Київський електровагоноремонтний завод АТ «Укрзалізниця» завершує капітально-відновлювальний ремонт із модернізацією приміського електропоїзда, вагони якого будуть пристосовані для маломобільних пасажирів. Невдовзі поїзд вийде на приміські маршрути Львівської залізниці. Це четвертий поїзд, який у цьому році відремонтували з урахуванням потреб маломобільних груп пасажирів.
Приміський електропоїзд ЕР2 № 1232, у складі якого 10 вагонів, після капремонту буде максимально пристосований для подорожей маломобільних пасажирів. Так, у головних вагонах поїзда передбачені місця для людей на колісних кріслах, встановлять поручні, пандуси та санвузли, вхідні двері зі зручним електронним управлінням, кнопки виклику поїзної бригади. Для пасажирів з дітьми облаштовуються сповивальні столики. Також монтується кріплення для перевезення велосипедів та лижного спорядження. Для зручного перебування в електропоїзді людей із порушеннями зору всі вказівники дублюються шрифтом Брайля, у тамбурах та на підлозі вагонів наносяться жовті обмежувальні лінії, внутрішні вхідні двері вагонів фарбуються у контрастний жовтогарячий колір.
На модернізацію цього поїзда Укрзалізниця спрямувала близько 72 млн грн, з яких орієнтовно 2 млн грн — на облаштування елементів безбар’єрності.
За словами заступника директора з виробництва ПрАТ «Київський електровагоноремонтний завод АТ «Укрзалізниця» Василя Минчури, наразі всі електропоїзди, які надходять на підприємство для проведення ремонту, модернізуються з урахуванням потреб маломобільних пасажирів. І у кожному наступному поїзді таких елементів доступності стає більше. АТ «Укрзалізниця», як учасник спільноти «Бізнес без бар’єрів», яку ініціювала перша леді Олена Зеленська, прагне забезпечити вільний доступ до поїздів та інфраструктури маломобільних пасажирів.
«Без перебільшення маємо прогрес у забезпеченні безбар’єрності приміських поїздів. Якщо у першому модернізованому цьогоріч електропоїзді ми створили умови для зручного перевезення велотранспорту, у другому — облаштували пандуси та місця для людей на колісних кріслах, туалетні приміщення та сповивальні столики, то вже в третьому — виконали всі ці елементи та додали ще жовті полоси та інформаційні вказівники, нанесені шрифтом Брайля. Четвертий поїзд, модернізація якого добігає кінця, вже матиме повний набір цих елементів і він буде повністю доступний і для людей з інвалідністю, і для людей з порушеннями зору, і для батьків з малолітніми дітьми, і для пасажирів, які подорожують з велосипедами і лижами», — розповів Василь Минчура.
Він також повідомив, що у 2021 році завод планує завершити проєктування пандусів для посадки та висадки пасажирів з низьких платформ. За результатами проєктування буде прийнято рішення щодо доцільності їх подальшого використання.
На потужностях Київського електровагоноремонтного заводу АТ «Укрзалізниця» триває капітально-відновлювальний ремонт з урахуванням вимог безбар’єрності ще чотирьох електропоїздів: двох складів Донецької залізниці та по одному — Південної та Південно-Західної залізниць. Модернізацію цих поїздів планується завершити до кінця 2021 року.
На інклюзивні приміські поїзди Укрзалізниця спрямувала 158 млн грн.