неможливість виконання таких робіт через недосконалість чинного нормативного регулювання — одне з болючих питань, яке неодноразово порушувалося під час робочих поїздок у територіальні громади та обговорювалося на нарадах в обласній військовій адміністрації.
Після ухвалення постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 року № 483, яка запровадила експериментальний проєкт із видачі лісорубних квитків в електронній формі, виникла правова колізія:
органи місцевого самоврядування та обласні військові адміністрації не можуть отримати дозвіл на видалення дерев у межах смуг відведення доріг, оскільки не є постійними лісокористувачами, а саме на них поширюється дія цієї постанови.
Водночас згідно із законодавством, зелені насадження в межах смуг відведення доріг є частиною автомобільної дороги, а їхнє утримання та безпека — безпосередня відповідальність балансоутримувача.
Фактично ми опинилися в ситуації, коли повинні забезпечити безпеку дорожнього руху, але не маємо для цього законного інструменту.
Це створює серйозні ризики для учасників дорожнього руху, особливо в осінньо-зимовий період: аварійні дерева можуть спричинити ДТП, обриви електроліній або блокувати проїзд.
У зв’язку з цим Тернопільська обласна військова адміністрація звернулася до Кабінету Міністрів України та Міністерства розвитку громад і територій України з проханням внести зміни до постанови КМУ від 25.10.2024 № 1239, які б:
Сподіваємося на позитивне вирішення цього питання на рівні Уряду.
Таким чином, обласна військова адміністрація, як балансоутримувач автомобільних доріг загального користування місцевого значення, зможе виконувати роботи з розчищення придорожніх смуг від аварійних дерев та ефективно забезпечувати безпеку дорожнього руху.