Для обговорення питань щодо інклюзії та забезпечення рівного доступу і потреб студентів і викладачів з інвалідністю та, у межах робочого візиту Президента України Володимира Зеленського до США Перша леді Олена Зеленська зустрілася з керівництвом Стенфордського університету.
На зустрічі, зокрема, йшлося про програми взаємодії з обміну досвідом інклюзивних практик з університетами у світі, плани щодо покращення роботи в напрямі забезпечення особливих освітніх потреб студентів і створення умов для викладачів у США, а також забезпечення онлайн-освіти у Стенфордському університеті.
«В Україні інклюзивні підходи стають пріоритетом, адже це – відповідь на запит людей з особливими потребами і всього українського суспільства», – поділилася Олена Зеленська.
Департамент з питань різноманіття та рівних можливостей покликаний забезпечувати рівні можливості в отриманні освіти для всіх осіб, незалежно від расової, національної, релігійної приналежності та сексуальної орієнтації. Він існує при Стенфордському університеті, заснованому в 1885 році. Нині у закладі навчається приблизно 55% чоловіків і 45% жінок.
Стенфордський університет – це міжнародна установа, де здобувають освіту студенти з усіх 50 штатів США та з 91 країни світу. Університет об’єднує сім шкіл і 18 міждисциплінарних інститутів, у яких вчиться понад 15 тис. студентів, з них 3 тис. – це люди з інвалідністю. Департамент приділяє окрему увагу питанню забезпечення належних умов навчання для осіб з фізичними вадами та інвалідністю, що є важливим елементом загальної політики університету.
«Наша основна мета – забезпечити включення та участь студентів у навчальному процесі з максимальною можливістю їхнього потенціалу. Тобто ми маємо розкрити унікальні можливості кожного нашого студента. Кожен студент – унікальний для нас. Кожен студент є інакшим», – зазначила Роза Гонзалес, директорка Департаменту з питань різноманіття та рівних можливостей.
Навчальний план в університеті складається індивідуально для кожного студента. У закладі є доступні класи, забезпечується переклад лекцій жестовою мовою, кожному викладачеві надсилають спеціальні інструкції щодо додаткового часу для складання іспиту чи потреби студента складати тест чи іспит в окремій кімнаті. Працюють асистенти, які конвертують текст: збільшують, оцифровують, передають шрифтом Брайля. Студенти мають змогу завантажити в спеціальну систему свої медичні довідки, додати конкретний запит щодо надання освітніх послуг.
«Наше завдання – зробити так, щоб люди з інвалідністю були помічені. Щоб вони були серед інших студентів, а ті розуміли, що ми всі – рівні», – підсумувала Шейла Санчес, директорка програм для осіб з інвалідністю з питань різноманіття та рівних можливостей.
Нагадаємо, МОН пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Уряду щодо відновлення та розбудови мережі гуртожитків.